نوشته شده توسط : تینا

شهر شناور دبی

معرفی:شهر شناور دبی یکی از جاذبه های گردشگری دبی میباشد که به تازگی در حال احداث میباشد.این شهر شناور به دلیل زیاد شدن جمعیت و کم بودن زمین برای سکونت ساخته میشود.ایده ساخت شهرهای شناور چیز تور دبی تابستان 98 جدیدی نیست و مدتی است که ذهن بشر امروز را مشغول خود ساخته است.قرار است طراحی شهر شناور دبی به شکل برگ یک گل زنبق  عظیم الجثه باشد . همچنین قرار نیست این شهر تا ساحل فاصله زیادی داشته باشد . البته ممکن است ساکنین این شهر متوجه زیبایی و شگفتی آن نباشند اما بی شک مسافرین هواپیماهایی که بر فراز دبی در حال حرکت هستند ، شاهد منظره ای بسیار زیبا و خارق العاده خواهند بود.گنجایش این شهر شناور 50,000 خانه می‌باشد و انرژی این شهر از طریق انرژی خورشیدی تامین می‌شود و شهری سبز است و سوخت‌ها در آن جایی ندارند  به عنوان شهر پاک شناخته شده استاین شهر در حال ساخت بوده و تا سال 2100 به پایان خواهد رسید..دولت امارات امیدوار است شهر شناور دبی ، علاوه بر آنکه به محلی برای سکونت شهروندان کشور امارات و شهری توریستی برای جذب گردشگران تبدیل می شود ، به مکانی تجاری و لنگرگاهی کمکی برای برخی کشتی ها نیز مبدل شود.این شهر در حال ساخت بوده و تا سال 2100 به پایان خواهد رسید.همچنین قرار است طراحی ساختمان ها و بناهای داخل این شهر به گونه ای باشد که یک مکان بسیار زیبا و رویایی را برای ساکنین و گردشگران فراهم آورد.این مکانی برای جذب گردشگران تور دبی میباشد و همچنین دبی نشینان در آن سال میتوانند براحتی در این شهر شناور زندگی کنند.

شهر شناور دبی


سیاره سحر آمیز دبی

معرفی:سیاره سحر آمیز یکی از محبوبترین محل ها برای کودکان در دبی میباشد که در سیتی سنتر دبی قرار گرفته است.البته برای سنین بالاتر نیز بازیهای ویدئویی گوناگون و سرگرمی های دیگر قرار داده شده است.از دیگر بازی های این سیارهتور دبی تیر 98  به چرخ و فلک ، تاب گردان، قطار برقی، اتومبيل سواری و بازيهای ويدئويی و الکترونيکی میتوان اشاره کرد. کودکان تور دبی با خريد يک بليط 50 درهمی می توانند تا هر اندازه که مايل باشند از امکانات اين شهر بازی استفاده نمايند.این مرکز خرید در مرکز خرید سیتی سنتر میباشد تا مسافران و گردشگران عزیز بعد از یک روز با خرید های متفاوت بتوانند به این سیاره سحر آمیز بیایند و با لحظات خوبی را در آنجا سپری میکنند خستگی را از بدن خود دور کنند.سیاره سحر آمیز از بهترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری دبی محسوب میشود که مسافران تور دبی میتوانند در کنار خانواده خود سفر خود را به یک سفر فراموش نشدنی تبدیل کنند.

 

سیاره سحر آمیز دبی


باشگاه گلف دبی

در سال 1988 باشگاه گلف دبی به عنوان اولین زمین سراسر چمن در خاورمیانه تاسیس گردید. این مجموعه در بالای تپه ای قرار گرفته و دارای چشم اندازی زیباست. در زمین گلف بیش از 36 سوراخ وجود دارد و امکان بازی را شبانه روز برای علاقه مندان فراهم می کند. از امکانات باشگاه گلف می توان به آموزش اختصاصی گلف، انواع فروشگاه های لوازم ورزشی، رستوران و کافه، وجود امکانات برای ورزشهای مثل تنیس و اسکواش، مدرسه مدرن گلف و ... اشاره نمود.

مسافرین عزیز تور دبی که علاقه مند به بازی گلف هستند می توانند به باشگاه گلف بیایند و از زمان خود لذت ببرند. گفتنی است این مجموعه هر ساله میزبان بازی های بین المللی گلف می باشد.

 

باشگاه گلف دبی

 

باشگاه گلف دبی


بالیوود پارک دبی

مجموعه تفریحی تم پارک River Land که به تازگی در شهر دبی افتتاح شده است و دارای سه تم پارک مجزا و جالب می باشد، بسیار مورد توجه گردشگران و مردم بومی قرار دارد. یکی از تم پارک های برجسته این مجموعه بالیوود پارک می باشد که از فیلم های برتر هند و معماری متفاوت این کشور ایده گرفته شده است. در این پارک انواع امکاناتی نظیر رستوران، کافه، مغازه های متفاوت خوراکی و مواد غذایی، سالن های مجزا رقص، سینما و تئاتر و ... ارائه می گردد.

مسافرین عزیز تور دبی به همراه خانواده و دوستان خود تا 2 بامداد می تور کیش توانند در این مجموعه به تفریح و شادی بپردازند.

 

 

بالیوود پارک دبی

 

بالیوود پارک دبی

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور کیش



:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

آشنایی با مقابر تاریخی مشهد: شیخ طبرسی، پیر پالان دوز، شیخ حر عاملی و شیخ بهایی

آشنایی با مقابر تاریخی مشهد: شیخ طبرسی، پیر پالان دوز، شیخ حر عاملی و شیخ بهایی

1- مقبره شیخ طبرسی:

امین الدین فضل بن حسن بن الفضل الطبرسی، صاحب تفسير مجمع البيان و تصانیف دیگر، از بزرگترین علماء و مفسرین است. وی در سال ۵۲۳ از مشهد به سبزوار انتقال جسته، در سال ۵۶۸ وفات یافته، جنازه او از سبزوار به مشهد نقل و در قبرستان قتل گاه دفن شده است.

بعد از خرابی قبرستان قتلگاه، قبر او در کنار خیابان جدیدالاحداث (طبرسی) به نام خود وی واقع شده است. اخیر، ساختمان مقبره ای شروع شده که هنوز اتمام نیافته است. روی قبر شیخ سنگ مرمر یک پارچه ای قرار داده شده و به خط نستعلیق بر آن نوشته شده است: هو الحي الذي لا يموت. هوالباقی و كل شيئها لك. هذه المرقد الشريف والمضجع المنيف العالم الفاضل الكامل حاوی الفروض و الاصول جامع المعقول و المنقول الفضل بن الحسن المكنى ابو علي الطبرسی طاب ثراه. تور مشهد

آشنایی با مقابر تاریخی مشهد: شیخ طبرسی، پیر پالان دوز، شیخ حر عاملی و شیخ بهایی

2- مقبره پیر پالان دوز:

شرح حال و شخصیت پیر مدفون در این مقبره معلوم نشد. مدح و ذم هردو درباره او شنیده می شود. کراماتی نیز شبیه به کرامات شیخ مؤمن به او نسبت می دهند و وی را معاصر شیخ بهائی می دانند. حکایاتی راجع به ملاقات شیخ بهائی با پیر نقل می کنند که متکی به مأخذ صحیحی نیست. این مقبره دارای گنبدی است که مزین به کاشی بوده ولی اکنون کاشی های آن ریخته است. در داخل مقبره صندوق آهنی است، که روی قبر گذارده شده است. داخل مقبره و دالان اخیرا از طرف اداره اوقاف تعمیر شده و سنگ مرمر کوچکی که بر سردر مقبره نصب بوده به انبار مقبره انتقال داده شده است. روی سنگ مزبور پس از اسامی چهارده معصوم نوشته شده است:

«في ايام دولة السلطان الاعظم و الخاقان المعظم حافظ بلاد الله و ناصر عباد الله ابوالمظفر شاه سلطان محمد خدابنده خلدالله ملکه و سلطانه بسعی و اهتمام بنده درگاه خواجه قنبر على ابن خواجه حسين سنه ۹۸۵ » تور مشهد

آشنایی با مقابر تاریخی مشهد: شیخ طبرسی، پیر پالان دوز، شیخ حر عاملی و شیخ بهایی

3- مقبره شیخ بهائی:

مقبره شیخ بهائی در جنوب غربی صحن جدید در اطاقی به طول ۸ ذرع و عرض چهار ذرع واقع است. روی قبر شیخ که در گوشه جنوب شرقی این اطاق می باشد صندوق چوبی مشبکی قرار گرفته است. بر سنگ مرمری که تربت شیخ را می پوشاند گزارش زندگانی او به طور ایجاز، به اضافه سه شعر عربی مسطور است. در اطراف بقعه نیز کتیبه هایی است که عین آنها در مطلع الشمس نقل شده است. تور مشهد

آشنایی با مقابر تاریخی مشهد: شیخ طبرسی، پیر پالان دوز، شیخ حر عاملی و شیخ بهایی

شیخ بهائی از فقه ها و دانشمندان نامور دوره صفویه است و در دربار شاه عباس تقرب و منزلتی داشته است. نامش محمد، فرزند حسین بن عبدالصمد حارثی عاملی جبلی، منسوب به حارث همدانی است. تألیفات بسیار در بیشتر علوم به زبان عربی و فارسی دارد؛ از جمله خلاصة الحساب و تشریح الافلاک و کتاب اسطرلاب (در علوم ریاضی و فلکی) و فرائد الصمديه و تهذیب (در نحو) و حبل المتین و شرق الشمسین (در احادیث و کتاب زباده و جامع عباسی در اصول فقه، به علاوه رساله ها و حواشی بسیاری بر کتب فقهی و ادعیه و غیره، همچنین مثنوی های نان و حلوا و شیر و شکر به فارسی و کتابی مشتمل بر اطلاعات گوناگون ادبی و علمی موسوم به کشکول از آثار مشهور اوست. تولدش در ماه محرم در سال ۹۵۳ و وفاتش در سال ۱۰۳۱ یا ۱۰۳۰ واقع شده است. تور مشهد

آشنایی با مقابر تاریخی مشهد: شیخ طبرسی، پیر پالان دوز، شیخ حر عاملی و شیخ بهایی

4- مقبره شیخ حر عاملی:

مقبره شیخ حر در یکی از صفه های قسمت شمال شرقی صحن عتیق واقع، و ضریح کوچکی روی آن قرار داده شده است. تولدش در مشغر از قرای جبل عامل در سال ۱۰۳۳ بوده و به سال ۱۱۰ زندگانی را بدرود گفته است. نامش محمد، فرزند حسن بن علی بن محمد، معروف به شیخ حر عاملی. اخباری، از محدثین و فقه ای مشهور، دارای تألیفات بسیار در احادیث و اخبار می باشد. از آن جمله است: الجواهر السنية و تفصيل وسائل الشيعه و من لا يحضره الامام و غیره. از کتب معروف او کتاب امل الأمل مشتمل بر شرح حال علماء جبل عامل و غیره است. وقف نامه مقبره در کتابخانه آستان قدس موجود است، که مورخ به تاریخ غرة شهر محرم الحرام سنة ۱۱۶۵ هجری می باشد. مهر نادر در این وقف نامه «لافتى الأعلى لاسيف الأذوالفقار» به اضافه «نادر عصرم زلطف حق غلام هشت و چهار» 1144 است.

آشنایی با مقابر تاریخی مشهد: شیخ طبرسی، پیر پالان دوز، شیخ حر عاملی و شیخ بهایی

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: آشنایی با مقابر تاریخی مشهد: شیخ طبرسی، پیر پالان دوز، شیخ حر عاملی و شیخ بهایی,رزرو تور مشهد,تور لحظه آخری مشهد,بهترین قیمت تور مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

رستوران X استانبول ترکیه

یکی از رستوران های خوب و معروف شهر استانبول که بر فراز برج دنیز پالاس قرار گرفته، رستوران ایکس نام دارد که دیدی زیبا به شاخ طلایی استانبول دارد که در هنگام صرف غذا بسیار لذت بخش است. برج دنیز پلاس ساختمانی بسیار قدیمی تور ترکیه تیر 98 است که در سال 2009 بازسازی شد و رستوران X تلفیقی از دنیای مدرن و سنتی شهر استانبول می باشد. منوی غذاهای این رستوران شامل غذاهای اصیل ترکی، انواع کباب ها، ایتالیایی، مدیترانه ای و ... می باشد. 

مسافرین عزیز تور ترکیه که به دنبال رستورانی متفاوت هستند، رستوران X پیشنهاد می گردد.

 

 

رستوران X استانبول ترکیه

 

رستوران X استانبول ترکیه


رستوران توپاز استانبول

یکی از رستوران های لوکس و منحصر به فرد شهر استانبول که با تور ترکیه مرداد 98 معماری متفاوت و زیبای خود میزبان مهمانان می باشد، رستوران توپاز می باشد که منظره ای زیبا رو به دریا دارد. منوی غذاهای این رستوران شامل دو نوع غذای متفاوت است که بخشی از آن را غذاهای دریایی و بین المللی و بخش دیگر را غذاهای اصیل و سنتی ترکیه تشکیل میدهد. مسافرین تور ترکیه که به دنبال رستورانی جذاب و با کیفیت هستند حتما به این رستوران سر بزنند.

گفتنی است که در معماری رستوران توپاز از شیشه هایی عظیم برای جلوه بیشتر استفاده نموده اند. تا مسافران در آرامش کامل غذای خود را میل نمایند.

 

 

رستوران توپاز استانبول

 

رستوران توپاز استانبول


رستوران روملی حصاری اسکله استانبول

یکی از رستوران های خوش نام و خوب شهر استانبول که در منطقه تاریخی این شهر بر روی آب های تنگه بسفر بنا شده، رستوران روملی حصاری اسکله نام دارد که بسیار طرفدار دارد. این رستوران بر روی اسکله ای قدیمی که برای دوران عثمانی ها است، وجود دارد. محیط رستوران روملی بسیار آرامش بخش و دلچسب می باشد تا مهمانان بسیار حس خوبی در هنگام سرو غذا داشته باشند. منوی غذاهای این رستوران شامل غذاهای دریایی و اصیل ترکی می باشد که بنا به سنت ترک ها اول پیش غذاهای سرد و بعد غذای اصلی سرو می شود.

مسافرین تور ترکیه که به دنبال رستورانی رویایی هستند، رستوران روملی حصاری اسکله بهترین انتخاب خواهد بود.

 

 رستوران روملی حصاری اسکله استانبول

 

رستوران روملی حصاری اسکله استانبول


رستوران کونیالی استانبول

یکی از رستوران های معروف استانبول  که در قصر توپکاپی واقع شده تا میزبان بازدیدکنندگان از قصر باشد. منوی غذاهای این رستوران شامل غذاهای سنتی و اصیل ترکی است که با طمع دلچسبشان طرفدار بسیاری دارند. 

این رستوران یکی از بهترین رستوران های ترکیه می باشد تور کیش که به مسافرین تور ترکیه پیشنهاد می گردد تا حتما یک سری بزنند.

 

 رستوران کونیالی استانبول

 

رستوران کونیالی استانبول

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: رستوران های ترکیه,رستوران های ارزان ترکیه,رستوران های معروف ترکیه,رستوران های خوب ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

آشنایی با باغ و مقبرة نادری از جاذبه های گردشگری مشهد

آشنایی با باغ و مقبرة نادری از جاذبه های گردشگری مشهد

باغ، مقبره و موزه نادری مکانی است به وسعت ۱۵۱۹۱ متر مربع که در ضلع شمالی خیابان علیا یعنی مابین دو کوچه نادری و مقبره نادری واقع شده است و عمارت مقبره تقریبا در وسط آن قرار گرفته است. در جلوی مقبره ایوانی است با چهار ستون سنگی، که خود ایوان قریب به یک ذرع و نیم از سطح باغ مرتفع تر می باشد. از طرف مشرق و مغرب دارای دو راهرو است که با پنج پله دیده می شود. در وسط ایران رو به جنوب (تقریبا) درب مقبره قرار گرفته است.

برای رزرو تورهای آفری مشهد به وبسایت چهارفصل CHAHARFASL . NET مراجعه نمایید. 

 

آشنایی با باغ و مقبرة نادری از جاذبه های گردشگری مشهد

درون مقبره محوطه ای است هشت ضلعی، که در پشت آن یعنی در شمال بنا صحنه برای نمایش ساخته اند. در دو طرف مقبره چهار اطاق بنا گردیده که دو اطاق شرقی فعلا در تصرف کتابخانه معارف می باشد. محوطه به مساحت ۵۳۹ متر مربع ساخته شده است. ازاره بنا را تا 20 / 1 متر از سنگ و بقیه را با آجر بنا کرده اند. بر پیشانی ایوان کاشی های خشتی نصب گردیده که دو قسمت می شود، قسمت بالا زمینه اش زرد و در وسط تاجی است که اطراف آن نقوش و تزئیناتی اسلیمی موجود می باشد.

https://www.karnaval.ir/blog/looking-for-tour-of-mashhad-for-the-nowruz-holiday

بنا و وضع قدیمی مقبره: «فریزر» سیاح انگلیسی که خرابه بنای قدیمی قبر را در تاریخ ۱۸۲۲ میلادی مطابق ۱۲۳۸ هجری قمری دیده می نویسد: «بنا خیلی مستحکم و با آجر و سنگهای حجاری شده ساخته شده و جلوی طرف شرقی قبر درب مرمری است که سنگ آن را از مراغه آورده بودند.»

آشنایی با باغ و مقبرة نادری از جاذبه های گردشگری مشهد

آنچه از وقف نامه مستفاد می شود آنست که حیاط مقبره باغی بوده که دو باغبان رسیدگی می نموده و دو گلدسته داشته، نیز پهلوی درباغ یک سقاخانه ساخته بودند. خود مقبره دارای دو راه بوده و در ایران و چهار اطاق متصل به آن داشته، در درون مقبره هم دو عدد پرده زربافت نفیس، که پنج سال به پنج سال باید عوض می شده، موجود بوده است و از هریک از درب آن پرده مخملی آویخته بوده، نیز شانزده قندیل داشته است. تور مشهد

آشنایی با باغ و مقبرة نادری از جاذبه های گردشگری مشهد

به گفته مورخین، ضریح مرصعی هم داشته که سید محمد صفوی، معروف به شاه سلیمان [ثانی] (جلوس سه شنبه 5 صفر سال ۱۱۹۲، سقوط ۱۱۹۲)، از مقبره به حرمحضرت رضا (ع) نقل کرده است. او در سال ۱۲۹۷ شمسی، موقعی که برای تجدید بنای مقبره پی میکندند، در عمق ۸ متری قریب سیصد پارچه سنگ سیاه به اشکال مختلف به دست آمد، که برخی به شکل استوانه به قطر و شعاع نیم ذرع بودند، بعضی هم ستونهایی تراشیده و خوب. از قرار مسموع مشابه این ستونها با همین جنس سنگ درعمارت خورشید کلات به کار رفته است. عمارت خورشید کلات به دست معماران هندی برای نادرشاه ساخته شده، نیز مسموع شد که قبر این معماران در کبود گنبد است.

نیز هنگام ساختمان مقبره نادر در عمق ۸ متری « ریخته» و ساروجی پیدا شد، که قسمتی از پایه های کنونی مقبره را بر روی آنها نهادند. از این دو مطلب می توان فهمید که اصل مقبره همین جا بوده است، که ساخته اند. تور مشهد

 

تور مشهد

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: آشنایی با باغ و مقبرة نادری از جاذبه های گردشگری مشهد,آفر تور مشهد,قیمت تور مشهد,بهترین تورهای مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

رستوران بابیلونیا گاردن تراس استانبول

معرفی رستوران : رستوران بابیلونیا گاردن تراس تور لحظه آخری ترکیه یکی دیگر از رستوران های خوب شهر استانبول است که در سال 2003 افتتاح شده است. این رستوران با سرو غذاهای سنتی ترکی و عثمانی جایگاه ویژه ای در میان مسافران تور ترکیه کسب کرده است. البته علاوه بر این غذاهای اروپایی و بین المللی نیز در این رستوران سرو می شود. فضای داخلی رستوران بسیار زیبا است و با لامپ های ریز تزیین شده است اما فضای بیرونی حال و هوای دیگری دارد. در قسمت بیرونی می توانید روی میز و صندلی های سفید رنگ و راحتی که قرار داده شده بنشینید و با تماشای منظره ای زیبا از محلات قدیمی استانبول و گل و گیاهانی که در اطراف وجود دارد غذای خود را صرف کنید. 

رستوران بابیلونیا گاردن تراس استانبول

منو رستوران : منوی این رستوران شامل قسمت های نوشیدنی های غیر الکلی، نوشیدنی های سرد، نوشیدنی های گرم، اشتهاآورهای سرد، اشتهاآورهای گرم، کرپ ها، پاستا، سالاد، پیتزا، پاید، غذاهای مخصوص گیاهخواران، غذاهای عثمانی، غذاهای گریل، غذاهای بین المللی،‌ تور ترکیه تابستان 98 غذاهای دریایی،‌ استیک، غذاهای مخصوص کودکان و دسرها می شود. قیمت این غذاها بسیار مناسب است و به جز یکی دو مورد ، از حدود 20 لیر تا 50 لیر تغییر می کند.

رستوران بابیلونیا گاردن تراس استانبول

پیشنهاد ما : رستوران بابیلونیا یک رستوران با قیمتی بسیار مناسب و محیطی جذاب در قلب شهر استانبول است که نمره بسیار خوب 4.7 را از کاربران سایت معتبر تریپ ادوایزر دریافت کرده است.

ساعت کاری رستوران : از 9 صبح تا 1 بامداد برای سرو صبحانه، ناهار و شام

رستوران بابیلونیا گاردن تراس استانبول

موقعیت مکانی رستوران : این رستوران در محله سلطان احمد و خیابان Akbiyik این محله قرار گرفته است.


رستوران اولوس 29 استانبول ترکیه

معرفی رستوران : یکی از بهترین رستوران های شهر استانبول که بارها این عنوان را از طرف مجله های معتبر از آن خود کرده است. این رستوران از دسامبر سال 1993 فعالیت خود را آغاز کرده است و تا کنون محبوب مسافران تور ترکیه بوده است. اولوس 29 بر روی یک تپه قرار گرفته است که منظره کامل از تنگه بسفر را می توانید از آن تماشا کنید. مخصوصا که دیوارهای این رستوران شیشه ای هستند و شما یک ویوی 360 درجه پانارومایی را در مقابل خود خواهید دید. دکوراسیون زیبای این رستوران و کافه کنار آن طراح های معتبر داخلی را متعجب و شگفت زده کرده است. لوسترهای شیشه آی آویزان از سقف به لوکس و مجلل بودن این تور کیش رستوران کمک شایانی کرده است. هر شب در این رستوران برنامه موسیقی زنده برگزار می شود.

رستوران اولوس 29 استانبول ترکیه

منو رستوران: منو بسیار پر تنوع از خرچنگ و غذاهای دریایی تا کوفته ، پیتا کوتاه، کباب ترکی ، انواع غذاهای محلی و البته غذاهای بین المللی . لازم به ذکر است که سرآشپز غذاهای بین المللی خارجی است. منوی کافی شاپ نیز شامل انواع شیرینی و دسرهای ترکی و نوشیدنی های گرم و سرد می باشد.

رستوران اولوس 29 استانبول ترکیه

پیشنهاد ما: اولوس 29 رستورانی است که نظیر آن را کمتر خواهید دید و قطعا به یک بار امتحان کردنش می ارزد.

ساعت کاری رستوران : 12 تا 2 ( شنبه و یکشنبه ها 6 تا 2 )

موقعیت مکانی رستوران : منطقه بشیکتاش، محله اولوس

رستوران اولوس 29 استانبول ترکیه


رستوران BE-SO Bistro استانبول ترکیه

اگر به دنبال رستورانی با منوی غذایی اصیل هستید، رستوران بسو یکی از بهترین ها خواهد بود. این رستوران سبک غذاهای دوره عثمانی را تداعی می کند و انواع غذاهای اصیل ترکی، ایتالیایی، دریایی، انواع استیک، امریکایی و ... را با بهترین طعم سرو می کند.

از امکانات رستوران BE-SO می توان به دو سالن غذاخوری سر باز و پوشیده، فضای دل انگیز، پارکینگ، بار و ... اشاره نمود. مسافرین عزیز تور ترکیه می توانند زمان خوشی را در این رستوران به همراه خانواده و دوستان خود سپری نمایند.

 

 

رستوران BE-SO Bistro استانبول ترکیه

 

رستوران BE-SO Bistro استانبول ترکیه


رستوران Sunset Grill استانبول ترکیه

روبروی تنگه بسفر در قلب شهر استانبول رستورانی مجلل و لوکس واقع شده است به نام رستوران سانست گریل. این رستوران دارای معماری و فضای متفاوتی می باشد که باعث جذب توریستان بسیاری شده است. منوی غذاهای این رستوران شامل انواع غذاهای اصیل ترکی و بین المللی می باشد که با طعمی دلپذیر پخت می شوند. 

از ویژگی های رستوران سانست می توان به منظره بینظیر آن به تنگه بسفر اشاره نمود که بسیار دیدنی است. همچنین این رستوران دارای دو سالن غذاخوری به صورت سرپوشیده و سرباز می باشد که مسافرین عزیز تور ترکیه می توانند به دلخواه هر کدام را انتخاب نمایند.

 

 

رستوران Sunset Grill استانبول ترکیه

 

رستوران Sunset Grill استانبول ترکیه

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: رستوران های ترکیه,بهترین رستوران های ترکیه,رستوران های لوکس ترکیه,رستوران های خوب ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

تاریخچه باغ مقبره نادری از دیدگاه جهانگردان قدیمی

تاریخچه باغ مقبره نادری از دیدگاه جهانگردان قدیمی

میر طالب محمد الرضوی ناظر بر ساخت مقبرة نادری، عریضه ای به نصرالله میرزا نوشته، نصرالله میرزا هم جوابی را در تاریخ شوال ۱۱۸۶ هجری در همان مراسله به او می دهد، که عکس آن عریضه با این حکم در صفحه ... قسمت تاریخی به طبع رسیده، در این عریضه ناظر مزبور خود را ناظر مقبره قدیم و جدید معرفی می کند. با این ملاحظه، و نظر به مطالب گذشته و شواهد دیگر، منجمله گفته بعضی که این بنا به سبک بناهای هند ساخته شده، احتمال می رود که نادر پس از مراجعت از هندوستان، به دست معماران هندی مقبره دیگری به سبک بناهای هندی برای خود ساخته باشد. تور مشهد

بی مناسبت نیست نوشته شود که وقتی نادر از هندوستان باز می گشت، شخصی هندی به اسم عبدالكریم به عزم حج با اردوی نادری به مشهد می آید. او سفرنامه دارد که قسمتی از آن را صاحب مطلع الشمس در کتاب خود نقل می نماید. هندی مزبور می نویسد: مقبره نادر در بالا خیابان است.

تاریخچه باغ مقبره نادری از دیدگاه جهانگردان قدیمی

مردم از ملاحظه این لطیفه بسیار خندیدند، اما بعد از ترس این که نادرشاه مطلع بشود و جمعی را به هلاکت برساند، با کمال دقت عبارت مزبور را از دیوار تراشیده و محو کردند.

معروف است که جسد نادر را احمدخان ابدالی از قوچان به مشهد آورده، مدفون ساخت. ولی هنوز مأخذ کتبی از آن دیده نشده است، جز آنکه سرجان ملکم در ضمن احوال آقامحمدخان قاجار نوشته است: «وضع طبيعی اش، مخصوصا در باب لطفعلی خان ظاهر می شود، زیرا که بعد از آنکه خود و جميع اقارب و منسوبان وی را کشت یا نابینا کرد، به این اکتفا نکرده استخوانهای کریم خان را نیز از قبر بیرون آورده به طهران برد و با استخوانهای نادرشاه، که بعد از آمدن از مشهد آورده بود، در آستانه سرای سلطنت دفن کرد تا به خیال خود هر روزه استخوانهای دشمنان را پایمال کرده باشد». تور مشهد

تاریخچه باغ مقبره نادری از دیدگاه جهانگردان قدیمی

همچنین فریزر سیاح انگلیسی در ضمن ذكر قبر نادر می نویسد: « اگر چه جسد نادر در این قبر نمانده است.» در افواه مذکور است که آغا محمد خان قاجار (مقتول ۲۱ ذیقعده سال ۱۲۱۱) از دروازه بالا خیابان به شهر مشهد در آمد، چون به مقبره نادر رسید و گلدسته و بقعه آن را دید چنین وانمود کرد که آنجا را با ضریح مقدس اشتباه کرده، قصد زیارت نمود، و ظاهرا چون اشتباه کرده بود خشمگین شده امر به خرابی آن داد.

https://www.top-travel.ir/%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF/

تاریخچه باغ مقبره نادری از دیدگاه جهانگردان قدیمی

صاحب روضة الصفا در جلد نهم در ذکر واقعات سال ۱۲۱۱ می نویسد: «چون به مشهد مشرف شد (یعنی آغا محمد خان) سنگ قبر نادرشاه را که مرمر بود، به ضرب سندان های آهنین شکستن فرمود.» خرابه قبر نادر و قبر پسرش رضاقلی میرزا در طرف دیگر نهر (که حالا اثری از او باقی نیست) را  و فریزر دیده است.

فریزر سیاح انگلیسی که در سال ۱۲۳۸ هجری قمری مطابق ۱۸۲۲ میلادی، زمان فتحعلی شاه، به مشهد آمده می نویسد: « نادرشاه در این جا مقبره برای خود بنا کرده و مقبره پسرش رضاقلی میرزا را نیز در محاذی مقبرة نادری ساخته اند».

http://chamedanmag.ir/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B9%D8%B7%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF-%D9%87%D8%B3/

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: تاریخچه باغ مقبره نادری از دیدگاه جهانگردان قدیمی,بهترین قیمت تور مشهد,رزرو تور مشهد,آفر تور مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

مرکز خرید کروسل استانبول ترکیه

یکی از مراکز خرید محبوب استانبول که در منطقه بکرکوی واقع شده است، مرکز خرید کروسل می باشد که از بزرگترین مراکز خرید این شهر نیز می باشد. در این مجموعه که خانه ای برای برند های روز دنیا و ترکیه می باشد انواع کالاهای همچون پوشاک، کیف و کفش، عطر و ادکلن، ساعت، وسایل ورزشی، لوازم آرایشی و ... با بهترین کیفیت و قیمت به فروش می رسند. از امکانات این مجموعه می توان به رستوران، کافه، شهر بازی، سالن سینما و تئاتر، سالن های برگزاری نمایشگاه برای هنرمندان و ... اشاره نمود.

مسافرین عزیز تور ترکیه می توانن تمامی مایحتاج خود را در مرکز خرید تور ترکیه شهریور 98 کروسل خریداری نمایند و روزی دلچسب را تجربه نمایند.

 

 

مرکز خرید کروسل استانبول ترکیه

 

مرکز خرید کروسل استانبول ترکیه


مرکز خرید آلانیوم آنتالیا

یکی دیگر از مراکز خرید خوب آنتالیا که در سال 2006 شروع به فعالیت نموده است، مرکز خرید آلانیوم می باشد که به آن آلانیا نیز گفته می شود. در این مجموعه بیش از 200 برند روز دنیا و ترکیه فعالیت دارند و محصولانی خوب و اورجینال را به دست مشتریان خود می رسانند. در مرکز خرید آلانیوم اجناسی مانند پوشاک، لوازم برقی و خانگی، اسباب بازی، کیف و کفش، ساعت، اکسسوری ها و ... به فروش می روند. از ویژگی های این مرکز خرید می توان به مجموعه ورزشی و بازی مختص کودکان، رستوران و کافی شاپ اشاره نمود.

مسافرین عزیز تور ترکیه می توانند روزی دلپذیری و خریدی عالی را در مرکز خرید آلانیوم تجربه نمایند.

 

 

مرکز خرید آلانیوم آنتالیا

 

مرکز خرید آلانیوم آنتالیا


بازار مصری های استانبول

یکی از بازار های قدیمی و معروف شهر استانبول که در کنار بازار جدید قرار گرفته است، بازار مصری ها یا بازار ادویه نام دارد. در گذشته در این بازار عطاری ها انواع گیاهان دارویی و انواع ادویه را به فروش می رسانند که رفته رفته از تعداد غرفه های تور ترکیه تابستان 98 عطاری کاسته شده و به جای آنها غرفه های متفاوتی مانند پوشاک، جواهرات، فرش، قصابی، خشکبار و ... گرفته است. مسافرین عزیزتور ترکیه که به دنبال تماشای معماری باستان کشور ترکیه و شناخت آداب و رسوم این کشور هستند می توانند به این بازار بیایند و از تماشای آن لذت ببرند. گفتنی است که بازار مصری ها بعد از بازاز بزرگ استانبول، بزرگترین بازار سرپوشیده شهر می باشد.

 

 

بازار مصری های استانبول

 

بازار مصری های استانبول


مرکز خرید میگروس آنتالیا ترکیه

یکی از مراکز خرید محبوب شهر آنتالیا که در سال 2001افتتاح شده است، مرکز خرید میگروس نام دارد که بسیار در میان مردم بومی و  گردشگران طرفدار دارد. در این مرکز خرید بیش از 100 فروشگاه وجود دارد که کالاهای محبوب برند های خارجی و بومی را با قیمت های متفاوت عرضه می دارد. 

از امکانات مرکز خرید میگروس می توان به پارکینگ، رستوران و کافی شاپ، سینما، هایپر مارکت، آسانسور، دید به دریای مدیترانه تور کیش، زمین بازی کودکان و ... اشاره نمود. گردشگران تور ترکیه می توانند روز خود را در این مرکز خرید سپری نمایند و تمامی خرید های خود را انجام دهند.

 

 

مرکز خرید میگروس آنتالیا ترکیه

 

مرکز خرید میگروس آنتالیا ترکیه

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: مراکز خرید ترکیه,مراکز خرید لوکس آنتالیا ترکیه,مراکز خرید خوب ترکیه,معرفی مراکز خرید ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

توصیف مشهد از دیدگاه سیاحان خارجی در گذشته

توصیف مشهد از دیدگاه سیاحان خارجی در گذشته

خانیکوف روسی که در سال ۱۸۰۸ میلادی (۱۲۷۵ ه.ق) به مشهد آمده، در خصوص مشهد اطلاعاتی به دست می دهد که تلخیص از سفرنامه او در کتاب شش ماهه دوم، از صفحه ۲۹۹ تا ۲۸۸ مندرج است، سال ۱۸۹۱. از جمله در صفحه ۲۸۸ در ضمن گفتگو از خیابان و نهر آن درج شده: قسمت علیای نهر خیابان مشجر است. از همه این درختان قدیمتر چناری است که باشکوهی خاص پهلوی در مقبرة نادری واقع گردیده و مقبره فعلا تبدیل به مکتب خانه شده است. به طوری که معلوم است فاتح هند قبل از وفات برای خود بنای مقبره عالی نموده و چون در قوچان به قتل رسید، پسر نادر جسدش را به مشهد آورده و در مقبره مدفون ساخت، ولی چندی نگذشت که آقا محمد خان پسر فتحعلی خان قاجار که پدرش را به حكم نادر در مشهد کشته بودند ، برای انتقام حکم به خرابی مقبره مزبور داد و آن را از اساس خراب کردند. آغا محمد خان استخوانهای نادر را از خاک درآورده به طهران برد و در درگاه قصر خود به خاک سپرد، تا بدین طرز وحشیانه هر روزه آنها را پایمال نموده باشد.

http://namnak.com/%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%A9%DB%8C%D8%B4-%D9%88-%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2.p74004

توصیف مشهد از دیدگاه سیاحان خارجی در گذشته

جهت رزرو تور مشهد به سایت آژانس مسافرتی چهارفصل به نشانی CHAHARFASL . NET مراجعه کنید. 

به طوری که «آقای شاهزاده محمد هاشم میرزا افسر نماینده محترم مجلس شورای ملی» بر طبق اسنادی که در دست اولاد نادر دیده اند می گفتند، منسوبان نادر به هرات رفته بودند و در سال ۱۲۸۹[ قمری] به مشهد برگشتند و در این وقت مقبره خراب بوده است. چنانکه هم در این تاریخ به نقل شاهزاده مزبور یکی از متولیان در ضمن مراسله شکایت آمیزی می نویسد که مطابق وقف نامه هرشب جمعه باید به فقرا نان قسمت کنیم. حالیه اثری از قبر نیست و جای کثیفی هم شده است. بدین شکل تا سال ۱۳۰۲ قمری در محل قبر تل خاکی باقی مانده بود و زمین های ناصافی داشت و در آن سبزیجات می کاشتند.

http://www.1pezeshk.com/archives/2019/03/chaharfasl.html

توصیف مشهد از دیدگاه سیاحان خارجی در گذشته

در این سال میرزا عبدالوهاب خان آصف الدوله والی خراسان (۱۳۰۱ تا ۱۳۰۲) امر به تسطيح کردن اراضی آنجا داده و در آنجا میزانی گذاشته و میدان ساخته تصرف نمود. در سال ۱۳۰۸ قمری میرزا علی محمد خان مؤتمن السلطنه اجاره خطی تحصیل کرد و آن را به تصرف آورد. پس از چندی نصير الدوله پسر آصف الدوله مزبور از طهران سبقت تصرف خود را ادعا کرد، و بالأخره به اصلاح انجامید و اراضی میدان را به شرکت منتصر الملک قسمت کردند، و در محل آن سه کاروانسرا و ۲۸ دربند دکان و چند خانه ساخته شد و قبر در یکی از کاروانسراها اتفاق افتاد. در سال ۱۳۲۰ قمری صحبت تعمیر قبر در میان آمد و اولین دفعه چهار دیوار آجری برای آن ساختند. در سال ۱۳۳۳ قمری مجلس شورای ملی مخارج تعمیر مقبرة نادری را اجازه و تصویب نمود و در سال ۱۳۰۰ شمسی (= ۱۳۶۰ قمری) از طرف ایالت خراسان طرح باغ و عمارت فعلی ریخته شد و ساختمان عمارت به تدریج تمام شد، و مزرعه دهشک که موقوفة قبر است به اداره ماليه واگذار شده است که در ادامه جمع آوری کرده به مصرف آن برسانند. تور مشهد

توصیف مشهد از دیدگاه سیاحان خارجی در گذشته

 

تور مشهد

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: توصیف مشهد از دیدگاه سیاحان خارجی در گذشته,آفر تور مشهد,قیمت تور مشهد,رزرو تور مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

مرکز خرید تراسیتی آنتالیا ترکیه

معرفی:مرکز خرید تراسیتی یکی از مرکز خرید های مجلل و لوکس آنتالیا میباشد که در منطقه لارا واقع شده است.این مرکز خرید بزرگترین مراکز خرید آنتالیا میباشد و در سال 2011 از مرکز خرید های معروف آنتالیا شد و هر ساله هزاران گردشگر تور ترکیه به این مرکز خرید میروند.مرکز خرید تراسیتی دارای معروف ترین و مشهور ترین برند ها میباشد.گردشگران و مسافران تور ترکیه میتوانند براحتی تمام خرید های خود را با خیال راحت انجام دهند. تراسیتی مجتمعی 4 طبقه است که در خود 150 فروشگاه و غرفه با برندهای مختلف محلی و خارجی را در خود جای داده و در کل مساحتی در حدود 4800 متر مربع را پوشش می دهد. از ویژگی های دیگر تور ترکیه تابستان 98 این مرکز خرید میتوان به زمین بازی کودکان،50 رستوران، سینما و فروشگاه اشاره کرد.باربری، هوگو باس، گیزیا، گانت، لاکوست، ماسیمو دوتی، مارکس اند اسپنسر، ماکس مارا، نایک، پیر کاردین، تامی هیلفیگر، یو اس پولو و ویل بروکن از برند های معروف این مرکز خرید میباند.مرکز خرید تراسیتی در بخش های مد و لباس ، پوشاک و لوازم کودکان ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، کیف و کفش ، جواهرات و ساعت ، لوازم دیجیتال و خانگی ، اسباب بازی و لوازم ورزشی فعالیت میکند.قیمت و کیفیت اجناس این مرکز خرید بسیار عالی میباشد و هیچ کس دست خالی از این مرکز خرید بیرون نمیرود همچنین وجود انواع فودکورت این امکان را به گردشگران تور ترکیه میدهد تا در طول خرید اگر احساس گرسنگی و خستگی کردند با خوردن غذا های لذیذ رستوران خستگی را براحتی از تن خود دور کنند.گردشگرانی که با خودرو شخصی به این مرکز خرید میروند میتوانند براحتی در پارکینگ مرکز خرید تراسیتی پارک نمایند همچنین وجود سینما و دیگر امکانات این مرکز خرید لحظات شادی را برای شما عزیز تور ترکیه به ارمغان میاورد.

مرکز خرید تراسیتی آنتالیا ترکیه

ساعت کاری:مرکز خرید تراسیتی از ساعت 10 صبح تا 10 شب آماده پذیرایی از گردشگران عزیز میباشد.

موقعیت مکانی:ترکیه- آنتالیا- منطقه لارا- مرات پاشا 07160- منطقه فنر

مرکز خرید تراسیتی آنتالیا ترکیه


مرکز خرید آکوا فلوریا استانبول

معرفی:مرکز خرید آکوا فلوریا یکی از زیباترین و جدیدترین مراکز خرید در استانبول است.از فلوریا ، میتوانید شاهد یکی از زیباترین مناظر قسمت اروپایی شهر باشیداین مرکز خرید 5 طیقه دارد که بهترین برند ها را به فروش میگذارد.سینما ، رستوران و شهربازی از دیگر امکانات این مرکز می باشد.وجود رستوران در این مرکز خرید باعث شده اگر گردشگران تور ترکیه در طول خرید احساس گرسنگی و خستگی کردند بتوانند در رستوران مرکز خرید رفته و از غذا های لذیذ نوش جان کنند و خستگی را از تن خود دور کنند. آکوا فلوریا در کل 45000 متر مربع وسعت دارد که در آن آمفی تئاتری روباز با گنجایش 900 نفر، 11 سالن سینما با گنجایش 1280 نفر، فضایی برای پیاده روی با تور کیش مساحت 52000 متر مربع و در نهایت فضایی اختصاصی جهت خرید با وسعت 13000 متر مربع وجود دارد.گردشگران تور ترکیه در تمام روز هفته میتوانند به این مرکز رفته و تمام اجناس مورد نیاز خود را انجام دهند.از دیگر مواردی که مرکز خرید آکوا فلوریا را خاص می کند، وجود آکواریوم استانبول، بزرگترین آکواریوم موضوعی دنیا در این مجموعه است.از دیگر امکانات مرکز خرید در طبقات مختلف مرکز ، داروخانه ، سینما ، فروشگاه ماهی ، رستوران ، شیرینی فروشی ، فروشگاه پوشاک ، اسباب بازی ، لوازم خانگی ، ساعت و کتاب فروشی میباشد.

مرکز خرید آکوا فلوریا استانبول

موقعیت مکانی:ترکیه، استانبول، منطقه باکیرکوی، فلوریا، محله سنلیکوی، خیابان هالکالی، پلاک 93

مرکز خرید آکوا فلوریا استانبول


خیابان آتاتورک آنتالیا

یکی از مراکز خرید خوب و پر تردد شهر آنتالیا خیابان آتاتورک می باشد که در منطقه ای قدیمی و تاریخی قرار گرفته است. در این خیابان فروشگاه ها و غرفه های متفاوتی وجود دارد که اجناس مختلفی همچون پوشاک، سوغاتی، اکسسوری ها، کیف و کفش و ... را به فروش می رسانند. همچنین در این بازار نمایندگی برخی برند ها نیز وجود دارد. از ویژگی های این بازار می توان به کافه، رستوران و غرفه های خوراکی اشاره نمود که مسافرین عزیز تور ترکیه می توانند بعد از خرید خود به آنها سر بزنند و خستگی خود را بدر کنند.

 

 

خیابان آتاتورک آنتالیا

 

خیابان آتاتورک آنتالیا


مرکز خرید گالریا ترکیه

 مرکز خرید گالریا ترکیه که در دهه 90 میلادی به دستور نخست وزیر وقت در منطقه آتاکو استانبول ساخته شده است، در سال 1990 به دلیل معماری متفاوت خود به عنوان بهترین مرکز خرید جهان شناخته شد. در این مجموعه انواع فروشگاه های پوشاک، ساعت، کیف و کفش، عطر، لوازم برقی و خانگی، اکسسوری با برند های روز دنیا و ترکیه موجود می باشد. از امکانات مرکز خرید گالریا می توان به سالن سینما و تئاتر، بولینگ، اسکیت روی یخ، پارکینگ و ... اشاره نمود.

مسافرین عزیز تور ترکیه می توانند خریدی لذت تور کیش بخش در این مرکز خرید تجربه نمایند.

 

 

مرکز خرید گالریا ترکیه

 

مرکز خرید گالریا ترکیه

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: مراکز خرید ترکیه,بهترین مراکز خرید آنتالیا ترکیه,مراکز خرید خوب ترکیه,معرفی مراکز خرید ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

آشنایی با اوضاع کتابخانه ها و قرائت خانه ها، کتابفروشی ها، مطابع مشهد در دوره پهلوی

آشنایی با اوضاع کتابخانه ها و قرائت خانه ها، کتابفروشی ها، مطابع مشهد در دوره پهلوی

اگر وضعیت شهر مشهد را در دوران پیش از پلوی در نظر بگیریم، به خوبی ملاحظه می کنیم که این شهر بیشتر از شهرهای دیگر ایران در زمان حکومت پهلوی در زمینه آبادی کوشید و احداث خیابان ها و ساختمان عمارات و مؤسسات خیریه و گردش گاه ها در آن سال ها بسیار پیشرفت کرد. اکنون به توصیف کتابخانه های شهر مشهد براساس اسناد آن دوران می پردازیم:

کتابخانه ها و قرائت خانه ها : از کتابخانه های عمومی یا خصوصی فقط سه کتابخانه با قرائت خانه توأم است، که عبارتند از کتابخانه های آستان قدس، معارف، بوکروم. پنج کتابخانه از کتابخانه هائی که ذیلا نام برده می شود شخصی است، بقیه مورد استفاده عموم است: تور مشهد

آشنایی با اوضاع کتابخانه ها و قرائت خانه ها، کتابفروشی ها، مطابع مشهد در دوره پهلوی

کتابخانه آستان قدس: از قدیمی ترین کتابخانه های ایران و فعلا کتب آن در حدود ۱۶۰۰۰ جلد، ۶۰۰۰ جلد از آنها قرآن است. تا ذیقعده ۱۳۶۶ هجری قمری (سال طبع سومین جلد فهرست کتب آن) ۳۹۸۶ جلد کتاب داشته ولی بعدها در اثر مراقبت و اهداء چند کتابخانه، از جمله انتقال کتابخانه رضوان مرحوم میرزا رضاخان نائینی قاضی نور (متوفی ۱۳۱۰) که در مرداد سال ۱۳۱۱ تحویل کتابخانه گردید، عده کتب آن غیر از قرآنها متجاوز از ۱۶ هزار جلد شده است، که به السنه مختلف فارسی و عربی و فرانسه و غیره می باشد. نسخ خطی و قرآن های گرانبها و نفیس در آن موجود است. در سال ۱۳۱۲ قریب ۳۰۰۰ نفر برای قرائت و استفاده از کتب به آن مراجعه نموده اند. تور مشهد

آشنایی با اوضاع کتابخانه ها و قرائت خانه ها، کتابفروشی ها، مطابع مشهد در دوره پهلوی

کتابخانه معارف: تاريخ تأسيس آن ۱۳۰۵ شمسی هجری و تعداد کتابهایش ۱۲۳۰ جلد است. تعداد زیادی هم جراید و مجلات در آن موجود می باشد. از آن ۱۲۳۰ جلد کتب مزبور، ۷۰۰ جلد فارسی، ۳۰۰ جلد عربی، ۲۰۰ فرانسه و ۳۰ جلد به السنه دیگر است. تور مشهد

بوک روم یا کتابخانه بین المللی: تاريخ تأسيس آن شهریور ۱۳۱۰ شمسی است. طرز اداره آن طوری است که همیشه تقریبا سی رقم مجلات فرانسه و انگلیسی و آلمانی در دسترس قرائت کنندگان می باشد. عده كتب آن از پانصد جلد، در حدود سیصد جلد فارسی، ۵۰ جلد فرانسه، ۲۰ جلد آلمانی و بقیه انگلیسی است. ساعت افتتاح آن چهار تا نه بعداز ظهر می باشد.

آشنایی با اوضاع کتابخانه ها و قرائت خانه ها، کتابفروشی ها، مطابع مشهد در دوره پهلوی

کتابخانه گمرک: در تاریخ ۱۲۸۸ شمسی هجری، در زمان ریاست گمرک و مالیه مسيو للو بلژیکی به همت و سعی او تأسیس شده، کتب آن در حدود ۲۹۰۰ جلد و عده مجلات و جراید به السنه مختلف خارجی دارد. ۶۰۰ جلد از کتابهای آن فارسی و بقیه به السنه خارجه است. مسيو للو بلژیکی برای تشویق اعضاء و کارکنان دو اداره گمرک و مالیه و سرگرمی آنها در ساعات غیر اداری، درصدد برآمد کلوپ و کتابخانه تاسیس کند. با اعاناتی که از اعضاء این دو اداره جمع آوری گردید کتابخانه و کلوپ دائر شد و تا سه سال دوام داشت. در زمان كفالت مالية مرحوم میرزا اسمعیل خان معروف به پدر، کلوپ و اثاثیه و برخی از کتب به مالیه داده شد. کتابخانه و مختصری از اثاثیه به اداره گمرک تسلیم گردید. از آن تاریخ به بعد اعضاء دفتر گمرک ایالتی در مشهد ماهی صد نیم یا نیم درصد از حقوق خود را به عنوان اعانه به این کتابخانه پرداخته و می پردازند.

https://www.khabaronline.ir/news/1241978/%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%A9%DB%8C%D8%B4-%D9%88-%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF-%D9%BE%D8%B1%D8%B7%D8%B1%D9%81%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B9%D8%B7%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2

کتابخانه کلوپ صاحب منصبان لشکری: کتابخانه مزبور را «شاهزاده امان الله میرزا» در اسفند ۱۳۰۸ شمسی تأسیس نمود. اداره اش با اعانات و هدایائی است که صاحب منصبان لشکری و غيرهم می نمایند. تعداد کتب آن کلا ۹۹۲ جلد است. ۲۵۶ جلد آن فارسی، ۵۶۰ جلد روسی، ۱۳۱ جلد فرانسه و ۳۷ جلد انگلیسی و آلمانی می باشد.

آشنایی با اوضاع کتابخانه ها و قرائت خانه ها، کتابفروشی ها، مطابع مشهد در دوره پهلوی

کتابفروشی ها و محل آنها                   

١- علمی: بست بالا خیابان. ۲- فردوسی: درب غربی صحن عتيق. ٣- حاج شیخ محمد: مدرسه دو در. 4- زوار: بازار، جنب مسجد گوهرشاد. یک شعبه هم در خیابان پهلوی نزدیک به عمارت چهار طبقه دارد. ٥- شیخ غلامحسین: بازار مسجد گوهرشاد. 6- شیخ هادی: بازار مسجد گوهرشاد. 7- فرهومند: بازار جنب سرای ناصری. ۸- شیخ غلامرضا: بازار نزدیک فلکه جنوبی. ۹- کربلائی حسین: جنب در شرقی مسجد گوهرشاد ۱۰- سید احمد قمی: بست پایین خیابان. ۱۱- رحمانیان: کوچه ارگ. ۱۲- جم: خیابان خسروی، یک شعبه هم در کوچه ارگ دارد. ۱۳- شرق: خیابان خسروی. ۱4- فرهنگ: خیابان پهلوی. ۱۵- روستائیان: خیابان شاهرضا. 16- حاج سید سعید: فلكه جنوبی (بیشتر کتب قدیمی دارد).

 آشنایی با اوضاع کتابخانه ها و قرائت خانه ها، کتابفروشی ها، مطابع مشهد در دوره پهلوی

 

 
 

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

پارک گلخانه ای استانبول

در مجاورت کاخ توپقاپی پارکی وجود دارد که در گذشته فقط کختص درباریان بود این پارک، پارک گلخانه ای نام دارد که در سال 1912 دستور داده شد تا بازدید از این پارک برای عموم آزاد شود. سالها بعد حتی مجسمه ای از آتاترک نیز در این تور ترکیه تیر 98 پارک ساختند. 

پارک گلخانه ای جز قدیمی ترین پارک های استانبول است و بسیار زیباست. مسافرین عزیز تور ترکیه حتما بازدید از این پارک را در اولویت قرار دهند. در اطراف این پارک قهوه خانه و زمین بازی مختص کودکان همچنین باغ وحشی کوچک وجود دارد که مسافرین عزیز می توانند همراه خانواده در این پارک به پیکنیک بروند. همچنین در پارک گلخانه ای چشم اندازی به پل بسفر و دریای مرمره نیز وجود دارد.

 

 

پارک گلخانه ای استانبول

 

 

پارک گلخانه ای استانبول


کلیسای چورا استانبول

در منطقه فاتیح استانبول کلیسایی زیبا و تاریخی وجود دارد که در دوران بیزانس ساخته شده است. نقاشی ها و معماری ناب دوره بیزانس در هر جای کلیسا مشهود است و به چشم می خورد. در قرن 16 زمانی که اسلام در ترکیه رواج پیدا کرد کلیسای چورا تبدیل به مسجد شد اما بعد ها مجدد به کلیسا تبدیل شد و به عنوان موزه و آثار تاریخی  برای بازدید عموم و مسافرین تور استانبول قرار گرفت. 

مسافرین عزیزی که علاقه مند به مکان های تاریخی هستند تور کیش پیشنهاد می گردد از این کلیسا دیدن کنند. لازم به ذکر است که میحط و دکوراسیون داخلی کلیسا به هیچ عنوان تغییر نکرده است. 

ساعت بازدید: از 9 صبح تا 7 بعد از ظهر

 

 

کلیسای چورا استانبول

 

کلیسای چورا استانبول


پارک مینیاتورک

پارکی به مساحت 60 هزار متر مربع که دارای 105 ماکت آثار تاریخی که شامل مکان های تاریخی استانبول، آناتولی و مکان هایی که هم اکنون در خارج از مرزهای ترکیه می باشد. این ماکت های مینیاتوری با سازه های مخصوصی ساخته شده است تا در برابر باران و شرایط جوی ترکیه مقاوم باشد.  

مسافرین تور ترکیه که امکان بازدید از تمامی اماکن این شهر را ندارند می توانند تنها با پرداخت 10 لیر از این پارک دیدن کنند و تمامی اماکن  تور کیش شهر را با سایزی کوچکتر ببینند. ساعت بازدید همه روزه از 9 صبح تا 7 بعد از ظهر می باشد.

 

 

پارک مینیاتورک

 

پارک مینیاتورک


کوه های پاموکاله

در استان دنیزلی در جنوب غربی ترکیه شهری به نظر برفی و زمستانی وجود دارد که یکی از بی نظیرترین چشم اندازهای جهان است. اما این شهر برگرفته شده از کوه های پاموکاله است که گردی سفید سراسر آن را در برداشته که به نظر برفی می آید. آب و هوای این شهر حتی در سردترین فصل سال هم گرم و معتدل است و بسیار مناسب برای بازدید مسافرین عزیر تور ترکیه می باشد.

آب گرم و چشمه های این کوه بسیار دلچسب است. از جاذبه های گردشگری این شهر و صنعت اصلی آن گردشگری میباشد که هتل های لوکس و مجهزی ساخته اند تا خاطره ای زیبا و رویایی برای مسافرین رقم بزنند. بعضی از اماکن دیدنی و جذاب شهر پاموکاله می توان به ویرانه های شهر وتئاتر هیراپولیس و همچنین استخر سنتی پاموکاله اشاره کرد. 

جالب است که نام این شهر به زبان ترکی به معنای قلعه پنبه ای میباشد.

 

 

 کوه های پاموکاله

 

کوه های پاموکاله

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

آشنایی با اوضاع باغ های عمومی مشهد در دوره پهلوی

آشنایی با اوضاع باغ های عمومی مشهد در دوره پهلوی

با مقدماتی که در دوره پهلوی فراهم شد و با سرعتی که آبادی این شهر پیش می رفت، در ظرف چند سال مشهد یکی از بهترین و پر جمعیت ترین شهرهای ایران شد و این گونه توصیف می شد که وضعیت آن روزهای آن با آبادی و ترقیات چند سال آینده هیچ قابل مقایسه نخواهد بود. تور مشهد

باغ های عمومی شهر عبارتند از: 1- باغ ملی ۲- میدان ارگ ۳- باغ نادری 4- باغ رضوان

1- باغ ملی: در ضلع غربی خیابان پهلوی، جنب کلوپ صاحب منصبان واقع است. سطحش تقریبا به شکل ذوزنقه و 335/36710 متر مربع می باشد، طول ضلع شرقی آن 8 / 196 متر، شمالی 25 / 288 متر، غربی 5 / 165 متر و ضلع جنوبی 75/200 متر است. اخیرا باغی به وسعت 965 / 6120 متر که به باغ امین دفتر اشتهار داشت از طرف مغرب ضمیمه آن شده است. اداره بلدیه در قسمت غربی باغ، عمارت زیبایی برای کافه ساخته است. تور مشهد

آشنایی با اوضاع باغ های عمومی مشهد در دوره پهلوی

باغ ملی از بهترین و مهم ترین گردشگاه های شهر مشهد است. گردش کنندگان بیشتر عصرها تا اوایل شب از آن استفاده می کنند. اکنون در آن شعبه ای از کافه اتحاد، که کافه ایست موزیکال، دائر می باشد. قنات رکن آباد باغ ملی را مشروب و قنات شیخ فقط از آن عبور می کند. روشنائی باغ با ۹۱ شعله چراغ برق تأمین گشته است.

در قدیم در محل باغ ایالتی و میدان ارگ و پست خانه و تلگراف خانه و عمارت اركان حرب و کلوپ صاحب منصبان باغ وسیعی بوده موسوم به باغ ایالتی، و ارگ که گرد آن باروئی (که هنوز قسمتی از آن در بعضی نقاط شهر مشهد دیده می شود) احاطه می کرده است. این باغ پهناور تنها طرف استفاده ولات و حکام وقت بوده است. تور مشهد

آشنایی با اوضاع باغ های عمومی مشهد در دوره پهلوی

نخستین بار آقای غلامحسین خان صاحب اختیار کاشانی درختهای سپیداری که هنوز عمد، آنها باقی است در دور قسمتی که اکنون باغ ملی نامیده می شود کاشت، در واقع باغ ملی را ایجاد نمود. بعدها مرحوم سلطان حسین میرزا نیرالدوله در زمان ایالت دوم خود در خراسان آن را آباد نمود. در سال های اخیر اداره بلدیه در این باغ اصلاحاتی نموده و عمارت زیبائی در آن بنا کرده، فعلا از بهترین گردشگاههای شهر است. تور مشهد

باغ ارگ: در حاشیه شرقی خیابان پهلوی مشهد واقع است. ادارات ایالتی و پست و تلگراف و اركان حرب، نیز کلوپ صاحب منصبان و نظمیه و گمرک از اطراف بر آن محیط هستند. این باغ زمینی است به شکل مربع مستطیل نزدیک به مربع، در وسط میدانی به اسم میدان ارگ، که 30 / 269981 متر مربع وسعت دارد، واقع شده است. مساحتش ۲۶۹۳۳ ذرع و از چهار طرف به چهار خیابان محدود می گردد. در وسط آن الاچیقی واقع می باشد. روشنائی این باغ با 41 شعله چراغ برق است و شعبه ای از کافه اتحاد، که موزیکال است؛ در آن دائر شده است.

آشنایی با اوضاع باغ های عمومی مشهد در دوره پهلوی

چنانکه در باغ ملی اشاره شد، این محل سابقا جزو باغ ایالتی بوده است. در سال ۱۲۹۰ شمسی مسیوللو بلژیکی (رئیس گمرک و پیش کار مالیه) آلاچیق (کیوسک) را ساخت و اطراف آن را گلکاری و درختکاری کرد، عموم برای تفریح به این محل توجه نموده، به باغ ملی معروف گردید.

باغ نادری: یکی از گردشگاه های عمومی است.

باغ رضوان : این باغ در قسمت شمالی فلكه ، مابین کوچه تکیه حاج آقاجان و خیابان طبرسی واقع شده است و در سال ۱۳۱۰ احداث شده است. در محل قرارگیری این باغ و بخشی از خیابان فلکه شمالی گورستان بسیار ارزشمندی قرار داشته که مشهور به گورستان قتل گاه است که بسیار وسیع است و قدمت  بالایی داشته است، و اکنون به نام باغ رضوان گردشگاه محسوب می شود.

 آشنایی با اوضاع باغ های عمومی مشهد در دوره پهلوی

 

تور مشهد

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: آشنایی با اوضاع باغ های عمومی مشهد در دوره پهلوی,تور لحظه آخری مشهد,آفر تور مشهد,بهترین تورهای مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

برج دختر استانبول ترکیه

از جاذبه های زیبای شهر استانبول می توان به برج دختری اشاره کرد که در منطقه اسکودار واقع شده است. قدمت این برج به سالها قبل و دوره بیزانس برمیگردد و تنها اثر باقی ماند از آن زمان است. سالها قبل از برج دختر به عنوان فانوس تور کیش دریایی استفاده می شد که بعدها با ترمیم و مرمت تبدیل به یک جاذبه توریستی شد. امروز در این برج کافه و رستورانی شیک وجود دارد که غذا خوردن در آن ها بسیار لذت بخش می باشد.

از گذشته داستان های عاشقانه  بسیاری درباره این برج گفته شده که البته هیچکدام تایید نشده است اما با اینحال بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند. در ساعات مختلف قایق و کشتی های تفریحی بسیاری به این برج می آیند. مسافرین عزیز تور ترکیه می توانند زمان بسیار لذت بخشی را در کنار دوستان و خانواده خود در برج دختر تجربه کنند.

 

 

برج دختر استانبول ترکیه

 

برج دختر استانبول ترکیه


قلعه وان ترکیه

شهر وان یکی از شهر های زیبا و تفریحی کشور ترکیه می باشد که در نزدیکی ساحل دریاچه وان بر فراز کوهی قلعه ای وجود دارد که قدمتی چند ساله قبل از میلاد مسیح دارد. از این قلعه که امروزه فقط خرابه ای به جای مانده اما شکوه خود را حفظ نموده، فقط ستوان هایی عظیم وجود دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست. 

جالب است که از این قلعه اقوام و حکومت های گوناگونی استفاده کرده اند و بر مردم حکومت نموده اند. مسافرین عزیز تور ترکیهکه علاقه مند به آثار و بناهای تاریخی هستند می توانند از این قلعه باشکوه دیدن نمایند.

 

 

قلعه وان ترکیه

 

قلعه وان ترکیه


دریاچه وان ترکیه

از جاذبه های توریستی و دیدنی های کشور ترکیه می توان از شهر زیبای زیبا وان نام برد که دارای دریاچه زیبایی است که بعد از دریای خزر بزرگترین دریاچه خاورمیانه می باشد. آب این دریاچه از جویبار هایی است که از کوه های سبحان و اختیار شهاب به آن می ریزد . چون آتشفشانی هستند آب دریاچه نمکی است و در فصل زمستان و سردی هوا از یخ زدن آب جلوگیری می کند. 

وان بسیار شهری زیبا و دیدنی است که در تمامی فصول سال جایی تور کیش مناسب برای ریلکس کردن و دیدن زیبایی های طبیعت خواهد بود. مسافرین عزیز تور ترکیه می توانند با سفر کردن به شهر زیبای وان و دیدن طبیعت بکر آن سفری به یاد ماندنی را تجربه نمایند.

 

 

دریاچه وان ترکیه

 

دریاچه وان ترکیه


تنگه بسفر استانبول

 یکی دیگر از مکان های جذاب شهر استانبول، تنگه بسفر می باشد که دو تور ترکیه مرداد 98 دریای مرمره و سیاه را بهم متصل می کند. در اطراف این تنگه انواع مکان های باستانی و تاریخی وجود دارد. همچنین در انواع رستوران های خوب و کافه های مختلف نیز وجود دارد که مسافرین عزیز تور ترکیه می توانند در این رستوران ها غذاهای دریایی تاره و لذیذی را تجربه نمایند.

یکی دیگر از ویژگی های این تنگه وجود خانه های چوبی و ویلایی و انواع بازارهای خرید نیز موجود می باشد تا رفاه مسافرین آماده باشد. گردشگران می توانند در تنگه به گشت و گذار و کشتی سواری و تماشای دیدنی های استانبول نیز بپردازند.

 

تنگه بسفر استانبول

 

تنگه بسفر استانبول

 

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: دیدنی های ترکیه,جاذبه های توریستی ترکیه,بهترین تفریحات ترکیه,مکان های گردشگری ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

آشنایی با اوضاع ساختمان های عمومی مشهد در دوره پهلوی

آشنایی با اوضاع ساختمان های عمومی مشهد در دوره پهلوی

ساختمان های زیاد و محلات متعددی در این اواخر در اطراف شهر ایجاد و مسکون شده است که دلیل بر ازدیاد جمعیت و آبادی این شهر است. مؤسسات خیریه آن از قبیل بیمارستان های آستانه و دار التربيه هر کدام با نهایت فراغت و انتظام رسیدگی و اداره می شوند، که برای شهر مشهد و ولایات اطراف آن بسیار مفید، مخصوصا مریض خانه آستانه از بزرگترین مؤسسات خیریه مملکت ایران است. این شهر دارای گردشگاه ها و باغ های با صفا و کافه های تمیز و سینماهای متعدد و کتابخانه های قابل استفاده است، که شرح هر یک در ضمن سایر احصائیه ها ذیلا مرقوم می شود.

http://iusnews.ir/fa/news-details/305474/

در بازارها و دکاکین شهر پیراهن و لباس و کفش و پارچه و سایر پوشش ها از هرگونه یافت می شود. اما اگر اینها را مسافر خود همراه داشته باشد بهتر است. برای مسافراسباب خانه سنگین لازم نیست، چه اغلب آنها در شهر موجود است و به خوبی ساخته می شود.

آشنایی با اوضاع ساختمان های عمومی مشهد در دوره پهلوی

زبان رایج این شهر فارسی است و عده ای هم ترکی می دانند.

راهها : برای مسافرینی که بخواهند از مغرب ایران به مشهد بیایند بهترین راه، راه تهران به مشهد؛ و برای مسافرين شمالی راه باجگیران به مشهد، و از جنوب راه زاهدان بهمشهد، و از مغرب راهی است که هرات را به مشهد مربوط می سازد، که اخیرا در دست اصلاح است.

https://hamgardi.com/fa/Post/9293

مهمانخانه ها و کافه ها و مسافرخانه های مهم

در شهر مشهد در مهمانخانه (هتل) و ۳۱ مسافرخانه مهم، یک مرکز پانسيون (با دو نمره) و هفت کافه و رستوران موجود است.

آشنایی با اوضاع ساختمان های عمومی مشهد در دوره پهلوی

سراها و کاروانسراها و تیمچه ها

شماره سراها و کاروانسراها و تیمچه ها روی هم رفته در حدود 152 باب است، که 9 باب آن ها در ناحیه 1، 65 باب در ناحیه 2، بیش از 39 باب در ناحیه 3 و 62 باب در ناحیه 4 می باشد. عده ای از این کاروانسراها تجارتی و برخی زوار نشین و پاره ای علافی هستند. سراهای تجارتی بیشتر در ناحیه 3 یعنی بازار و ناحیه 4 یعنی پایین خیابان و زوار نشین در ناحیه 4 قرار گرفته است.

تور مشهد

سینما و سالن ها

تعداد سالن های سینمای کنونی شهر سه و سالن های غیر از سینما نیز سه تاست. سالن ها یکی به اسم اعتبار السلطنه در کوچه اعتبار السلطنه واقع است و گنجایش 400 نفر تماشاچی دارد. دیگری به سالن نادری موسوم و با گنجایش نهصد نفر در خیابان شاه رضا ساخته شده است. دیگری سالن شیر خورشید سرخ است که گنجایش 600 نفر را دارد و در انتهای جنوبی خیابان پهلوی جنب دروازه ارگ ساخته شده است.

https://digiato.com/promoted/1049325/

آشنایی با اوضاع ساختمان های عمومی مشهد در دوره پهلوی

سینماهایی که تا حال در مشهد دائر و منحل گردیده، به شرح ذیل است:

کلوپ روسها و كينو تمدن (اولین اعلان آن در ۱۶ تیرماه ۱۳۰۰ شده)، سینمای واستوک که در سالن اعتبار السلطنه مفتوح گردید (تاریخ اولین اعلانش ۱ مهر ۱۳۰۷ بوده)، سینمای ایران که در باغ ملی دائر شد (اولین اعلانش را در ۲۷ شهریور ۱۳۰۸ منتشر ساخته است)، و سینمای نادری که در سالن نادری تأسیس شد اما طولی نکشید منحل گردید (تاریخ اولین اعلانش ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۰۹ می باشد).

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: آشنایی با اوضاع ساختمان های عمومی مشهد در دوره پهلوی,قیمت تور مشهد,آفر تور مشهد,رزرو تور مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

هتل اینتر کانتینتال استانبول ترکیه

معرفی:هتل اینتر کانتینتال یکی از لوکس ترین هتل های استانبول میباشد که در قلب استانبول واقع شده است.موقعیت جغرافیایی خوب این هتل دسترسی به مقاصد گردشگری را برای مسافران تور ترکیه راحت کرده است.اتاق تور ترکیه شهریور 98  های لوکس این هتل مجهز به بهترین امکانات میباشد تا مسافران عزیز تور ترکیه در طول اقامت بتوانند براحتی استفاده کنند.پرسنل های خوش برخورد این هتل 24 ساعته آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران تور ترکیه میباشند.هتل اینتر کانتینتال بهترین خدمات را برای مسافران عزیز ارائه میدهند.ابن مجتمع 5 ستاره یک سفر خوب و به یادماندنی را برای مسافران تور ترکیه به ارمغان میاورد.

هتل اینتر کانتینتال استانبول ترکیه

امکانات هتل:روزنامه، گاو صندوق، فروشگاه داخل مجموعه، اتاق های مخصوص افراد غیر سیگاری، امکانات مخصوص برای افراد ناتوان حرکتی، اتاق های خانوادگی ،  آسانسور، سیستم تهویه هوا مرکزی، محل مخصوص افراد سیگاری، روم سرویس، اجاره ماشین، شاتل فرودگاه، میز پاسخگویی 24 ساعته، ثبت ورود و خروج سریع، تبدیل ارز، میز  مخصوص رزور تورهای تفریحی، محل نگهداری چمدان، دستگاه خودپرداز، دربان، خدمات نگهداری کودکان، خشکشویی، خدمات اتوکشی، واکس و پولیش کفش، سالن کنفرانس  ، آرایشگاه، اتاق VIP، پارکینگ، اینترنت، رستوران با منو، بار، سرو صبحانه در اتاق، رستوران بوفه، اسنک بار، سونا، تور کیش سالن بدنسازی، اسپا، ماساژ، حمام ترکی، استخر روباز ،  محوطه فضای سبز، تراس

هتل اینتر کانتینتال استانبول ترکیه

امکانات اتاق:لوازم بهداشتی، قفل الکترونیکی ،صندوق امانات ،سیستم تهویه مطبوع ،وسایل برودتی و حرارتی استاندارد ،تلویزیون ال سی دی با کانال های ماهواره ، یخچال ، میز لوزام آرایش، مینی بار ،حمام همراه با وان ،حتی سشوار ،کمد لباس ،دراور، آباژور، رخت آویز، روپوش، تهیه چای و قهوه

هتل اینتر کانتینتال استانبول ترکیه

رستوران هتل:هتل اینتر کانتینتال دارای رستورانی با فضای شیک و مدرن میباشد و غذا های ترکی،  بین المللی و سنتی، غذا های ایتالیایی را برای مسافران تور ترکیه آماده و سرو میکند.

هتل اینتر کانتینتال استانبول ترکیه

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا ایستگاه متال تکسیم:0.2 کیلومتر

فاصله هتل تا مرکز فرهنگی آتاتورک:0.4 کیلومتر

فاصله هتل تا میدان تاکسیم:0.4 کیلومتر

فاصله هتل تا قصر دلماباهچه:1 کیلومتر

فاصله هتل تا برج های خردسال:2.5 کیلومتر

فاصله هتل تا فرودگاه استانبول آتاتورک:15.5 کیلومتر

فاصله هتل تا رستوران غروب آفتاب:10 کیلومتر

هتل اینتر کانتینتال استانبول ترکیه


هتل گزی بسفرس استانبول ترکیه

معرفی:هتل گزی از هتل های 5 ستاره استانبول ترکیه میباشد.این هتل در نزدیکی میدان تکسیم قرار گرفته است و دسترسی راحتی به جاذبه های توریستی دارد.اتاق های لوکس این هتل بهترین امکانات را دارا میباشد تا مسافران تور ترکیه در طول اقامت بتوانند براحتی استفاده کنند.هتل گزی در سال 2010 در 5 طیقه ساخته شده است.با انتخاب این هتل 5 ستاره میتوانید یک سفر خوب را تجربه کنید و لحظات فراموش نشدنی را سپری کنید.تور کیش پرسنل های خوش برخورد هتل 24 ساعته آماده خدمت رسانی از مسافران تور ترکیه میباشند.ساعت تحویل اتاق در این مجتمع 5 ستاره 14 و ساعت تخلیه 12 میباشد.هتل گزی بهترین و فوق العاده ترین امکانات و خدمات را در اختیار مسافران تور ترکیه قرار میدهد.

هتل گزی بسفرس استانبول ترکیه

امکانات هتل:سونا، لابی، پارک کودکان، جکوزی، کافی شاپ ،آژانس خدمات مسافرتی ،رستوران، ماهواره، خدمات خانه داری، پارکینگ اختصاصی هتل ،فضای سبز، پارکینگ سرپوشیده، اینترنت، تاکسی سرویس ،لاندری ،سالن ورزشی، صندوق امانات اختصاصی، کافی نت فروشگاه و غرفه، ترانسفر رایگان فرودگاه، گیم نت، چایخانه سنتی، چایخانه در بام هتل، زمین تنیس، بیلیارد، پذیرش ۲۴ ساعته، ترانسفر فرودگاهی با هزینه اضافی، لاندری، صندوق امانات در پذیرش، خدمات خانه داری، میز تور، کرایه اتومبیل، خدمات تهیه بلیط، سالن کنفرانس، ۴ اتاق ملاقات، کافی شاپ، آسانسور، نایت کلوب ،خشکشوئی، اتو کشی، اتاق های عاری از سیگار و امکانات برای معلولین، کارکنان چند زبانه

هتل گزی بسفرس استانبول ترکیه

امکانات اتاق:تخت، سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون ال سی دی ماهواره ای، حمام سنگ مرمر، گاوصندوق، روپوش، دمپائی و روم سرویس ۲۴ ساعته،  همچنین وای فای، بطری آب، لوازم بهداشتی آرایشی و اینترنت،کفپوش چوبی، میز لوازم آرایش، چای ساز/قهوه ساز، کمد لباس، تراس، میز و صندلی، مبلمان، آباژور

هتل گزی بسفرس استانبول ترکیه

رستوران هتل:هتل گزی دارای رستورانی با فضای دل نشین و شیک میباشد و بهترین غذا های ترکی، مدیترانه ای و بین المللی را برای مسافران تور ترکیه سرو میکند.تمام غذا ها با مواد غذایی با کیفیت آماده میشوند.

هتل گزی بسفرس استانبول ترکیه

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا بسفرس:5 دقیقه

فاصله هتل تا کاخ دولماباغچه:1 کیلومتر

فاصله هتل تا گالاتا:15 دقیقه

فاصله هتل تا فرودگاه:کمتر از 21 کیلومتر

فاصله هتل ایستگاه مترو:100 متر

فاصله هتل تا تکسیم:5 دقیقه


هتل ویت استانبول ترکیه

معرفی:هتل 5 ستاره ویت یکی از هتل های لوکس استانبول ترکیه میباشد.دسترسی این هتل به جاذبه های گردشگری بسیار راحت است مسافران عزیز میتوانند با پیمودن مسافت کم به دیدنی های زیبای این شهر برسند و دیدن کنند.اتاق های لوکس و استاندارد این هتل مجهز به امکانات رفاهی میباشد.پرسنل های هتل ویت همگی دوره دیده و مجرب هستند و 24 ساعته آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران تور ترکیه میباشند.این هتل 5 ستاره بهترین امکانات و خدمات رفاهی برای مسافران فراهم کرده و شبانه روزی آماده پذیرایی از مسافران تور ترکیه میباشند.با اقامت در این هتل 5 ستاره میتوانید یک سفر به یاد ماندنی و رویایی را تجربه کنید و لحظات خوبی را داسته باشید.

امکانات هتل:لباسشویی،خشکشویی،صبحانه در اتاق،اتو کشی،خدمات تورها،فکس و کپی،مرکز تجارت،خدمات تهیه بلیط،پذیرش شبانه روزی،اتاقهای پاک و بدون سیگار، آسانسور،کتابخانه،ماساژ و اسپا و مرکز بدنسازی،ستخر سرپوشیده ،سونا،حمام ترکی،رستوران،سالن کنفرانس،اتو کشیدن البسه،امکان دریافت بلیط،کافی شاپ،محل ویژه کتابخوانی،اتاق های عاری از آلودگی سیگار،تورهای داخلی

امکانات اتاق:تهویه کننده هوا،تلویزیون و ماهواره،تلفن،صندوق امانات،مینی بار و چای ساز/قهوه ساز،حمام اختصاصی مجهز به لوازم بهداشتی،سشوار و دوش،کمد لباس،تخت،مبلمان،رخت آویز،آباژور،دراور،تراس

رستوران هتل:رستوران هتل غذا ها را به صورت منو سرو میکند.مسافرین عزیز از روی منو میتوانند غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند و نوش جان کنند.

موقعیت جغرافیایی:فاصله هتل تا میدان تکسیم:1 کیلومتر

فاصاه هتل تا کاخ دلمه:2.5 کیلومتر

فاصله هتل موزه مدرن استانبول:400 متر

فاصله هتل تا حمام ترکی گالاتاسرای:500 متر

فاصله هتل تا برج گالاتا / خیابان استقلال:800 متر


هتل پارما تکسیم استانبول ترکیه

معرفی:هتل پارما تکسیم جزء هتل های 5 ستاره استانبول میباشد و با موقعیت جغرافیایی فاصله کمی دارد و دسترسی راحتی برای مسافران تور ترکیه دارد.هتل پارما دارای  اتاق های لوکس میباشد و بهترین امکانات را دارا میباشند تا مسافران تور ترکیه در طول اقامت بتوانند براحتی استفاده کنند.هتل پارما با کادری مجرب و دوره دیده 24 ساعته آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران تور ترکیه میباشند.ساعت تحویل اتاق در این هتل 14 و ساعت تخلیه 12 میباشد.هتل پارما تکسیم بهترین امکانات را در اختیار مسافران تور ترکیه قرار میدهد.

هتل پارما تکسیم استانبول ترکیه

امکانات هتل:ترانسفر به فرودگاه، ترانسفر به فرودگاه، منطقه سیگار کشیدن ،سیستم تهویه مطبوع، ماشین اجاره کردن، گاوصندوق، آسانسور، اتاق عروس، امکانات اتاق VIP، اتاق خانوادگی، سالن آرایش و زیبایی، امکانات برای معلولین، ترانسفر فرودگاه، اتاق های نان اسموکینگ، روزنامه، سرویس اتاق، سیستم گرمایش، همه جای هتل سیگار  کشیدن ممنوع، اتاق های عایق صوتی ، فروشگاه کادوی، سالن / اتاق تی وی مشترک، عصرانه ی بسته بندی شده ،استخر سرپوشیده، حمام، ماساژ، مرکز آبگرم و تندرستی، مرکز تناسب اندام، سونا، اجاره ی دوچرخه،خدمات نگهبان، میز پذیرش 24 ساعته ، محل نگهداری، چمدان، خدمات بلیط، خدمات تور، تبادل ارز، ورود/ تصفیه حساب ویژه، تحویل  گرفتن / دادن خصوصی اتاق، سرویس اتو زدن، خشکشویی، سرویس خدمتکار روزانه، واکس زدن کفش، رخت شویی، اطو کردن شلوار، فاکس / فتوکپی، مرکز تجاری، امکانات  برگزاری قرار ملاقات/ مهمانی

هتل پارما تکسیم استانبول ترکیه

امکانات اتاق:لوازم بهداشتی، قفل الکترونیکی ،صندوق امانات ،سیستم تهویه مطبوع ،وسایل برودتی و حرارتی استاندارد ،تلویزیون ال سی دی با کانال های ماهواره ،یخچال،  مینی بار ،حمام همراه با وان ،حتی سشوار ،کمد لباس ،دراور، آباژور، رخت آویز، میز لوزام آرایش

هتل پارما تکسیم استانبول ترکیه

رستوران هتل:هتل پارما دارای رستورانی با فضای دل نشین و شیک میباشد و بهترین غذا های مدیترانه ای، ترکی، سنتی و بین المللی را برای مسافران تور ترکیه آماده و سرو میکند.

هتل پارما تکسیم استانبول ترکیه

موقعیت جغرافیایی:فاصله هتل تا ایستگاه متروی:300 متر

فاصله هتل تا فرودگاه آتاتورک:20 کیلومتر

فاصله هتل تا میدان تکسیم:200 متر

فاصله هتل تا مسجد آبی:11 کیلومتر

فاصله هتل تا مسجد سلیمانی:7 کیلومتر

هتل پارما تکسیم استانبول ترکیه

 

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

آشنایی با طبیعت و رودخانه های شهر مشهد در زمان پهلوی

آشنایی با طبیعت و رودخانه های شهر مشهد در زمان پهلوی

نزدیک ترین رودخانه و ییلاق مشهد، اول رودخانه جاغرق است. طول این رودخانه از نقطه ای که شروع می شود تا به قریه معروف گلستان و نصوح آباد (در ۱۸ کیلومتری مشهد) که ختم می شود ۳۹ کیلومتر است. قراء معروف آن از طرف مشهد به بالا، اول قریه گلستان، بعد طرقبه یا (تروغبد)، و عنبران و جاغرق است، که هر کدام از این ده ها از سیصد تا پانصد خانوار جمعیت دارند. آب این رودخانه پس از مشروب کردن ییلاقات هودر و جاغرق و عنبران و طرقبه، در «بند گلستان» یکجا جمع شده و از آنجا به اراضی اطراف شهر مشهد آمده و عامل زراعت می شود. تور مشهد

آشنایی با طبیعت و رودخانه های شهر مشهد در زمان پهلوی

هوای روح بخش این نقاط، خاصته عنبران و جاغرق و هودر، بسیار سرد و لطیف است و اغلب سکنه شهر در تابستان به این نقاط آمده به سر می برند. طرقبه از حيث آبادی و کثرت جمعیت مهمترین نقاط این رودخانه، و از ابنیه تاریخی مسجدی از دوره شاه عباس ثانی صفوی در آن هست، که خواجه زمان نامی بانی آن بوده است. بند گلستان نیز در دوره تیموری بنا شده و هشتاد گز طول آن است. نیز در جاغرق مسجدی از دوره شاه عباس صفوی می باشد که شاه حسین نامی آن را ساخته است. خلاصه، رودخانه طرقبه به مناسبت نزدیکی به شهر جالب ترین و پرجمعیت ترین ییلاقات مشهد است.

https://www.kojaro.com/2019/3/11/177524/mashhad-nowruz-tour-pr/

دوم: رودخانه معروف زشک است، که طول آن از محلی که شروع و به قراء خادر و سرآسیا (در چهار فرسنگی مشهد) ختم می شود ۶۸ کیلومتر، و قراء مهم آن یکی قرية زشک است که دارای 400 خانوار است. دوم، ابرده علیاست. در ابرده عليا مسجدی به نام مسجد «پایین ده» است که در عصر سلطان محمد صفوی، خواجه شاه حسین ابردهی به سال ۹۹۱ هجری بانی آن شده است. شخصی شاعر و خطاط معروف به جلال ابردهی در اواسط قرن ۱۱ هجری در ابرده بوده، که آثار خطوط او روی سنگ های آنجاست و منقورات او در کمال خوبی است .

آشنایی با طبیعت و رودخانه های شهر مشهد در زمان پهلوی

سوم: رودخانه کنگ است، که طول آن از محلی که شروع می شود تا قریه خادر و سر آسیا (که آب های این رودخانه با آب های رودخانه زشک تلاقی می کند) ۳۰ کیلومتر است. آبادی معروف آن، اول قریه کنگ است که ۲۰۰ خانوار جمعیت دارد، دوم قرية نغندر یا نوغان دره است، که آن هم بیش از ۵۰۰ خانوار جمعیت دارد.

چهارم: رودخانه دولت آباد است، که طول آن ۲۶ کیلومتر و آبادی مهم آن اول دولت آباد [است] که دارای ۳۰۰ خانوار، و دوم کاهو است که دارای بیش از ۲۰۰ خانوار جمعیت است.

پنجم: رودخانه اسجیل است که طول آن ۱۸ کیلومتر، و تنها آبادی آن اسجيل است با ۳۰۰ خانوار جمعیت. تور مشهد

آشنایی با طبیعت و رودخانه های شهر مشهد در زمان پهلوی

ششم: رودخانه گلمکان (یا گورمکن) است، که منبع آن چشمه سبز معروف، و طولش ۲۶ کیلومتر، و آبادی آن فقط گلمکان است که بیش از هزار خانوار جمعیت دارد.

هفتم: رودخانه فریزی [است]، که طولش ۱۸ کیلومتر و آبادی آن منحصر به قریه فریزی است، که ۳۰۰ خانوار سکنه دارد. و هشتم: رودخانه اخلومد است که در ۷۲ کیلومتری مشهد (بین مشهد و قوچان) واقع [است] و آبشار عظیمی دارد، که معروف است. به علاوه، سیب ممتازی دارد که در تمام ایران بی نظیر است.

غیر از نقاط نامبرده فوق، رودخانه های دیگری از قبیل «مایون» و رودخانه بار و ایران هست، که برای اختصار از ذكر آنها خودداری می شود. به طور کلی، رودخانه های متعدد اطراف مشهد و ییلاقات دلپذیر اینن شهر از جهت آب و هوا، اشجار، میوه جات بسیار خوب و فراوان، گل های متنوع، مناظر مختلف و متنوع، از بهترین مصنوعات طبیعت شمرده می شود. تور مشهد

 آشنایی با طبیعت و رودخانه های شهر مشهد در زمان پهلوی

 

تور مشهد

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: آشنایی با طبیعت و رودخانه های شهر مشهد در زمان پهلوی,تور لحظه آخری مشهد,رزرو تور مشهد,نرخ تور مشهد,قیمت تور مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

هتل پونز کوش آداسی ترکیه

معرفی:هتل پونز جزء هتل های 5 ستاره کوش آداسی ترکیه میباشد.هتل پونز در سال 2013 در کوش آداسی ترکیه تاسیس شده است.ابن هتل 5 ستاره با موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد با مقاصد گردشگری و مراکز خرید فاصله کمی دارد و دسترسی تور ترکیه تابستان 98 را برای مسافران تور ترکیه راحت کرده است.هتل پونز دارای اتاق های لوکس مجهز به امکانات رفاهی میباشد تا مسافران تور ترکیه در طول اقامت بتوانند براحتی استفاده کنند.هتل پونز با کادری مجرب و آموزش دیده 24 ساعته آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران تور ترکیه میباشند.ساعت تحویل اتاق در این هتل 14 و ساعت تخلیه 12 میباشد.هتل پونز بهترین و فوق العاده ترین امکانات را در اختیار مسافران تور ترکیه قرار میدهد.با انتخاب این هتل 5 ستاره میتوانید اقامت خوبی را سپری و لحظات شادی را داشته باشید.

هتل پونز کوش آداسی ترکیه

امکانات هتل:خدمات گردشگری، وای‌فای رایگان،تهویه‌هوا،تسهیلات برای افراد کم‌توان،چندین استخر روباز و سربسته، استخر بی‌نهایت، آب‌گرم، جکوزی، سونا، ماساژ،  فروشگاه‌های داخلی، سولاریوم، باشگاه  بدن‌سازی، تراس، باغچه، ساحل اختصاصی ،رستوران، بار، اسنک‌بار،صبحانه در اتاق،ورزش‌های آبی، بیلیارد، مینی‌گلف، تنیس  روی میز، دارت، خدمات نگه‌داری از کودکان، زمین بازی کودکان ، خشکشویی، آرایشگاه، خدمات برگزاری جلسات و ضیافت‌ها، صرافی، گاوصندوق، کرایه خودرو، پارکینگ رایگان

هتل پونز کوش آداسی ترکیه

امکانات اتاق:سرویس بهداشتی  کامل، دمپایی، سشوار، حوله، شامپو، مسواک، تلویزیون، بالکن، نظافت روزانه، تلفن، یخچال کوچک، کمد و میز کار، کولر و تهویه مطبوع، اینترنت  رایگان، مینی بار، یخچال، گاو  صندوق ،تخت، مبلمان، ویو رو به دریا، آباژور، دراور، چای ساز/قهوه ساز، سیستم تهویه، آینه، میز لوازم آرایش ،حمام  اختصاصی با  لوازم بهداشتی

هتل پونز کوش آداسی ترکیه

رستوران هتل:هتل پونز دارای رستورانی با دکوراسیون زیبا و تمیز میباشد و غذا های ترکی، بین المللی و سنتی را برای مسافران تور ترکیه آماده و سرو میکد.تمام غذا ها با مواد غذایی با کیفیت آماده و پخته میشوند.

هتل پونز کوش آداسی ترکیه

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا موزه افسس:16.1 کیلومتر

فاصله هتل تا کلیسای مری:13.9 کیلومتر

فاصله هتل تا تئاتر بزرگ افسس:13.7 کیلومتر

فاصله هتل تا فرودگاه سامسو:33.7 کیلومتر

فاصله هتل تا قلعه کوش آداسی:2.2 کیلومتر

فاصله هتل تا باشگاه جید بیچ:1.5 کیلومتر

فاصله هتل تا ترمینال اتوبوس کوش آداسی:1.4 کیلومتر


هتل سنتور کوش آداسی ترکیه

معرفی:هتل 3 ستاره سنتور یکی از هتل های کوش آداسی ترکیه میباشد که با موقعیت جغرافیایی خوب اش با جاذبه های گردشگری فاصله کمی دارد و دسترسی را برای  مسافران تور ترکیه راحت کرده است.اتاق های لوکس هتل دارای امکانات میباشند و مسافران عزیز میتوانند استفاده کنند.پرسنل های خوش برخورد هتل مجرب هستند و شبانه  روزی آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران تور ترکیه میباشند.هتل سنتور تور کیش دارای 62 واحد اقامتی میباشد.این هتل 3 ستاره بهترین خدمات را در اختیار مسافران تور ترکیه  قرار میدهد.ساعت تحویل اتاق 14 و ساعت تخلیه 12 میباشد.با انتخاب این هتل برای اقامت میتوانید یک سفر خوب را تجربه کنید.

هتل سنتور کوش آداسی ترکیه

امکانات هتل:رستوران، پارکینگ، مرکز خرید، روم سرویس و پذیرش 24 ساعته، کافی شاپ، آسانسور، پارکینگ، اتوشویی و خشکشویی، امکانات برای معلولین، صندوق  امانات، باربکیو، باغ، کافی شاپ فضای باز، صرافی، روزنامه رایگان، اتاق خانوادگی، تهویه مطبوع، تاکسی تلفنی در هتل، خدمات ورزشی و تفریحی، استخر روباز، سونا، اتاق  ماساژ، سالن بدنسازی، فیتنس، سالن بیلیارد، اینترنت رایگان وای فای در لابی، وای فای رایگان در اتاق های، غواصی

امکانات اتاق:سیستم تهویه مطبوع، گاو صندوق، کتری برقی و تلویزیون مسطح ماهواره ای، حمام خصوصی، تراس مشرف به استخر و یا چشم اندازی از طبیعت، مبلمان، تخت کینگ سایز، آباژور، رخت آویز، امکان شارژ وسایل الکترونیکی، دراور، میز لوازم آرایش،‌ آینه

هتل سنتور کوش آداسی ترکیه

رستوران هتل:هتل سنتور دارای رستورانی با فضای دل نشین و شیک بهترین غذا های ترکی، سنتی و بین المللی را برای مسافران تور ترکیه سرو میکند.

موقعیت جغرافیایی:فاصله هتل تا ساحل دریا:55 متر

فاصله هتل تا فرودگاه:70 کیلومتر

فاصله هتل تا مراکز خرید:50 متر

هتل سنتور کوش آداسی ترکیه


هتل فلورا گاردن کوش آداسی ترکیه

معرفی:هتل 5 ستاره فلورا گاردن از هتل های خوب منطقه داوتلار در کوش آداسی میباشد که با موقعیت جغرافیایی خوب دسترسی به جاذبه های گردشگری را برای مسافران تور ترکیه آسان ساخته است.اتاق های این هتل 5 ستاره استاندارد و دکوراسیون فوق العاده زیبایی تور کیش دارند و مجهز به تمامی امکانات رفاهی برای مسافران تور ترکیه میباشد همچنین این هتل دارای چشم اندازی به دریای اژه را دارد.هتل فلورا گاردن خدمات خود را به صورت ALL در اختیار مسافران عزیز تور آنتالیا قرار میدهد.هتل 5 ستاره فلورا با 256 واحد اقامتی و بهترین خدمات و امکانات رفاهی هر روزه آماده خدمت رسانی به مسافران تور ترکیهمیباشند.پرسنل های این هتل نیز حرفه ای میباشند و 24 ساعته آماده خدمت رسانی به مسافران تور ترکیه میباشند.

امکانات هتل:ساحل خصوصی با صندلی های حمام آفتاب، تراس، باغ، استخر، استخر کودکان، مرکز اسپا، اتاق بخار، سالن آرایش، حمام ترکی، جکوزی، باشگاه بدنسازی، سونا،‌ پارک آبی،‌زمین تنیس، سرگرمی های شبانه، باشگاه کودکان، دارت، پینگ پنگ، زمین بازی، پذیرش 24 ساعته، اجاره ماشین، لاندری، روم سرویس،صرافی،پارکینگ،سرویس شاتل،خشکشویی،آرایشگاه،سالن همایش،نایت کلاب،بیلیارد،رستوران آلاکارت،Spa

امکانات اتاق:سیستم تهویه مطبوع،سشوار،تلویزیون،حمام با لوازم بهداشتی،میز لوازم آرایش،دمپایی،آباژور،کمد لباس،دراور،چای ساز/قهوه ساز،مبلمان،تخت،بالکن،امکان سارژ وسایل الکترونیکی

رستوران هتل:رستوران این هتل به صورت بوفه میباشد و با بهترین غذا های بین المللی و مدیترانه ای از مسافران تور ترکیه پذیرایی میکند.این هتل یک رستوران آلاکارته نیز دارد.

موقعیت جغرافیایی:فاصله هتل تا فرودگاه:125 کیلومتر

فاصله هتل تا فرودگاه عدنان مندرس ازمیر:90 کیلومتر

فاصله هتل تا شهر باستانی افسوس :35 کیلومتر

فاصله هتل تا خانه مریم مقدس:40 کیلومتر


هتل پاین بی کوش آداسی ترکیه

هتل 5 ستاره پاین بی کوش آداسی که توسط شهرهای باستانی و تاریخی ترکیه احاطه شده و مساحت آن 421 هزار متر مربع می باشد.تمامی اتاق ها مجهز به امکانات رفاهی کامل می باشد که با رنگ های زیبا و گرم تزیین شده است.گردشگران تور ترکیه می توانند وعده های غذایی خود را بر روی بالکن های روبه برنامه های زنده ی هتل پاین بی میل کنند.سرویس دهی و ارائه خدمات این هتل 5 ستاره شامل: رستوران با طبخ غذاهای لذیذ ایتالیایی،دریایی و ترکی،،کافه کنار اسکله و بار،مجهز به پارک آبی بزرگ،اتاق بخار،سونا و جکوزی،باشگاه بدنسازی،سالن زیبایی و پوست،خدمات ماساژ،نمایش موسیقی زنده،مسابقه و جشن های زنده،زمین بازی کودکان،چندین سرسره آبی،4 استخر ویژه کودکان،اینترنت پرسرعت رایگان،5 زمین تنیس،زمین والیبال،قایقرانی و سایر ورزش های آبی،تنها بخشی از امکانات این هتل فوق العاده و بسیار شیک کوش آداسی برای مسافرانتور ترکیه می باشد.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: هتل های کوش آداسی ترکیه,رزرو هتل های خوب ترکیه,بهترین هتل های ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

آشنایی با مقابر تاریخی مشهد: مقبره خواجه ربيع ابن خثيم در دل ییلاقات

آشنایی با مقابر تاریخی مشهد: مقبره خواجه ربيع ابن خثيم در دل ییلاقات

خواجه ربيع ابن خثيم: مقبره خواجه ربیع بن خثيم الاسدى الثوری، در شش کیلومتری مشهد، سر راه کلات در جوار رودخانه کشف واقع است. خواجه ربیع از زهاد ثمانيه (= هشتگانه) و صحابه خاص حضرت علی علیه السلام بوده و در قتل عثمان، سومین خلیفه اسلام (به روایت شیخ بهاء الدین عاملی) دخالتی داشته است». در عصر خلافت حضرت على به ایالت قزوین مأمور و پس از چندی با چهار هزار نفر از ایران مراجعت و در رکاب امير المؤمنين به حرب صفین رفته است. موقعی که لشکر اسلام عزیمت خراسان نموده، ربیع نیز با قشون اسلام به خراسان آمده، وفاتش در سال ۹۳ هجری اتفاق افتاده است. خواجه ربیع از رجال صدر اسلام بوده و موقعی که حضرت امام رضا (ع) به طوس آمده اند به زیارت قبر خواجه ربيع تشریف برده و زیارت او را فایده سفر خراسان می شمرده اند. تور مشهد

آشنایی با مقابر تاریخی مشهد: مقبره خواجه ربيع ابن خثيم در دل ییلاقات

مقبره خواجه ربيع از ساختمان های دوره شاه عباس کبیر است که به اهتمام میرزا الغ خادم در سال ۱۰۲۹ ساخته شده است. کتیبه های گنبد که اغلب آیات قرآن اند و احادیث و اخبار، به قلم علیرضا عباسی معروف می باشد. کاشی های این ساختمان در نهایت نفاست و مقداری از آن در طول چندین سال به واسطه خرابی و غفلت متصدیان از میان رفته و در خارجه فروخته شده است. ارتفاع گنبد از کف مقبره تا سقف ۲۸ ذرع و دور بقعه از داخل 08 ذرع می باشد. تور مشهد

آرامگاه خواجه در وسط بقعه، و قبر فتحعلی خان قاجار وكيل السلطنه و سپهسالار شاه طهماسب، آخرین شاه سلسله صفوی، که در سال ۱۱۳۹ هجری در اردوی شاه که در خواجه ربیع بود به تحریک نادرشاه مقتول شد، در گوشه طرف چپ داخل بقعه است. قبر «سالار» محمد حسن خان معروف به امیر اصلان خان فرزند اللهیارخان و محمد علی خان برادرش در صفه مقابل ایوان شمال غربی بقعه است.

آشنایی با مقابر تاریخی مشهد: مقبره خواجه ربيع ابن خثيم در دل ییلاقات

مقبره خواجه ربیع در وسط باغ وسیعی می باشد که ساختمان آن در سال ۱۰۳۱ هجری تمام شده است. این بنا تا چندین سال قبل خراب بوده، در این سنوات اخیر به اصلاح و مرمت آن پرداخته اند. تور مشهد

خواجه اباصلت: خواجه اباصلت هروی، فرزند خواجه صالح هروی، نامش عبد السلام و از محارم و نزدیکان خلیفه مأمون عباسی، نیز از خواص خدام حضرت امام رضا(ع) بود. در اغلب کتب او را شیعه نوشته اند، ولی چون ناقل اخبار و احادیث علمای سنت بود، بعضی هم از جمله شيخ الطائفة طوسی، عالم كبير خراسان، او را شیعه ندانسته اند ؛ حتی به روایتی او را گماشته مخصوص مأمون نوشته اند، که مأمور تجسس حال حضرت امام رضا (ع) بود. وفاتش در سنوات اول مائه سوم هجری بوده به مسافت دو کیلومتر در خارج مشهد مدفون است. وی کتابی هم راجع به حضرت رضا عليه السلام تألیف کرده است. «خانواده نوریهای ایران که رجال بزرگی در عصر قاجار داشته اند، به خواجه ابوصلت منسوب اند ».

آشنایی با مقابر تاریخی مشهد: مقبره خواجه ربيع ابن خثيم در دل ییلاقات

ییلاقات مشهد

ییلاقات و کوهپایه های مشهد در لطافت آب و هوا و کثرت اشجار و نزهت و صفا در ایران کمتر نظیر دارد. دره های طویل پر از درختان مثمر، آبهای گوارا و عذب، چشمه سارهای بسیار، گل های مختلف، خضارت و نضارت ییلاقات مشهد بهترین مصنوعات زیبای طبیعت و از جاهای دیدنی است.

این کوههای پرفیض که قشنگ ترین مناظر طبیعی و ییلاقات مشهد را در سینه خود پرورانده و نمایش می دهد، خط فاصل بين جلگه مشهد و شهر تاریخی نیشابور بی جلگه مشهد و جنوب غربی طوس، در طول دره های ممتد و متعدد آنها پیلاقات و مناظر بسیار با صفا و فرح بخشی است که از حیث مواقع طبیعی و لطف هوا و آبشارهای زیبا و آبهای گوارا و درخت های سایه گستر و گل های روح پرور، شاید در ایران کمتر نظیر داشته باشد. تور مشهد

آشنایی با مقابر تاریخی مشهد: مقبره خواجه ربيع ابن خثيم در دل ییلاقات

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: آشنایی با مقابر تاریخی مشهد: مقبره خواجه ربيع ابن خثيم در دل ییلاقات,رزرو تور مشهد,آفر تور مشهد,تور لحظه آخری مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

هتل مردان پالاس آنتالیا ترکیه

معرفی : هتل 5 ستاره مجلل مردان پالاس در سال 2009 میلادی با سرمایه گذاری تلمان اسماعیلوف تاجر بزرگ آذربایجانی در منطقه کندو آنتالیا افتتاح گردید. این هتل دارای لقب لوکس ترین و گران ترین هتل منطقه مدیترانه و اروپا را دارا است و اخیرا تور ترکیه مرداد 98 ارزش آن 1.2 بیلیون دلار برآورد شده است. شن های ساحل اختصاصی این هتل از کشور مصر به آن آورده شده اند و در ساخت ساختمان زیبای آن از کریستال، مرمر ایتالیایی و طلا استفاده شده است. این هتل در زمینی به مساحت 180000 متر مربع بنا شده است و در آن 546 واحد اقامتی وجود دارد. بسیاری از تیم های ترکی اردوهای خود را در این هتل برگزار می کنند و هنرپیشه های معروف هالیوود مردان پالاس را برای اقامت خود برمی گزینند. خدمات این هتل به صورت ALL ارائه می شود. 

هتل مردان پالاس آنتالیا ترکیه

امکانات اتاق ها : اتاق های این هتل از نوع معمولی، سلطنتی، دوبلکس و سوئیت هستند که هرکدام از آن ها به شکل ویژه ای طراحی شده اند و با وسایل زیبا و لوکسی پر شده اند که شما مسافران نور ترکیه نظیر آن ها را در هیچ هتل دیگری نخواهید دید. 

امکانات هتل : استخر با آکواریوم، امکان غواصی در آکواریوم، زمین تنیس، والیبال ساحل، فوتبال، بسکتبال، سالن بدنسازی‌، بولینگ، زمین گلف، مرکز اسپا، سونا، جکوزی، حمام ترکی ، بهشت برفی، اتاق مدیتیشن، مرکز اسپا مخصوص کودکان،‌ موسیقی زنده، نمایش، کلاب کودکان، نایت کلاب، کنسرت و ...

هتل مردان پالاس آنتالیا ترکیه

رستوران هتل : رستوران اصلی این هتل با نام بسفروس انواع غذاهای بین المللی تور ترکیه شهریور 98 را به سبک بوفه ارائه می کند. 8 رستوران آلاکارته با سرو غذاهای ژاپنی ، دریایی، تایلندی، روسی، فرانسوی ، ترکی و ایتالیایی در این هتل وجود دارند . یکی از این رستوران ها در ساحل قرار گرفته است یکی دیگر از آن ها به سبک شگفت انگیزی در زیر یک آکواریوم زیبا قرار دارد. 

موقعیت مکانی هتل : این هتل در منطقه کندو قرار گرفته است و تا ساحل اختصاصی خود کمی فاصله دارد که سرویس شاتل شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد . فاصله این هتل از مرکز آنتالیا 30 کیلومتر و تا فرودگاه آنتالیا 19 کیلومتر است.

هتل مردان پالاس آنتالیا ترکیه

پیشنهاد ما : اقامت در این هتل نیازمند صرف هزینه بسیار بالایی است اما با تجربه آن، تبدیل به یک سفر فراموش نشدنی تا پایان عمر خواهد شد.


هتل اسپایس آنتالیا ترکیه

معرفی : هتل 5 ستاره اسپایس یکی از لوکس ترین هتل های 5 ستاره منطقه بلک آنتالیا است. هتل اسپایس در زمینی به مساحت 91000 متر مربع ساخته شده است و فضاهای زیبا و فوق العاده آن باعث ثبت خاطره ای به یاد ماندنی در ذهن شما مسافران تور ترکیه خواهد شد. مرکز اسپا این هتل با نام آیس دارای استخرهای المپیکی و سوناهای مجهز است. واحدهای اقامتی این هتل به دو دسته اتاق های ساختمان اصلی و ویلاهای مجلل تقسیم می شوند که در مجموع تعداد آن ها 546 عدد است.

هتل اسپایس آنتالیا ترکیه

امکانات اتاق ها : اتاق های هتل از نوع استاندارد، خانوادگی، دلوکس و سوئیت هستند که با وسایل بسیار شیک و لوکس تزیین شده اند و امکانات مینی بار، تلویزیون، سیستم تهویه مطبوع، اینترنت بی سیم رایگان، تلفن و حمام با لوازم بهداشتی هستند. در برخی واحدهای این هتل مانند ویلاها و سوئیت های سلطنتی استخر و جکوزی اختصاصی نیز وجود دارد.

امکانات هتل : استخر روباز، پارک آبی، والیبال ساحلی، زمین فوتبال، زمین تنیس، سونا، جکوزی، حمام ترکی، ماساژ، باشگاه بدنسازی، نمایش و آواز، سیرک، کنسرت، مسابقه، کارائوکه، بولینگ، بیلیارد و ...

هتل اسپایس آنتالیا ترکیه

رستوران هتل : رستوران اصلی هتل اسپایس سوماک نام دارد که انواع غذاهای دریایی و بین المللی را سرو می کند. پنج رستوران آلاکارته با منوی غذاهای ایتالیایی،‌ آسیایی، دریایی ، شرقی و ترکی نیز در این هتل وجود دارند که استفاده تور کیش از همه ی آن ها به جز یکی رایگان است.

موقعیت مکانی هتل : هتل اسپایس در نزدیکی اسکله موکی بلک آنتالیا قرار گرفته است. ساحل شنی اختصاصی هتل در فاصله 4 دقیقه پیاده روی از آن قرار گرفته است. فاصله هتل از مرکز آنتالیا 43 کیلومتر و از فرودگاه بین المللی آنتالیا 38 کیلومتر است. 

هتل اسپایس آنتالیا ترکیه

پیشنهاد ما : هتل لوکس اسپایس خود را به سرزمین رویاها در دنیای واقعی تعبیر می کند. برنامه های مفرح این هتل باعث می شود تا ثانیه ثانیه سفر شما با احساس شادی همراه باشد.


 

هتل دلفین پالاس آنتالیا ترکیه

معرفی : هتل 5 ستاره دلفین پالاس یکی از دیگر از هتل های زنجیره ای دلفین در این شهر است که در سال 2005 بازگشایی شده است. این هتل لوکس در منطقه لارا آنتالیا قرار گرفته است و درست در مقابل ساحل دریای مدیترانه می باشد. ساختمان زیبای این هتل در 8 طبقه ساخته شده و دارای 557 اتاق می باشد. شایان ذکر است که خدمات این هتل به صورت UALL به شما مسافران تور ترکیه ارائه می شود.

هتل دلفین پالاس آنتالیا ترکیه

امکانات اتاق ها : اتاق های این هتل از نوع استاندارد، خانوادگی، ویژه و اتاق مخصوص معلولین هستند که دارای امکاناتی نظیر بالکن،‌ تلویزیون، مینی بار رایگان،‌ چای ساز، سیستم تهویه مطبوع، تلفن، اینترنت، حمام با لوازم بهداشتی و صندوق امانات هستند. هم چنین در اتاق های ویژه این هتل جکوزی اختصاصی نیز وجود دارد.

امکانات هتل : ساحل اختصاصی، تخت های حمام آفتاب،  استخر روباز، پارک آبی، پارک آبی کودکان، استخر سرپوشیده، سالن اسپا، سونا،‌جکوزی، ماساژ، باشگاه بدنسازی،‌ اتاق بخار، باشگاه کودکان، زمین بازی، زمین والیبال ساحلی، بسکتبال، فوتبال، تنیس،‌ مینی فوتبال،‌ نمایش شبانه، دیسکو ، موزیک زنده، مینی کلاب،‌ سینما ، سالن بیلیارد، بولینگ، اسکی روی آب، قایق سواری، ورزش های موتوری، آرایشگاه، پزشک

هتل دلفین پالاس آنتالیا ترکیه

رستوران هتل : این هتل دارای یک رستوران اصلی و هفت رستوران آلاکارته است که هر کدام از آن ها غذاهای مخصوص یک کشور را سرو می کنند. هم چنین 5 کافی شاپ در مکان های مختلف هتل دلفین پالاس قرار دارند.

موقعیت مکانی هتل : این هتل در کنار ساحل لارا واقع شده است. فاصله آن تا فرودگاه 15 کیلومتر و تا مرکز شهر آنتالیا 26 کیلومتر می باشد.

هتل دلفین پالاس آنتالیا ترکیه

پیشنهاد ما : محیط فوق العاده زیبای این هتل و وجود باغ و استخرهایی به شکل رودخانه هر کسی را به وجد می آورد. اقامت در این هتل رویایی حقیقتا باعث طیب خاطر برای مدت کوتاهی خواهد شد.


 

هتل تایتانیک دلوکس بلک

یکی از بهترین هتل های 5 ستاره انتالیا ، هتل تایتانیک دلوکس است که زیرمجموعه هتل های زنجیره ای تایتانیک به شمار می رود و هتلی مجلل واقع در منطقه بلک است. این هتل مساحتی بیش از 200 هزار متر مربع دارد که کنار جنگل های طبیعی کاج و دریای زیبای مدیترانه و همچنین رودخانه Besgoz واقع شده است. خدمات و کارکنان هتل بسیار تلاش میکنند تا با دادن امکانت عالی سفری خاطره انگیز و آرامی را برای مسافران تور ترکیه رقم بزنند. این هتل دارای 600 اتاق است که شامل اتاق های استاندارد و اتاق های سوپریور می باشد. 

هتل تایتانیک دلوکس شامل 9 رستوران، 4 بار، 11 استخر، مرکز آب گرم و تناسب اندام، ساحل شنی و زمین گلف و ... است. امکانات این هتل نظیر wifi رایگان، تلویزیون، مینی بار، امکانات ویژه بازی کودکان، کنسرت زنده، آرایشگاه، سالن کنفرانس، صبحانه رایگان، بوفه، رستوران با سرو انواع غذاهای اصیل ترکی و ایتالیایی و... می باشد. 

هتل تایتانیک دلوکس از فرودگاه بین المللی آنتالیا با ماشین 45 دقیقه فاصله دارد.

 

 

 هتل تایتانیک دلوکس بلک

 

هتل تایتانیک دلوکس بلک

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: هتل های ترکیه,بهترین هتل های 5 ستاره آنتالیا ترکیه,هتل های لوکس آنتالیا ترکیه,هتل های ارزان ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

آشنایی با مساجد تاریخی مشهد (مساجد اصلی)

آشنایی با مساجد تاریخی مشهد (مساجد اصلی)

شهر مشهد «از این رو که قبة الاسلام و زیارتگاه شیعیان است» مساجد و تکایای زیادی دارد. اینک به شرح مساجدی که از حيث ساختمان و یا قدمت اهمیت تاریخی دارند پرداخته می شود.

1- مسجد گوهرشاد

۲- مسجد شاه: در انتهای بازار بزرگ، در کوچه حمام شاه واقع است. این مسجد دارای دو مناره بزرگ، یک گنبد و دو شبستان است. از وضع بنا معلوم می شود که فضای مسجد وسیع بوده اما اکنون دارای صحن کوچکی است. قسمتی از همین صحن در سال ۱۳۰۷ خورشیدی که کوچه وسعت داده شد، جزو کوچه گردید. تور مشهد

آشنایی با مساجد تاریخی مشهد (مساجد اصلی)

اهمیت این مسجد از جهت ساختمان بنا، مخصوصا کاشی های معرق زیبای آن است؛ مخصوصا چینی های سبز داخل شبستان که بعضی از آنها مثبت است فوق العاده جالب توجه می باشد. اما جای تأسف است که بیشتر کتیبه ها و کاشی ها، مخصوص قسمت اعظم مناره ها ریخته و خراب شده است. اشعار و احادیثی بر روی مناره ها و دهنه ایران و داخل نوشته شده، ولی به واسطه ریزش کاشی ها اغلب ناتمام است. آنچه خوانده می شود در مطلع الشمس نگاشته شده، بنابراین ما برای اختصار از نگارش و نقل آنها خودداری می کنیم. بر دور ایوان ، روی کاشی معرق نوشته شده: الامير ملک شاه اعرج الله معارج دولته في رجب خمس و خمسین و ثمانمائة الهجرة. تور مشهد

3- مسجد آب انبار: این مسجد جز بناهای عصر صفویه می باشد و بر روی آب انباری در نزدیکی دروازه پایین خیابان و در ضلع جنوبی خیابان صفوی، قرار گرفته است.

کتیبه ای به خط ثلث بر از ارۀ ایوان این مسجد به خط علیرضا عباسی نوشته شده، که حاکی از این است که در عهد شاه عباس ثانی به آمر خواجه بیک وزیر بنا شده است. در آخر کتیبه این عبارت خوانده می شود: كتبه علیرضا عمل محمد خليفه معمار.

آشنایی با مساجد تاریخی مشهد (مساجد اصلی)

4- مسجد قتلگاه : این مسجد سابقا در داخل قبرستان قتل گاه واقع بوده، پس از خرابی قبرستان و توسیع بازارچه حاج آقا جان، مسجد مزبور مجددة تعمير و اکنون در حاشیه کوچه حاج آقا جان واقع است. کتیبه ای که سابقا بر سردر مسجد نصب بوده پس از تعمیر اخیر به کتابخانه مبارک آستان قدس نقل یافته است. از کتیبه مزبور معلوم می شود که این مسجد در زمان شاه عباس بهادر خان، به دستیاری مهدی قلی خان ایشیک آقاسی باشی در سال ۱۰۱۱ تعمیر شده است. این مسجد معروف به مسجد امام رضا نیز می باشد و اهالی معتقدند که حضرت رضا (ع) در این مسجد نماز خوانده اند. تور مشهد

۵- مسجد سنگی : در کوچه گنبد خشتی واقع است. کتیبه تاریخی ندارد، اما سبک بنا نشان می دهد که ظاهرا از آبنیه دوره صفویه است. ایوان مسجد با آجر و گچ، و ازاره پایه بنا با سنگ هرکاره ساخته شده است. عرض پایه بنای ایوان 75/ 1 متر است. اهالی معتقدند که حضرت رضا (ع) در این مسجد نیز مانند مسجد قتل گاه نماز خوانده اند.

6- مسجد گنبد خشتی: جنب مقبره امامزاده گنبد خشتی واقع است. بر سنگ سردر آن اشعاری نوشته شده که نشان می دهد در زمان شاه عباس، «حاجی میرزا على» نامی آن را ساخته است. تور مشهد

 آشنایی با مساجد تاریخی مشهد (مساجد اصلی)

 

تور مشهد

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: آشنایی با مساجد تاریخی مشهد (مساجد اصلی),تورهای ارزان مشهد,رزرو تور مشهد,آفر تور مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

آشنایی با مساجد تاریخی مشهد (مساجد فرعی)

آشنایی با مساجد تاریخی مشهد (مساجد فرعی)

۷- مسجد میرزا جعفر خان: در کوچه نایب التولیه، که به بازارچه حاج آقا جان منتهی می شود واقع است. اشعاری بر سنگ سر در مسجد نوشته شده که معلوم می شود در عهد شاهرخ میرزای نادری جعفر خان کرد» بانی آن بوده است.

۸- مسجد میر حیدر: واقع در کوچه میرزا شهاب و اکنون مخروبه است. 4 قطعه سنگ هرکاره تقربيا به عرض نیم ذرع و طول یک ذرع و نیم وہ گره، با اختلاف مختصری در طول آنها، که شامل کتیبه واشعاری راجع به مسجد مزبور می باشد به کتابخانه معارف انتقال داده شده است. در قسمت بالای کتیبه با خط ثلث احادیث ذیل نوشته شده: : «قال النبي صلى الله علیه و آله وسلم من بنى مسجدا لله و تعالى بني الله بيتا في الجنه وقال عليه السلام من بنى مسجدا كمفحص قطاة بنى الله له بيتا في الجنة و قال عليه السلام من بنى مسجدا لله تعالی اعطاه الله تعالى بكل ذرع اربعین قصرة في الجنة صدق رسول الله صلى الله عليه وآله». «كتبه رضا حسن بن حاجی محمود الخادم سنه ۹۸۸». تور مشهد

آشنایی با مساجد تاریخی مشهد (مساجد فرعی)

۹- مسجد مقبره (شاه): در خیابان نادری، اول کوچه مقبره واقع است. از کتیبه های آن که بر ازاره ایران نوشته شده معلوم می شود که در زمان شاه عباس ساخته شده است. کتیبه مزبور ابتدا روی کاشی معرق بوده و هنوز هم فقط چند گره آخر آن باقی مانده است. ولی بعدها آن را روی گچ نوشته اند و اکنون قسمت عمده کتیبه محو شده است. تاریخ بنا در قسمت آخر کتیبه چنین خوانده می شود : ۱۰۳۲ تور مشهد

این همان مسجدی است که مسیو خانیکوف درباره آن می نویسد: «تاریخ مسجد شاه واقع در خیابان، که شاه عباس بزرگ ساخته است ۱۰۳۲ می باشد. مقابل همین مسجد مقبره نادر شاه بوده و از آبنيه عاليه محسوب می شده». از اینجاست که مرحوم بدایع نگار این مسجد را جزو ابنیه فانیه مشهد شمرده می نویسد: «مسجد شاه عباس، مقابل مقبرة نادری به بیت المعمور ملحق شده». این اشتباه از این ناشی شده که خانیکوف می نویسد: «مقابل همین مسجد مقبره نادر شاه بوده. البته یا باید قائل شد که خانیکوف به جای «پهلو و جنب همین مسجد» اشتباها «مقابل» نوشته، یا باید معتقد شد که مسجد مزبور سابق وسیع تر بوده و شامل دو دکان و تیمچه وصل به کوچه مقبره نیز بوده است، دری هم از کوچه داشته.

آشنایی با مساجد تاریخی مشهد (مساجد فرعی)

خانیکوف به اعتبار آن «در» نوشته است: «مقابل همین مسجد مقبره نادرشاه است». در هر حال، مسجد مزبور از بین نرفته و اگر از وسعت آن احتمالا کاسته است اساس آن به حال خود باقی است. برای خرید بلیط تور مشهد به وبسایت آژانس چهارفصل به نشانی CHAHARFASL . NET مراجعه کنید. 

10- مسجد محراب خان: در راسته بازار نوغان واقع است. این مسجد که زمان تولیت میرزا فضل الله وزير نظام در سال ۱۲۷۰ به کلی مخروبه بوده، مجددة تعمیر شده است، کتیبه تاریخی ندارد. فقط دو سنگ، یکی هرکاره و دیگری مرمر بر سردر آن نصب است. اولی به تاریخ ۱۲۸۳ قمری و دومی به تاریخ ۱۲۷۰ نوشته شده است. مضمون سنگ ها لعنت نامه و وقف نامه چند باب دكان و حوالی (حویلی - حیاط - منزل) است. تور مشهد

 آشنایی با مساجد تاریخی مشهد (مساجد فرعی)

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

معرفی محدوده مسجد جامع گوهرشاد مشهد

پس از گذشتن ۵۳۲ سال [قمری] از احداث نای مسجد جامع گوهرشاد و تغییراتی که در ساختمان های اطراف آن رخ داده است، حدود فعلی آن به قرار ذیل است: شمالأ عمارات آستان قدس و مدرسه پریزاد، غرب: دکاکین بازار بزرگ موقوفه جامع مزبور و تیمچه امام جمعه که سابقا برف انداز عمارات مسجد بوده است، جنوب محدود است به منازلی که در گذشته برف انداز بوده و حال در تصرف دیگران است، و قسمتی از ضلع جنوبی منتهی شود به حیاط مسطح و انبار و چراغخانه جامع مزبور، شرق: قسمتی کوچه پشت مسجد و بعد بازارچه کوچک و سپس فضای پایین پا موقوفة مسجد است. در بنای پشت ایوان مقصوره، رو به قبله غرفاتی است که معمولا برای فضای بزرگی ساخته می شود، در حال حاضر جهت منظره این غرفات جز چند ذرع زمین متصل به بنای ایوان، فاصله ای باقی نیست؛ و تدریجا اراضى فضا از بین رفته است. تور مشهد

معرفی محدوده مسجد جامع گوهرشاد مشهد

ایوان مقصوره:

سردر ایوان مزبور به ارتفاع ۲۷ گز، و ۱۲ گز عرض دهنه ایران است. کتیبه این ایوان به خط اولین استاد ثلث نویس، شاهزاده بایسنغربن شاهرخ بن تيمور گورکان است، که پسر مرحومه گوهرشاد آغا بوده. کتیبه مزبور بعد از قرآن خط بایسنغر که اوراق چندی از آن در کتابخانه آستان قدس ضبط است، یگانه اثری است که از شاهزاده مرقوم تا این زمان باقی مانده است. اگر چه قسمت مختصری از این کتیبه در ایام گذشته تعمیر شده و به خط دیگری است، ولی خوشبختانه قطعات واضح و روشنی از آن به حال اولیه موجود است که بهترین کاشی را با خوب ترین خط زیبای ثلث در معرض منظر عمومی گذارده است. کتیبه مرقوم با این جملات شروع می شود: تور مشهد

معرفی محدوده مسجد جامع گوهرشاد مشهد

"بسم الله الرحمن الرحيم قال الله تعالی انما يعمر مساجد الله من آمنه بالله و اليوم الآخر و اقام الصلوة و آتى الزكوة و لم يخش الا الله فعسى اولئک أن يكونوا من المتهدین و قال النبي عليه السلام من بني الله مسجد اليذكر الله فيه بنى الله له بيتا في الجنه قال الله جل جلاله و عم نواله و قول النبي صلى الله علیه و آله قد انشات هذا المسجد الجامع الأعظم و البيت المحرم في ايام دولت السلطان المعظم و الخاقان الاعدل الاكرم مولی ملوک العرب و العجم السلطان بن السلطان بن السلطان ابوالمظفر شاهرخ بن تيمور گورکانی بهادر خان خلدالله ملکه و سلطانه و افاض على العالمين بره و عدله و احسان الحضرة العليا و الجليلة الكبراء شمس سماء العفه و السداد الموصوف بالشرف و العز و الرشاد گوهرشاد ابدت عظمتها و دامت عصمتها و کثرت برکاتها بالنية الصادقة القصوى و العقيدة الراسخه العظمی بحصول المأمول راجية من الله باحسن القبول من عين مالها بحسن مآلها و اصلاح بالها يوم يجزى كل نفس اعمالها ابتغاء لوجه الله وطلبا لمرضاقه و شكرا على الائمه و حمد اعلى نعمائه فتقبلها ربها به قبول حسن و خیر بها باحسن اجر المحسنين و خصمها باكمل ما اعده لعباده الصالحين كتبه راجية إلى الله بایسنغربن شاهرخ بن تيمور گورکانی فی ۸۲۱". تور مشهد

معرفی محدوده مسجد جامع گوهرشاد مشهد

در مابین کتیبه مذکور به طور اسلیمی نقاشی کرده و جمله «الملک الله» را به خط کوفی مکرر نوشته اند. در دو طرف کتیبه در بناهای خشتی با کاشی معرق «الله الباقی» مرقوم است. در ابتدای ایوان مقصوره طاقی موسوم به طاق مرمر است، که زمینه نقاشی ظاهر آن را سنگ مرمر سفید مسدس نصب نموده و دارای مريعاتی است که در آنها «الحكم الله» مسطور می باشد. بعد از طاق مرمر دهنه ایران تنگ تر گردیده و طاق دیگری است که یکی از ارکان گنبد مقصوره را تشکیل داده، و در دیوار طاق به خط بنایی «الله اکبر» و «سبحان الله» و «الحمدالله و لا اله الا الله» نقش است. تور مشهد

 معرفی محدوده مسجد جامع گوهرشاد مشهد

 

تور مشهد

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

معرفی سبک تزئینات مسجد جامع گوهرشاد مشهد

معرفی سبک تزئینات مسجد جامع گوهرشاد مشهد

طاق اصلی مسجد، فضای پوش اول گنبد مقصوره است، که در سقف ایوان با لاجورد روی گچ سفید نقاشی نموده و سطوری در بین ترنج ها دیده می شود. در بالا نوشته شده است: «لا اله الا الله» در وسط « قال الله تبارک و تعالی كل يعمل على شا كلمة». و در پایین «محمدرسول الله»، در دائرة وسط این پوش مرقوم است: «قال الله تبارک و تعالي لقد جائكم رسول من انفسكم عزيز عليه ما عنتم حريص عليكم بالمؤمنین رؤف رحیم فان توبوا فقل حسبي الله لا الله الله هو». سپس طاق دیگری است با مقرنس ظریف، تا منتهی می شود به محراب ایوان مزبور. محراب ایوان با سنگ مرمر ساخته شده و دارای دو کتیبه، یکی به سنگ مرمرو دیگری کاشی معرق است. در کتیبه کاشی آية الكرسي تا «الى النور» مرقوم و در آخر نوشته شده است: «صدق الله على العظيم و صدق رسوله الكريم». در همین کتیبه به خط کوفی «سبحان الله حين تمسون و حین تصتحون تا حين تطهرون يخرج الحي من الميت و يخرج الميت من الحي و يحي الأرض بعد موتها». و در کتیبه مرمر به خط ثلث آیه «اقم الصلوة الدلوك الشمس إلى غسق الليل» و آیه «قل الروح من امرربی» نوشته شده، در پیشانی محراب هم به خط کوفی مرقوم است: «قال النبي عليه السلام». و سطری به خط ثلث برجسته در روی سنگ مشاهده می شود با این عبارت «عجلوا بالصلوة قبل الفوت و عجلوا بالتوبه قبل الموت».

https://hamgardi.com/fa/Post/9293

معرفی سبک تزئینات مسجد جامع گوهرشاد مشهد

طول ایوان از دهنه آن تا محراب جمعا ۳۰ گز می باشد. در زیر طاق مقرنس منبر چوبی قدیمی بزرگی است که ظاهرا در موقع بنای مسجد ساخته شده است. در پیشانی ایوان مقصوره به قلم ثلث درشت با کاشی زرد و معرق و زمینه کتیبه الاجوردی، مکتوب است : «العظمة والكبرياء و بالغرة و البقاء الخالق الارض و السماء هذا الطاق الرفيع الحيوان المنيع العالی شان هذا قدره على الكبير المتعال الحمدلله الملک الواحد الباقی یا خفي الالطاف نجني مما اخاف لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمين فاستجبنا له ونجيناه ننجي المؤمنین صدق الله العلى العظيم كتبه محمد رضا الأمامي الأصفهانی سنه ۱۰۸۷». در پشت بغل ایران، با کاشی معرق اسلیمی و مارپیچ نقش نموده و در هر وسط هر پشت بغل (ابرو) یک ترنج است، در طرف راست: «سبحان الله و الحمدالله ولااله الا الله و الله اکبر» و در سمت چپ: «لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم» مکتوب است. تور مشهد

معرفی سبک تزئینات مسجد جامع گوهرشاد مشهد

فوق ایوان مقصوره، گنبد بزرگ معبد است. در کتیبه گنبد سوره «یس» تا «حتی عاد كالعرجون القديم» نوشته و در آخر آن مرقوم است: محمدرضا امامی ۱۰۸۷. در بالای کتیبه مزبوره گنبد را چهارده قسمت نموده و در هر ترکی «لا اله الا الله محمد رسول الله» به خط بنائی درشت و اسلیمی هایی با کاشی زرد، تا تیزه گنبد ترسیم نموده، رنگ کاشی گنبد فیروزه ای می باشد. تور مشهد

معرفی سبک تزئینات مسجد جامع گوهرشاد مشهد

دو منارة جامع، بنایش از پایین متصل به پایه و تا سردر ایوان داخل آن پر است و راهش به وسیله پله هایی که در بنای عمارت ایوان ساخته اند تا پشت بام گنبد مقصوره می رود؛ از آنجا از داخل مناره راهی است که بالأخره منتهی به مأذنه می گردد. مناره در زیر مأذنه دارای مقرنس است و ذیل آن کتیبه با خط زرد جلی ثلث دارد، در هر دو مناره آیات ذیل مسطور است: «قال الله تبارک و تعالی یا ایها الذين آمنوا اذا نودی للصلوة من يوم الجمعه» و در آخر آن مکتوب است «کتبه محمدحسن (طه حسين الشهيد المشهدبی ۱۲۷۶». در پایین این کتیبه، تا نزدیک به ازاره، ترنجهایی است که بعضی از آن معرق و قدیمی است و برخی خشت کاشی و تعمیری است. تور مشهد

 معرفی سبک تزئینات مسجد جامع گوهرشاد مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

معرفی مرمت های مسجد جامع گوهرشاد مشهد

معرفی مرمت های مسجد جامع گوهرشاد مشهد

تاریخ تعمیر مناره های مسجد جامع گوهرشاد مشهد مصرع «اذان اشهد ان لا اله الا الله» است، با کسر «سر دریچه» (چهار)، که مطابق با سال ۱۲۷۶ می شود. در ذیل ماده تاریخ با خط خفي نوشته شده: «به اهتمام و سعی جناب مشرف مسجد سید حسین الحسینی اتمام یافت. جنب منارة شرقی تا زاویه جنوب شرقی نمای سه غرفه است، غرفه متصل به گلدسته کتیبه ندارد و در ضمن نقاشی شده «لا اله الا الله، سبحان الله، الله اکبر». غرفه دوم، درب انبار تعمیرات جامع مزبور است که سابقا قسمتی از شبستان بوده، و در کتیبه آن این آیه مرقوم است: «قال الله سبحانه و تعالی خذوا زينتكم عند كل مسجد و كلوا واشربوا و لا تسرفوا أن الله لا يحب المسرفين في سنه ۱۰۸۷».

https://www.kojaro.com/2019/3/11/177524/mashhad-nowruz-tour-pr/

معرفی مرمت های مسجد جامع گوهرشاد مشهد

بعد غرفه کوچکی واقع شده است که از این جا به وسیله دالان کاظم خانی از درب مزبور خارج می شوند، راهرو شبستان شیخ و شبستان حاج آقا حسین از این ممر است. در جلوی شبستان اخير الذكر تا ایوان. پایین پا چهار طاق است که اولی آنها بدون کتیبه و در غرفات بعد به خط ثلث و کاشی معرق این سه حدیث مکتوب است که به ترتیب ذکر می شود: «قال النبي عليه السلام: من كسح بيت من بيوت الله فكأنما حج اربعمائه وصام اربعمائه يوم و سبحان الله» به خط کوفی در بین کتیبه دیده می شود. و در غرفه بعدی « قال النبي عليه السلام: المساجد بيوت الله في الارض و قد ضمن الله من كانت المساجد بيته بالروح و الرحمه و الجواز على الصلوة الصراط الى الجنه» و در غرفه متصل به ایوان مرقوم است «قال النبي عليه السلام أن الأرض الذين يتخذ مسجد تیشره قبل ذلک به سبعين سنه تدعو لمن عمرها و تجعل دعائها لمؤذنها و امامها» و در کتیبه «الملک له»، باخط کوفی. تور مشهد

معرفی مرمت های مسجد جامع گوهرشاد مشهد

ایوان شرقی : ایوان شرقی مزبور متصل به پایین پا و در ضلع شرقی جامع واقع است، در هر طرف دارای سه طاق است. در ایوان، پشت به قبله، در طاق اول به خط ثلث مسطور است: «ال النبي عليه السلام: بين العبد و الكفر ترک الصلوة صدق بنی الله و در بالا با خط کوفی مرقوم است یا کریم یا رحیم یا عظیم یا حکیم یا الله». در غرفه بعد عبارت: «قال النبي عليه السلام: من بني الله مسجد ابني الله له بيتا في الجنه الملك له» به خط کوفی در فوق این حدیث مشاهده می شود. در غرفه سوم این عبارت است: «قال النبي عليه السلام: الصلواة عماد الدين فمن اقامها فقد أقام الدين و من تركها فقد هدم الدين». در فاصله بین سه غرفه، دو پایه است، که در سر پایه ها یک سطر کتیبه شده، در پایه اول: «قال الله تعالى و ان المساجد لله فلا تدعو الله احد» و در دیگری: «و انه لما قام عبد الله يدعوه كادوا يكونون عليه». بالای این دو سطر، به خط کوفی «سبحان الله و الحمدلله» مسطور است. تور مشهد

معرفی مرمت های مسجد جامع گوهرشاد مشهد

در ضلع رو به قبله ایوان، سه طاق دیگری است، در طاق اول نوشته اند: « قال النبي عليه السلام: نصيب امتي من نار جهنم كنصيب ابراهيم من نار نمرود» و در طاق دوم: «قال النبي عليه السلام: لو تعلمون ما اعلم اضحكتم قليلا و البكتم كثيرآ». در غرفه بعدی مرقوم است: «قال النبي عليه السلام: احب دليلا الى الله مساجدها و ابغض البلاد اسواقها». در سر پایه این طرف ایوان بقیه آیه طرف مقابل نوشته شده، و در قسمت دوم: «و قل ...... لا املک لكم ضرة ولا رشدأ صدق الله» كتیبه شده است. در سقف ایوان، در ابتدای دور سقف، با خط بنائی قریب به کوفی جلی، مرقوم است: «هو الله الذي لا اله الا هو عالم الغيب و الشهاده هو الرحمن الرحيم هو الله الذي لا اله الا هو القدوس السلام المؤمن المهيمن العزيز الجبار المتكبر سبحان الله عما يشركون هو الله الخالق البارى المصور له الأسماء الحسنی».

http://iusnews.ir/fa/news-details/305474/

معرفی مرمت های مسجد جامع گوهرشاد مشهد

در بالای این کتیبه، نزدیک به تیزه ایوان ۱۸ ترنج طرح شده که با خط کوفی در داخل ترنج ها اسامی چهارده معصوم را نوشته اند. در پیشانی این ایوان کتیبه ای است تعمیری، که در آن این آیات و سور مسطور است؛ آیات مرقومه در اول کتیبه: «قد افلح من تزکی تا صحف ابراهيم و موسی» بعد سورۂ والعصر و در آخر سوره توحید می باشد، به ضمیمه کلمه «طاهر الرضوی».

معرفی مرمت های مسجد جامع گوهرشاد مشهد

در دو پایه طرفین ایوان لفظ «علی» با خط بنائی است، که در داخل آن تمام سورۂ توحید را با مهارت تامی طرح کرده اند. در پایه جلو ایوان دوائری است که با کاشی معرق «اسماء الله» ترسیم نموده و «سبحان الله» به خط کوفی نوشته اند. در حسن دیوار سردر، با خط بنائی درشت این کلمات دیده می شود: محمد، الله اکبر، على. بعد از این ایوان، تا زاوية شمال شرقی چهار طاق است. غرفه متصل به ایران، دالان و ممر درب پایین پا است و کتیبه دارد مشتمل بر این حدیث: «قال النبي صلى الله عليه و آله وسلم من طهر في بيته ثم متى إلى بيت من بيوت الله في اربع و ثمانين و الف».

معرفی مرمت های مسجد جامع گوهرشاد مشهد

تعمیر این مسجد جامع مبارک به سرکاری اقل عبادالله میرزا احمد عامری امین باشی به اتمام رسید كتبه محمدرضا ۱۰۸۶. در طاق سوم، که جلوی شبستان گرم، است این آیه مکتوب است: «قال الله سبحانه و تعالی قل يا عبادي الذين اسرفوا» و در آخر کتیبه «محمد حسین ۱۰۸۷». غرفه چهارم کوچک و بدون کتیبه است. شبستان گرم در این قسمت معبد واقع است، که شما متصل به عمارات آستانه و شرق به فضای پایین پا و دارای پنجره هایی است.

معرفی مرمت های مسجد جامع گوهرشاد مشهد

متصل به شبستان گرم قسمتی است معروف به دار الحقاظ که همه روزه صبحها یک نفر خطیب و دوازده نفر حافظ و یک نفر صدر الحفاظ در این جا جهت مرحومه گوهرشاد آغا تلاوت قرآن می نمایند. از زاویه شمال شرقی تا ایوان دارالستياده یک غرفه کوچک و دو غرفه بزرگ فاصله است. غرفه کوچک بدون کتیبه و رهرو شبستان گرم می باشد. غرفه دوم، دارالحفاظ مسجد است، که کتیبه آن سوره قدر است تا «والروح» ؛ بقیه سوره در کتیبه غرفه بعدی که کفشکن جامع است نوشته شده؛ در آخر آن مرقوم است: «صدق الله كتبه محمدرضا في ۱۱۱۱».

 معرفی مرمت های مسجد جامع گوهرشاد مشهد

 

تور مشهد

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

هتل کنکورد دلوکس ریزورت آنتالیا

معرفی:هتل کنکورد دلوکس یکی از هتل های 5 ستاره آنتالیا میباشد.این ریزورت در ساحل لارا قرار گرفته و استخری عظیم و باشکوه با سرسره ها آبی احاطه شده با درختان نخل دارد.اتاق های این هتل لوکس و شیک میباشند و تور ترکیه تابستان 98 بهترین امکانات را دارا هستند تا مسافران محترم تور ترکیه در طول اقامت بتوانند براحتی استفاده کنند.این هتل 5 ستاره موقعیت جغرافیایی خوبی دارد.فاصله تا جاذبه های گردشگری و مراکز خرید آنتالیا بسیار کم میباشد و دسترسی را برای مسافران تور ترکیه راحت کرده است.این مجتمع 5 ستاره با کادری آموزش دیده و حرفه ای هر روزه آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران تور ترکیهمیباشند.با انتخاب این هتل میتوانید لحظات شاد و اقامت فراموش نشدنی را تجربه کنید.

هتل کنکورد دلوکس ریزورت آنتالیا

امکانات هتل:ماساژ سالن زیبایی خدمات خشکشویی رستوران صرافی صندوق امانات آسانسور اطلاعات 24 ساعته خدمات 24 ساعت اتاق سالن کنفرانس فروشگاه هدیه فروشگاه در دسترس کارکنان چند زبانه اجاره اتومبیل فکس / فتوکپی ضیافت کافی شاپ باغ نگهداری از چمدان زمین بازی کودکان باربر حمل و نقل فرودگاهی نایت کلاب قهوه/چای در لابی ساندویچ فروشی بار کنار استخر اغذیه فروشی کنار استخر سرسره آبی اتاق کار با کامپیوتر عابر بانک تراس برای آفتاب گرفتن دمپایی برای استخر بار بوفه، وایرلس رایگان، سونا خشک حمام بخار ورزش های آبی استخر سرباز استخر سرپوشیده زمین تنیس زمین گلف ساحل اختصاصی اتاق بازی بیلیارد و میز بیلیارد امکانات اسپا مینی گلف غواصی، دارت، قایقرانی موج سواری خدمات شاتل استخر بچه ها تنیس روی میز جکوزی عمومی باشگاه بدنسازی، خدمات نگهداری از کودک، تور ترکیه تیر 98 تهویه مطبوع گرمایشی

هتل کنکورد دلوکس ریزورت آنتالیا

امکانات اتاق:کمد  لباس، میز لوازم آرایش، وسایل بهداشتی، گهواره یا تخت نوزاد رایگان، خط تلفن مستقیم، میز کار،‌ مینی‌بار، آینه، دمپایی، سیستم تهویه، رخت  آویز، امکان شارژ وسایل الکترونیکی، آباژور، تلویزیون‌های تخت، ماهواره، سیستم اعلام حریق، صندوق امانات،  حمام با وان و سشوار،  بالکن، كف اتاق ها پاركت، دراور 

هتل کنکورد دلوکس ریزورت آنتالیا

رستوران هتل:هتل کنکورد دارای 6 رستوران و کافه میباشد.تمام غذا های رستوران با مواد غذایی با کیفیت و سالم آماده میبشوند.مسافران تور آنتالیا میتوانند در رستوران هتل از غذا های بین المللی، غذاهای ایتالیایی به صورت آلاکارت ، استیک، غذا های ترکی، سنتی و مدیترانه ای را سفارش دهند و نوش جان کنند.

هتل کنکورد دلوکس ریزورت آنتالیا

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا پروانه پارک آنتالیا:2.6 کیلومتر

فاصله هتل تا پارک ساحلی لارا:6 کیلومتر

فاصله هتل تا باشگاه گلف آنتالیا:10.5 کیلومتر

فاصله هتل تا بازار آنتالیا:10.9 کیلومتر

فاصله هتل تا پارک تمدن سرزمین افسانه:11.4 کیلومتر

فاصله هتل تا فرودگاه آنتالیا:9.5 کیلومتر

فاصله هتل تا دروازه هادیان:15.5 کیلومتر

فاصله هتل تا مناره شکسته:15.7 کیلومتر

فاصله هتل تا برج ساعت:15.8 کیلومتر

فاصله هتل تا موزه آنتالیا:18 کیلومتر


هتل سلین آنتالیا ترکیه

معرفی:هتل سلین از هتل های 5 ستاره آنتالیا میباشد.این هتل 5 ستاره به صورت UALL سرویس دهی میکند.موقعیت جغرافیایی خوب این هتل دسترسی به جاذبه های توریستی و مراکز خرید را برای مسافران تور ترکیه راحت و آسان کرده است.این هتل در زمینی به مساحت 240 هزار متر مربع ساخته شده است.اتاق های لوکس هتل بهترین امکانات را در اختیار مسافران تور ترکیه قرار میدهد.هتل سلین که یکی از هتل های این مجموعه تور کیش می باشد با دریای مدیترانه و آسمان آبی بی پایان روح مسافران تور ترکیه را غرق در آرامش می کند.با اقامت در این هتل 5 ستاره میتوانید یک سفر خوب را تجربه کنند و از لحظات خود به خوبی استفاده کنند.سعت تحویل اتاق در این مجتمع 14 و ساعت تخلیه 12 میباشد.

هتل سلین آنتالیا ترکیه

امکانات هتل:ترانسفر به فرودگاه، منطقه سیگار کشیدن، سیستم تهویه مطبوع، ماشین اجاره کردن، گاوصندوق، سالن آرایش و زیبایی، ترانسفر فرودگاه، خدمات نگهبان، اتاق های نان اسموکینگ، سرویس اتاق، سیستم گرمایش، مغازه ها، فروشگاه کادویی، سالن / اتاق تی وی مشترک، مینی مارکت در محل، رستوران، بار، اسنک بار، استخر سرپوشیده، حمام، ماساژ ، مرکز آبگرم و تندرستی، مرکز تناسب اندام، سونا، وان آب داغ / جکوزی، سرگرمی های شبانه، ساحلی، کلوپ شبانه / دی جی، کتابخانه، زمین بازی کودکان، تنیس روی میز، دارت، اتاق بازی، بیلیارد، زمین تنیس، باشگاه کودکان و نوجوانان، تجهیزات تفریح و سرگرمی، پارک آبی، تجهیزات ورزش های آبی، منطقه ساحلی خصوصی، غواصی،‌ بازی بولینگ، قایقرانی، موج سواری، کارائوکه، مینی گلف، تراس، باغ، تراس رو به آفتاب، استخر رو باز، فاکس / فتوکپی، امکانات برگزاری قرار ملاقات/ مهمانی، سرویس اتو زدن، رخت شویی، میز پذیرش 24 ساعته، محل نگهداری چمدان، اجاره ی دوچرخه

هتل سلین آنتالیا ترکیه

امکانات اتاق:میز لوازم آرایش، وسایل بهداشتی، گهواره یا تخت نوزاد رایگان، خط تلفن مستقیم، میز کار،‌ مینی‌بار، آینه، دمپایی،سیستم تهویه، امکان شارژ وسایل الکترونیکی، آباژور، تلویزیون‌های تخت، ماهواره، سیستم اعلام حریق، صندوق امانات،  حمام با وان و سشوار،  بالکن، كف اتاق ها پاركت، کمد  لباس، دراور، رخت  آویز

هتل سلین آنتالیا ترکیه

رستوران هتل:رستوران هتل از غذا های محلی و بین المللی، ترکی و سنتی آماده و سرو میکند.مسافران تور ترکیه میتوانند در رستوران بهترین غذا ها را سفارش دهند و نوش جان کنند.

هتل سلین آنتالیا ترکیه

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا مرکز شهر ساید:8 کیلومتر

فاصله هتل تا میگروس:8 کیلومتر

فاصله هتل تا دنیز مارکت: 500 متر

فاصله هتل تا آنتیک بار:500 متر

فاصله هتل تا دریای مدیترانه:200 متر


هتل ویند آف لارا آنتالیا ترکیه

معرفی:هتل 5 ستاره ویند آف یکی از هتل های 5 ستاره آنتالیا میباشد و در منطقه لارا واقع شده است.موقعیت جغرافیایی خوب این هتل بسیار خوب میباشد و دسترسی به جاذبه های گردشگری را برای مسافران تور ترکیه راحت و آسان کرده است.اتاق های لوکس این هتل بهترین امکانات را دارا هستند تا مسافران تور ترکیه براحتی استفاده کنند.پرسنل های خوش برخورد هتل 24 ساعته آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران تور ترکیه میباشند.هتل ویند بهترین امکانات را در اختیار مسافران تور ترکیه قرار میدهد.ساعت تحویل اتاق در این مجتمع 14 و ساعت تخلیه 12 میباشد.سرویس دهی هتل به صورت UALL  میباشد.

هتل ویند آف لارا آنتالیا ترکیه

امکانات هتل:اینترنت بی سیم رایگان، یک مرکز آبگرم و سلامتی، یک استخر فضای باز (فصلی)، زمین بازی و تراس کودکان، سونا و جکوزی، حمام ترکی، استخر سرپوشیده،  پارکینگ خصوصی رایگان، یک میز تور 24 ساعته برای گردشگران تور آنتالیا، خدمات نگهداری از کودکان، سالن آرایش و زیبایی، فروشگاه هدیه، بازارچه، ترانسفر فرودگاهی،  تاکسی سرویس، منطقه سیگار کشیدن، سیستم تهویه مطبوع، مغازه و فروشگاه، فروشگاه پوشاک، کرایه ماشین در صورت درخواست مشتری، اتاق عایق صوتی، مغازه کادو  فروشی، گاو صندوق، مجموعه لباس عروس، امکانات اتاق VIP، اتاق خانواده، امکانات برای میهمانان ناتوان عزیز و گرامی، اتاق غیر سیگاری، روزنامه، سرویس اتاق، خدمات  دربان، اتاق چمدان، تبدیل ارز، شبکه های تلویزیونی کودکان، تجهیزات بازی فضای باز کودکان و نوجوانان، منطقه بازی داخل سالن، بازی های تخته ای، پازل، نگهداری از کودکان،  خدمات کودک، ساحل اختصاصی، استخر کودکان، استخر سرپوشیده (فصلی)، استخر روباز، مرکز تناسب اندام، حمام بخار فنلاندی، سالن ماساژ، پارک آبی، امکانات ورزش های آبی، غواصی، کتابخانه، دارت، تنیس روی میز، بیلیارد، زمین بازی کودکان، اتاق بازی، زمین تنیس، خدمات اتو، سرویس خشکشویی (لاندری)، واکس کفش، سرویس اتاق،  دستگاه فکس و فتوکپی، اتاق ملاقات و ضیافت و پارکینگ

هتل ویند آف لارا آنتالیا ترکیه

امکانات اتاق:سیستم تهویه مطبوع، گاو صندوق، کتری برقی و تلویزیون مسطح ماهواره ای، حمام خصوصی، تراس مشرف به استخر و یا چشم اندازی از طبیعت، مبلمان، تخت کینگ سایز، آباژور، رخت آویز، امکان شارژ وسایل الکترونیکی، دراور، میز لوازم آرایش،‌ آینه

هتل ویند آف لارا آنتالیا ترکیه

رستوران هتل:رستوران هتل بهترین غذا های دریایی، ترکی و بین المللی، ایتالیایی، مدیترانه ای، چینی، عربی را برای مسافران تور ترکیه آماده و سرو میکند.تمام غذا های رستوران هتل با بهترین مواد غذایی پخته میشوند.

هتل ویند آف لارا آنتالیا ترکیه

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا فرودگاه آنتالیا:14 کیلومتر

فاصله هتل تا پارک پروانه آنتالیا:1.6 کیلومتر

فاصله هتل تا برج ساعت:14.6 کیلومتر

فاصله هتل تا آکواریوم آنتالیا:18.9 کیلومتر

فاصله هتل تا پارک طبیعت و آبشار کورشونلو:16.5 کیلومتر

هتل ویند آف لارا آنتالیا ترکیه


هتل ریکسوس بلدیبی آنتالیا

معرفی:هتل ریکسوس بلدیبی از هتل های 5 ستاره خوب آنتالیا میباشد که در بین دریای اژه و کوهستان مجاورش قرار گرفته است.هتل بلدیبی دارای موقعیت جغرافیایی خوبی میباشد و دسترسی به جاذبه های توریستی و مراکز خرید راحت و آسان کرده است.اتاق های لوکس این هتل بهترین امکانات را دارا هستند تا مسافران تور ترکیه بتوانند براحتی استفاده کنند.پرسنل های خوش برخورد این هتل لوکس مجرب و دوره دیده هستند و شبانه روزی آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران تور ترکیه میباشند.سرویس دهی این هتل به صورت UALL میباشد.مسافران تور ترکیه با انتخاب این هتل میتوانند اقامت خوب و رویایی را تجربه کنند و لحات خوبی را سپری کنند.

هتل ریکسوس بلدیبی آنتالیا

امکانات هتل:انیماسیون، کلوپ شبانه، خدمات 24 ساعته، تهویه مطبوع، نگهداری کودک، اتاق جلسات، صندوق امانات، ترنسفر فرودگاهی، آسانسور، خدمات معلولین، اتاق  خانوادگی، اتاق بالکندار، نظافت روزانه اتاق، اینترنت، بدنسازی، حمام ترکی، زمین بازی، ورزشهای آبی، رستوران، ماساژ، جکوزی، ساحل اختصاصی، اتاق بازی، سونا، استخر  روباز، زمین بازی کودک، خدمات SPA، استخر سرپوشیده، پارک آبی، اسنک بار ساحلی، اسنک بار، بار، رستوران، قایقرانی، پازل، کاراکوئه

هتل ریکسوس بلدیبی آنتالیا

امکانات اتاق:سیستم تهویه مطبوع، گاو صندوق، کتری برقی و تلویزیون مسطح ماهواره ای، حمام خصوصی، تراس مشرف به استخر و یا چشم اندازی از طبیعت، مبلمان، تخت کینگ سایز، آباژور، رخت آویز، امکان شارژ وسایل الکترونیکی، دراور، میز لوازم آرایش،‌ آینه

هتل ریکسوس بلدیبی آنتالیا

رستوران هتل:مسافران تور ترکیه میتوانند در رستوران هتل از غذا های بین‌المللی، ساندویچ، اسنک، چای و قهوه، غذاهای ایتالیایی، غذاهای دریایی و مدیترانه‌ای که با بهترین مواد غذایی آماده و سرو شده اند سفارش دهند و نوش جان کنند.

هتل ریکسوس بلدیبی آنتالیا

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا مرکز شهر:5 دقیقه

فاصله هتل تا فرودگاه:43 کیلومتر

 

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: هتل های ترکیه,بهترین هتل های آنتالیا ترکیه,هتل های لوکس آنتالیا ترکیه,هتل های خوب ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

معرفی ویژگی های ایوان دارالسیاده مسجد گوهرشاد

معرفی ویژگی های ایوان دارالسیاده مسجد گوهرشاد

پس از ممر کفشداری، ایوان دارالستياده در ضلع شمالی جامع واقع است و دو کتیبه دارد، که از بالای ازاره شروع شده و در همه دور طاق می گردد، تا منتهی به ازاره پایه دیگر ایوان می شود. در کتیبه اول سوره «انا فتحنا على المريض حرج» و در کتیبه دوم سوره «تبارک الذي بيده الملک» تا «في عتو و نفور» و در آخر آن «كتبه محمدرضا الأمامي الاصفهانی» مرقوم است. کتیبه دیگر به خط ثلث با کاشی معرق زرد زمینه لاجورد در پیشانی سردر این ایران است، به این مضمون: «لقد امر بعمارة هذا البيت و المقام الذي كالمسجد الحرام السلطان الاعظم و الخاقان الاكرم ظل الله في العالم السلطان بن السلطان ابو المظفر شاه سلیمان الصفوی الموسوی الحسینی بهادر خان ادام الله تعالى نور عدله على بسيط الأرضين خلد ظلال عاطفته على مفارق الموتی في سبع و ثمانین بعد الف [۱۰۸۷] كتبه محمدرضا الأمامي الأصفهانی». تور مشهد

معرفی ویژگی های ایوان دارالسیاده مسجد گوهرشاد

در دو پایه طرفین ایوان سه مربع است؛ در مربع بالا کلمه جلاله «الله»، وسطی موشح به کلمه «محمد» و در پایین «علی» مرقوم است.

در داخل ایوان، بالای دری که از مسجد به دارالستياده می روند، با کاشی معرق بسیار مرغوب زرد با خط ثلث مرقوم است: «قد وقع تعمير هذا المسجد الجامع في ایام دولت الخاقان الاعظم شاه عباس الصفوي الحسینی من عين مال المغفور المبرور خواجه صفر جیلانی بسعي الفاضل الصالح التقى مولانا حسن الخادم الجیلانی طلبا النيل ثواب الاخروی کتبه محمدشریف».

معرفی ویژگی های ایوان دارالسیاده مسجد گوهرشاد

در طرف شرقی و غربی ایران دو ممر است که به کفشداریهای مسجد می روند. در بالای راهرو در طرف غربی با کاشی متوسطی مرقوم است: «قدتم مرمة هذه العماره سید سلاطين الزمان و اعظم خوانين الدوران السلطان بن السلطان شاه سلطان حسین صفوی الحسینی بهادر خان خلد الله ملکه و افاض على العالمين بره و عدله و احسانه». در فوق ممر طرف شرقی این عبارت کتیبه شده: « حين تشرف به زیارت هذه الروضة الرضوية و تقبيل تلك العتبه به اهتمام مقرب سدته السنيه محمد کاظم بیکا الخادم و الناظر هذا المسجد الجامع كتبه محمدرضا في سنه ۱۱۱۹». در دهنه ایران به خط ثلث «الله الباقی» و به خط کوفي «الملک الله» مکرر نوشته اند. تور مشهد

معرفی ویژگی های ایوان دارالسیاده مسجد گوهرشاد

پس از این ایوان، تا زاویه شمال غربی سه طاق است. طاق اول متصل به ایوان و محل کفشداری است. در کتیبه فوق غرفه مرقوم است: «أعوذ بالله من الشيطان الرجيم قال الله سبحانه تبارک و تعالى هو الله الذي لا اله الا هو الملک القدوس السلام المؤمن ۱۱۱۸». در طاق دوم: «المهيمن العزيز الجبار المتكبر سبحان الله عما يشركون هوالله الخالق البارى المصور الاسماء الحسنى يسبح لله ما في السموات و الارض و هو العزيز الحكيم» و در غرفه سوم در ضمن نقاشی با خط ثلث خفی مسطور است : لا اله الا الله والله اكبر. شبستان چولائی در این قسمت جامع است، بعد از این غرفه ممر درب کتاب فروشان است که راهرو و شبستان امام جمعه نیز از این غرفه می باشد. تور مشهد

معرفی ویژگی های ایوان دارالسیاده مسجد گوهرشاد

سه طاق دیگر با ایران فاصله است. در کتیبه دو طاق آن مکتوب است: «عن ابی حمزه عن ابي جعفر محمد بن على الباقر صلواة الله عليها قال قال رجل كيف سمیت جمعه قال ان الله عزوجل جمع فيها خلقه لولاية محمد و الميثاق في وصيه فسماء يوم الجمعه الجمعه خلقه فيه في اربع و ثمانين و الف». در غرفه سوم با خشت کاشی تعمیری و خط میانه نوشته شده:« در ایام دولت پادشاه جم جاه کامکار دیو کشورگیر معدلت آثار محی مراسم احمد مختار محمدشاه قاجار خلدالله ملکه به اشاره جناب مرتضوی انتساب فخر الحاج حاج میرزا موسی خان مترقب فيوضات الله و قدوة الاشباه میرزا عبدالله متولی مسجد جامع موفق به تعمیر گردید، في سنه ۱۲۵4». شبستان امام جمعه در این قسمت است. تور مشهد 

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: معرفی ویژگی های ایوان دارالسیاده مسجد گوهرشاد,قیمت تور مشهد,آفر تور مشهد,تور لحظه آخری مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

کشتی یونانی کیش

در غرب جزیره زیبای کیش در روستای باغو کشتی به گل نشسته وجود دراد که از سال 1345 تا کنون در سواحل خلیج نیلگون فارس جا خوش کرده است. دلیل به گل نشستن این کشتی که از یونان عازم ایران بوده هنوز مشخص نیست البته بعضی دلیل آن را بد بودن تور کیش هتل ترنج شهریور 98 شرایط جوی و آب و هوایی می دانند. متاسفانه این کشتی امروزه به شدت آسیب دیده است. اما با این وجود تبدیل به یکی از زیبا ترین مکان های دیدنی جزیره کیش می باشد. مسافرین عزیز تور کیش که علاقه مند به عکاسی و تماشای غروب خورشید هستند می توانند از این منطقه دیدن کنند و نهایت لذت راببرند.

 

 

کشتی یونانی کیش

 

کشتی یونانی کیش


چتر پاراسل کیش

در مجموعه ورزشی و تفریحی جزیره کیش انواع ورزشهایی مانند چتر پاراسل، غواصی، جت اسکی و ... وجود دارد تا برای مسافرین عزیز تور کیش سفری دلپذیر را رقم بزند. با چتر پاراسل می توان بر فراز آب های نییلگون خلیج فارس به پرواز در آمد و از ارتفاعی تا 150 متر به تماشای جزیره پرداخت. 

سازمان گردشگری با فراهم آوردن امکاناتی نظیر گشت 24 غریق نجات در سواحل و افراد مجرب و آموزش دیده را در خدمت گردشگران قرار داده است. در این تفریح که نوعی ورزش آبی محسوب می شود مسافرین با تهیه بلیط می توانند از تور کیش هتل ترنج مرداد 98 این ورزش لذت ببرند.

 

 

چتر پاراسل کیش

 

چتر پاراسل کیش


اسکله بزرگ تفریحی کیش

یکی از تفریحات جزیره کیش شنا و ورزش در آب های خلیج نیگون فارس است که هر ساله مسافرین زیادی را به خود جذب میکند. یکی از جاذبه های گردشگری این شهر، اسکله تفریحی است که در کنار چندین مجموعه ورزشی و تفریحی قرار دارد و انواع ورشهای آبی را در اختیار مسافرین تور کیش می گذارد. از جمله جت اسکی، اسکوتر آبی، قایق های ماهی گیری، قایق های کف شیشه ای و ... .

مسافرین عزیز می توانند برای گذراندن ساعاتی خوش به این مجموعه سر بزنند و روزی عالی را برای خود و عزیزان خود رقم بزنند.

 

 

اسکله بزرگ تفریحی کیش

 

اسکله بزرگ تفریحی کیش


ساحل مرجان کیش

جزیره کیش دارای ساحل های زیبا و مرجانی بسیاری است که یکی از آنها ساحل مرجان می باشد که مکان مناسبی برای عزیزان تور کیش و خانواده هایشان است. در کنار ساحل مرجان امکاناتی اعم از پیست دوچرخه و اسکیت، آلاچیق های مجهز و دیگر امکانات تفریحی فراهم شده است تا مسافرین و گردشگران در رفاه کامل باشند.

مسافرینی که علاقه مند به تماشای غروب تور کیش خورشید و پیاده روی و همچنین عکاسی هستند می توانند از این ساحل زیبا دیدن کنند و از زیبایی های طبیعی سواحل خلیج فارس نهایت لذت را ببرند.

 

 

ساحل مرجان کیش

 

ساحل مرجان کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: جاذبه های توریستی کیش,تفریحات کیش,دبدنی های کیش,مکان های گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

هتل ویدا کیش

در سال 96 در بلوار موج در نزدیکی دانشگاه صنعتی جزیره کیش هتلی 5 ستاره افتتاح گردید به نام  هتل ویدا که این هتل دارای 10 طبقه با اتاق ها و سوئیت هایی مجهز و لوکس می باشد. هتل ویدا دارای کارکنانی مجرب و خوشرو است که آماده پذیرایی از گردشگران عزیز تور کیش می باشند. از امکانات هتل ویدا می توان به لابی، اینترنت رایگان، رستوران و کافی شاپ، فضای سبز، سالن ورزشی، سیستم اعلام حریق، خدمات CIP، مجموعه ورزشی آبی، پذیرش 24 ساعته و ... اشاره نمود. همچنین اتاق ها نیز دارای وای فای، صبحانه در اتاق، روم سرویس، مینی بار، صندوق امانات، لوازم بهداشتی، تلویزیون، یخچال، سیستم تهویه تور کیش هتل ترنج مرداد 98 هوا، سیستم سرمایشی و گرمایشی و ... می باشد. 

مسافرین عزیز تور کیش می توانند در هتل ویدااقانتی خوب و راحتی را سپری نمایند.

 

 

هتل ویدا کیش

 

هتل ویدا کیش


هتل فارابی کیش

یکی از هتل آپارتمان های جزیره کیش که دو ستاره می باشد، هتل فارابی است که فقط برای مسافرین خارجی که تمدید ویزا دارند مهمان می پذیرد. این هتل دارای امکاناتی نظیر کافی شاپ، رستوران، آرایشگاه، لابی، پارکینگ و ... می باشد.تور کیش هتل ترنج شهریور 98 همچنین دارای بیش از 100 واحد اتاق می باد که مجهز و مناسب هستند.

مسافرین عزیز تور کیش در این هتل اقامتی راحت را سپری می نمایند.

 

 

هتل فارابی کیش

 

هتل فارابی کیش


هتل کیش الیت کیش

یکی از هتل های دو ستاره جزیره کیش که اخیرا مورد بازسازی قرار گرفته، هتل کیش الیت است. این هتل دارای اتاق های مدرن و مجهز می باشد با کارکنانی مجرب که آماده پذیرایی از مهمانان خود هستند. از ویژگی های این هتل می توان به نزدیک بودن به ساحل زیبای خلیج فارس، رستوران و کافی شاپ، مجموعه ورزشی آبی، فضای سبز، سالن بیلیارد، سیستم اطفا حریق، اینترنت، لابی، لاندری، پارکینگ، خدمات پزشکی و ... اشاره نمود. یکی دیگر از امکانات آن رستوران زیبای شیشه ای است که بسیار منحصر به فرد است. به همین دلیل بسیاری از مسافرین تور کیش هتل الیت را انتخاب خود قرار می دهند.

 

 

هتل کیش الیت کیش


هتل آپارتمان پارس نیک کیش

هتل آپارتمان گارس نیک کیش یکی از هتل های 3 ستاره کیش می باشد که در سال 1374 تاسیس شده است.  که با کادر مجرب و قیمت مناسبی که دارد درمیان مسافران تور کیش بسیار محبوب می باشد این به شکل واحد های آپارتمانی طراحی شده است .  در محوطه  این هتل 10 بلوک  ساخته شده است و شما می توانید از سرویس آشپز خانه ،لوازم بهداشتی ،سیستم تهویه هوای مطبوع ،ترانسفر فرودگاهی ،سالن ورزشی ،زمین تنیس،کافه و... استفاده نمایید.

 

 

هتل آپارتمان پارس نیک کیش

 

هتل آپارتمان پارس نیک کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: هتل های کیش,هتل های خوب کیش,بهترین هتل های کیش,هتل های معروف کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

 معرفی ویژگی های ایوان آب مسجد جامع گوهرشاد مشهد

 معرفی ویژگی های ایوان آب مسجد جامع گوهرشاد مشهد

این ایوان قرینه ایوان طرف پایین است و بنای آن متصل می شود به بازار بزرگ شهر مشهد. در ضلع شمالی ایوان نیز سه طاق می باشد؛ در طاق اول با کاشی قدیمی مسطور شده است: «قال الله تبارک و تعالى لله ما في السموات و ما في الأرض و أن تبدوا ما في». بقية ايه در طاق دوم با خشت کاشی نوشته شده: « انفسكم أو تخفوه يحاسبكم به الله فيغفر لمن يشاء و يعذب لمن يشاء و الله على كل شيء قدير خمس و اربعین و ثلثماء بعد الألف ۱۳۶۵». در غرفه سوم آیه «امن الرسول بما انزل الله من ربه» را مرقوم داشته اند. در سر پایه بین این سه غرفه با کاشی معرق این کتیبه را نوشته اند: «قال الله تبارک و تعالى قد نرى تقلب وجهك في السماء و در پایه بعد فلینولینک قبلة توصیها فول وجهك شطر المسجد الحرام». در فوق این سطور با خط کوفی «الحمدالله والملک الله» نگاشته اند. تور مشهد

معرفی ویژگی های ایوان آب مسجد جامع گوهرشاد مشهد

در سه غرفه جنوبی ایران هم این آیات را نوشته اند: در غرفه اولی متصل به سر ایوان مسطور است: « قال الله تبارک و تعالی لانفرق بين احد من رسله و قالوا سمعنا و اطعنا غفرانک ربنا و اليك المصير ۱۳۶۵»، در غرفه بعد «لايكلف الله نفسا إلا وسعها لها ماکسبت ربنا لا تؤاخذنا إن نسينا او اخطانا» و بقیه آیه از «ربنا و الاتحمل علينا تا واغفر لنا» در طاق سوم نوشته شده است و همچنان در سر پایه ها اثراتی از آیه های ضلع مقابل باقی مانده است: «وحيث ماکنتم فولوا وجوهكم شطره ان الذين أتوا الكتاب ليعلمون انه الحق من ربهم» را کتیبه نموده اند. تور مشهد

معرفی ویژگی های ایوان آب مسجد جامع گوهرشاد مشهد

در سقف ایوان با خط بنائی قریب به خط کوفی این آیات مسطور است: «امن يجيب المضطر اذا دعاه و يكشف السوء و يجعلكم خلفاء في الأرض الله مع الله قليلا ما تذكرون، امن يهديكم في ظلمات البر و البحر و يرسل الرياح بشرة بين يدى رحمته الله مع الله تعالى الله عما يشركون ، امن يبدء الخلقتم سنه ۱۳۶۵». در وسط سقف، ۱۸ طرح ترنج اسلیمی به چشم می خورد و در آنها به خط بنائی اسامی چهارده معصوم را مکتوب کرده اند. در پیشانی ایوان آب سوره «سبح اسم ربک الا على قائم لا يموت فيها و لا يحیی ۱۳۶۱» مکتوب است. در دو طرف دهنه ایوان، وسط پایه کلمه «علی» با خط بنائی مسطور و سوره توحید را در آن نقش نموده اند.

بعد از این ایوان، تا زاویه جنوب غربی مسجد چهار طاق وجود دارد، در غرفه متصل به ایوان این حدیث کتیبه شده است: « قال علي عليه السلام العالم يعرف الجاهل لانه كان جاه قبل و الجاهل لا يعرف العالم لانه لم يكن عالمين قبل». در طاق بعد مرقوم شده است: تور مشهد

معرفی ویژگی های ایوان آب مسجد جامع گوهرشاد مشهد

«قد توفق به توفيق الله الملك الصانع لتعمير هذا المسجد الجامع العالی جاه ذوالجلاه امیر الامراء الكرام محمداسحق خان سردار قرائی ۱۲۱۶». در طاق سوم نگاشته اند: «قل الحمد لله الذي لم يتخذ ولد ولم يكن له شريک في الملک و لم يكن له ولی من الذل و كبره تكبير». غرفة بعد ممر درب عطاران و راهروی شبستان نجار هاست، که در ضمن نقش روی غرفه «سبحان الله ولا اله الا الله و الله اکبر» مسطور است. شبستان بزرگ جامع معروف به شبستان حاج سید عباس در این قسمت واقع می باشد. ممر شبستان غرفه کوچکی است طرف جنوبی جامع مزبور، در طاق بعد این آیه نوشته شده:« قال الله تبارک و تعالی انما يعمر مساجد الله من آمن بالله و اليوم الآخر و اقام الصلوۃ و آتو الزكوة و لم يخش الا الله فعسى أن يكونوا من المهتدين (كتبه محمدرضا امامی). غرفه بعد ممر دالان و درب قبله جامع است.

https://www.karnaval.ir/blog/looking-for-tour-of-mashhad-for-the-nowruz-holiday

معرفی ویژگی های ایوان آب مسجد جامع گوهرشاد مشهد

در اطراف جامع مزبور، نزدیک به لبه دیوار، همه جا کتیبه ای با خط ثلث جلی دارد که از پهلوی منارة شرقی شروع شده و ابتدا سوره «هل اتی» است، که در روی غرفه شبستان چولائی تمام می شود. پس از آن سوره «جمعه»، و بقیه کتیبه سوره «قدر» است؛ در آخر مرقوم شده: «سنه ثلث و ثمانين و الف من الهجرة النبويه كتبه المذنب محمدرضا الأمامي الأصفهانی». در کلیه پایه های داخل مسجد «بند رومی» ساخته و با کاشی معرق «الله الباقی» را مکرر نموده اند، و هر پایه را از بالای ازاره تا لب دیوار چهار قسمت کرده اند.

معرفی ویژگی های ایوان آب مسجد جامع گوهرشاد مشهد

 

تور مشهد

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: معرفی ویژگی های ایوان آب مسجد جامع گوهرشاد مشهد,آفر تور مشهد,رزرو تور مشهد,تور لحظه آخری مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

مجموعه‌ آوای خلیج فارس کیش

یکی از جاذبه های خوب و دیدنی جزیره کیش، مجموعه آوای خلیج فارس می باشد که دارای معماری متفاوت و منحصر به فردی است که باعث جذابیت بسیار شده است. این مجموعه دارای آبنمای موزیکال، سالن های همایش و کنسرت، سالن VIP، سالن تئاتر، رستوران، نمازخانه، کارگاه دکور و لباس، اتاق گریم، فرهنگسرا، وسایل تفریحی و آبی و ... می باشد. گفتنی است که معماری این مجموعه به صورت ستاره دریایی می باشد تا با محیط سازگاری داشته باشد.

مجموعه آوای خلیج فارس نسبت به نمونه های مشابه در کشورهای همسایه مجهز تر و به روز تر می باشد به همین دلیل بسیار در خاورمیانه در همین مدت کوتاه صدا کرده است و مسافرین زیادی به این مجموعه سر می زنند. مسافرین عزیز تور کیش می توانند اوقات خوبی را در کنار دوستان و خانواده سپری نمایند.

 

 

مجموعه‌ آوای خلیج فارس کیش

 

مجموعه‌ آوای خلیج فارس کیش


تم پارک اوشن کیش

تم پارک آبی اوشن اولین پارک آبی سرباز ایران می باشد که به زیبایی و امکاناتی عالی در جزیره کیش در کنار ساحل زیبای خلیج فارس بنا شده است تا تفریحی بی نظیر و خاطره ای به یاد ماندنی را برای گردشگران ایجاد نماید. در این مجموعه انواع امکانات برای آسایش مراجعین فراهم است. در تم پارک اوشن امکاناتی نظیر انواع فروشگاه ها، رستوران و کافی شاپ، سرویس رایگان در ایستگاه های مختلف، مرکز تخصصی ماساژ و ... موجود می باشد. این مجموعه در دو سانس های مختلف و مجزا برای آقایان و بانوان عزیز فعالیت می کند. 

مسافرین عزیز تور کیش می توانند از قبل بلیط را رزرو نموده و با توجه به شرایط خود و به مسئولیت خود از روز خود لذت ببرند.

 

 

تم پارک اوشن کیش

 

تم پارک اوشن کیش


فلای برد کیش

از جاذبه های توریستی و تفریحی جزیره زیبای کیش می توان به فلای برد اره کرد که به تازگی وارد این جزیره شده و به تفریحات آن افزوده است. فلای برد کیش از بهترین تفریحات این جزیره محسوب می شود که امکان معلق بودن در هوا و ایجاد حرکات نمایشی را به افراد می دهد. این وسیله برای تمام سنین مجاز می باشد اما قبل از استفاده کردن حتما یک دوره 30 دقیقه ای باید دید. مسافرین عزیز تور کیش که علاقه مند به هیجان و حس آدرنالین در جریان خون خود هستند حتما از فلای برد کیش استفاده نمایند.

 

 

فلای برد کیش

 

فلای برد کیش


مجموعه ورزشی سافاری کیش

یکی دیگر از مکان های توریستی جزیره کیش که بسیاری از گردشگران را به سمت خود می کشاند، سافاری پارس است که در آن می توان به ماشین سواری و مونور سواری بر روی شن و صحرا پرداخت. در این مجموعه تمامی امکانات و مایحتاجات برآورده شده تا گردشگران عزیز تور کیش هتل ترنج تیر 98 در رفاه کامل و تفریح باشند. مسیر حرکت سافاری با استفاده از نقشه و مکان های صحرایی و شنی است تا نهایت لذت راببرید.

در این مجموعه امکاناتی نظیر رستوران سرپوشیده و باز، کافی شاپ، انواع نمایشگاه های صنایع دستی و فرهنگی است که مسافرین عزیز تور کیش می توانند در آن استراحت نمایند. ورود و استفاده از تمامی قسمتها برای تمام سنین آزاد و مجاز می باشد.

 

 

مجموعه ورزشی سافاری کیش

 

مجموعه ورزشی سافاری کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: دیدنی های کیش,تفریحات لوکس کیش,جاذبه های توریستی کیش,بهترین مکان های گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

شرح تعمیرات مسجد جامع گوهرشاد مشهد

شرح تعمیرات مسجد جامع گوهرشاد مشهد

آنچه از تاریخ تعمیرات جامع گوهرشاد در ضمن کتیبه ها و اطراف جامع مزبور مشاهده می شود این است که مکرر تعمیرات اساسی و ظاهری در ظرف مدت ۸۲۱ هجری تا زمان حاضر، به وسيله اشخاص مختلف به عمل آمده؛ مهم ترین تعمیرات سابق اصلاحات و مرمت در زمان صفویه، مخصوصا شاه سلیمان صفوی است؛ که در اثر زلزله شدیدی غالب ابنيه شهر خراب و به عمارات مسجد گوهرشاد و آستان قدس صدمه زیاد وارد آورده است. این زلزله کلیه کاشی کاری ظاهر عمارت جامع را از لب دیوار تا قریب نصف از غرفه طبقه دوم فرو ریخته است. تور مشهد

شرح تعمیرات مسجد جامع گوهرشاد مشهد

هرگاه کسی با دقت تمام این معنی را در بنای مسجد توجه نماید به خوبی واضح است که کتیبه دور جامع و کتیبه های سردرها، و قسمتی از پشت بغل ایوان ها و غرفات فوقانی، کلیه تعمیر شده و تعمیری که در کتیبه خط بایسنغر شده مربوط به همین زلزله است. در اثر زلزله مزبور ایوان دار السياده و سردر آن، کتیبه دور جامع، کتیبه گنبدمقصوره و بقیه سردرها، تعمیر شده و غالب خطوط تعمیری خط محمدرضا امامی اصفهانی است. با ملاحظه کتاب مطلع الشمس راجع به مسجد گوهرشاد تدقیق در کتیبه های فعلی جامع گوهرشاد تا همین حد بسنده است. در ادامه با آژانس مسافرتی چهارفصل همراه باشید تا در مورد این بنای تاریخی ارزشمند بیشتر بدانیم.

http://www.1pezeshk.com/archives/2019/03/chaharfasl.html

شرح تعمیرات مسجد جامع گوهرشاد مشهد

فهرست تعمیرات کتیبه هایی که در سابق شده به قرار ذیل است:

- تعمیر پایه خروجی ایوان مقصوره، به معماری محمدباقر، در سال ۱۰۰۸.

- سقف ایوان دارالسیاده، به خط محمدشریف، در زمان شاه عباس صفوی، به توفیق خواجه صفر جیلانی، در سال ۱۰۵۲ هجری.

- تعمیر سقف ایوان غربی، در زمان شاه عباس ثانی، به سال ۱۰۵۳.

- تعمیر سقف ایوان آب، به سال ۱۰۵۹.

- کتیبه گنبد مقصوره، به خط محمدرضا امامی، در سال ۱۰۷۷.

- کتیبه جلو ممر درب پایین پا، به خط محمدرضا، در سال ۱۰۸۶، توسط میرزا احمد عامری امین باشی.

- کتیبه غرفه جلو ایوان شبستان امام جمعه، در سال ۱۰۸۶.

- کتیبه زرد معرق سردر ایوان مقصوره، به خط محمدرضا امامی، در سال ۱۰۸۷.

- کتیبه زرد معرق سردر ایوان دارالسیاده، در زمان شاه سلیمان، سال ۱۰۸۷. تور مشهد

- کتیبه روی غرفه ایران، تعمیرات در سال ۱۰۸۷.

- کتیبه فوق غرفه دارالخدام جامع، به خط محمد حسین، در زمان شاه سلیمان صفوی، در سال ۱۰۸۷.

- کتیبه روی ممر کفشکن شرقی جامع، در زمان شاه سلطان حسین صفوی، توسط محمد کاظم بیکا ناظر مسجد.

- کتیبه روی کفشداری غربی، در زمان شاه سلطان حسین صفوی، در سال ۱۱۱۸.

- کتیبه بالای کفشداری، به خط محمدرضا، در سال ۱۱۱۹.

- کتیبه جلو شبستان نجارها، توسط سردار اسحق خان قرائی، در سال ۱۲۱۶.

- کتیبه غرفه داخل ایران، در زمان سلطنت فتحعلی شاه قاجار، در سال ۱۲۳۲.

- کتیبه ایوان غربی جامع، به خط ابراهیم در زمان فتحعلی شاه، در سال ۱۲۳۹.

- کتیبه جلو شبستان امام جمعه، در سلطنت محمدشاه قاجار، در سال ۱۲۵۶، توسط مرحوم میرزا عبدالله متولی جامع.

- کتیبه ثلث در زیر مأذنه، خط بالای ازاره، توسط حسین خان شهاب الملک، در سال ۱۲۷۶.

- کتیبه نستعلیق مناره، بالای ازاره، توسط حسین خان شهاب الملک در سال ۱۲۷۶. تور مشهد

 شرح تعمیرات مسجد جامع گوهرشاد مشهد

 

 
 

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: شرح تعمیرات مسجد جامع گوهرشاد مشهد,رزرو تور مشهد,قیمت تور مشهد,آفر تور مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

اسکی رو یخ کیش

معرفی:پیست اسکی رو یخ کیش یا همان پاتیناژ در مرکز خرید دامون قرار دارد.به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی که این سالن دارد، در طول روز این امکان وجود دارد که از درون آن بتوان دید مستقیم به مناظر طبیعی و دریا داشت.پیست اسکی دارای مربیان حرفه ای میباشد تا قبل از شروع آموزش های لازم را ببینند.این پیست برای علاقمندان این رشته ورزشی یکی از بهترین پیست های موجود درکشور است که می توانند درآن جا به ورزش و تفریح بپردازند. این پیست با مساحت بیش از 250 مترمربع در سالنی به وسعت 400 مترمربع در طبقه دوم مرکز تجاری دامون ساخته شد.گردشگران تور کیش حتی  بدون دیدن دوره های آموزشی مربوطه می توانید به طور تفریحی در این مرکز اسکی رو یخ با حضور مربیان، سرگرم باشید و از آن لذت ببرید.شرایط یادگیری این رشته را برای تمام اعضای خانواده که محدودیت سنی بلیط تور کیش هتل ترنج ندارد، مهیا کرده است.وجود این مکان در مرکز خرید دامون این امکان را به گردشگران تور کیش میدهد تا اگر احساس گرسنگی با خیتگی کردند بتوانند براحتی به رستوران مرکز خرید رفته و با خوردن غذا های لذیذ خستگی را از بدن خود دور کنید.گردشگران علاقه مند به این رشته در طول اقامت میتوانند به این مرکز خرید رفته و در کنار خرید های خود لحظات شادی را در پیست اسکی بگذرانند.

اسکی رو یخ کیش

ساعت کاری:از ساعت 12 الی 14 و 18 الی 24 آماده پذیرایی از گردشگران عزیز میباشد و همچنین جمعه صبح ها نیز باز میباشد.

موقعیت مکانی:جزیره کیش، بلوار ایران، خیابان وصال، مرکز خرید دامون، طبقه دوم

اسکی رو یخ کیش


بیگ بال کیش

معرفی:یکی از جالب ترین تفریحاتی که جدیدا به جزیره کیش وارد شده است بیگ بال میباشد.بیگ بال همانطور که از اسمش پیداس یک توپ بزرگ از جنس پلاستیک میباشد  که مسافران تور کیش میتوانید به داخل رفته و روی آب شناور شوید.با حتی خانواده و دوستانتان میتوانند از بیرون شما را به حرکت در بیاورند.این بازی محیج و جالب میتوانند  ساعت ها لبخند بر روی لب های شما بیاورد.برخی از این حباب ها بقدری بزرگ هستند که میتوانید 2 نفری داخل آن رفته و لحظات خوبی را سپری کنید که در این حالت کنترل  این حباب ها راحت تر نیز میشود.این بازی برای خانم ها و آقابون قابل استفاده میباشد.هزینه این بازی نسبت به مدت زمان استفاده آن تور کیش هتل ترنج تابستان 98 متغییر میباشد.اسکله تفریحی از صبح  آماده خدمت رسانی به مسافران تور کیش هستند،البته به شرطی که هوا طوفانی نباشد و دریا آرام و کم موج باشد.

بیگ بال کیش


اسکوتر برقی کیش

معرفی:جزیره زیبای کیش دارای بازی های هیجان انگیز بسیاری میباشد.اسکوتر برقی درواقع همان دوچرخه یا موتور سیکلت برقی کوچک میباشد که شما مسافران تور کیش میتوانید در مسیر دوچرخه سواری از آن استفاده کنید لحظات خوبی را سپری کنید.اسکوتر برقی برای خانم ها نیز قابل استفاده میباشد و در این صورت میتوانید از این وسیله برقی بی سرو صدا استفاده کنید.نیروی محرکه اسکوتر از باتری میباشد در صورتیکه به طور کامل شارژ شده باشد شما میتوانید برای یک ساعت براحتی از آن استفاده کنید.نحوه استفاده از آن هم خیلی راحت و آسان میباشد و فقط یک پدال گاز و ترمز دارد.این وسیله برقی در جزیره کیش دارای طرفدار های زیادی میباشد.این موتورها در مدل های مختلف، قدرت و قیمت متفاوتی دارند.اگز به این جزیره سفر کردید حتما از این اسکوتر های برقی استفاده کنید تا یتوانید یک سفر به یادماندنی برای خود به یادگار داشته باشید.

اسکوتر برقی کیش

شرایط استفاده و قرارداد اجاره اسکوتر برقی:

1. داشتن حداقل 15 سال تمام برای تکمیل فرم قرارداد اجاره و قبول مفاد آن.
2. به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر و پرداخت 50 هزارتومان ودیعه جهت ضمانت سلامت دستگاه.
3. استفاده از وسایل ایمنی (کلاه ایمنی).
4. دستگاه اسکوتر فقط جهت تردد در جاد مخصوص دوچرخه می باشد. لذا جداً از رفتن به درون معابر پیاده و سواره رو و همچنین جاده های خاکی خودداری فرمایید. در صورت مشاهده هرگونه تخلف ضمن بازپسگیری دستگاه، اجاره کننده ملزم به پرداخت وجه 50هزارتومن جریمه نیز خواهد شد.
5. خسارت وارده به دستگاه که ناشی از بی احتیاطی و عدم استفاده صحیح و تردد در مسیرهایی غیر از جاده مخصوص دوچرخه باشد به عهده اجاره کننده می باشد.
6. ایستگاه هیچگونه مسئولیتی در قبال مجروح و آسیب دیدگی افراد در جریان اجاره دستگاه نداشته و اجاره کننده با علم و آگاهی از نحوه کارکرد و کنترل دستگاه آن را در اختیار گرفته است و لذا با امضا قرارداد کلیه مسئولیت پیشامدهایی که سهواً و یا عمداً در جریان اجاره توسط او به وجود می آید را تقبل می نماید و در این رابطه طرح هرگونه ادعایی را برای ایستگاه نخواهد داشت. 

اسکوتر برقی کیش

شرایط استفاده از در زمان اسکوتر سواری:

1. با سرعت زیاد نرانید.
2. حتما از سمت راست حرکت نمایید.
3. مراقب کودکان و سالمندان باشید.
4. زمان را در نظر داشته باشید تا به موقع و قبل از اتمام شارژ باطری به ایستگاه برگردید.

اسکوتر برقی کیش


اسب سواری در سواحل کیش

از تفریحات جذاب و دوست داشتنی جزیره کیش می توان به اسب سواری در سواحل زیبای خلیج فارس اشاره کرد که ساعت ها گردشگران عزیز را سرگرم خواهد نمود. در کیش پیست ها و باشگاه های سوارکاری بسیاری موجود می باشد که اسب هایی با نژاد های متفاوتی را با قیمتی مناسب در اختیار متقاضیان می گذارد. از باشگاه های خوب جزیره می توان به المپیک، مروارید، پیست صحرایی و ... اشاره نمود. 

مسافرین عزیز تور کیش می توانند اسب مورد نظر خود را کرایه نمایند و در کنار کشتی یونانی کیش سوارکاری کنند و در کنار دوستان و خانواده لذت ببرند.

 

اسب سواری در سواحل کیش

 

اسب سواری در سواحل کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: دیدنی های کیش,تفریحات کیش,جاذبه های توریستی کیش,مکان های گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

آشنایی با مسجد جامع گوهرشاد

آشنایی با مسجد جامع گوهرشاد

بعد از بنای حرم مطهر قدیمی ترین بنای مشهد مقدس عمارت مسجد جامع گوهرشاد است. در وسط تقریبی شهر، طرف جنوب آبنیه آستان قدس رضوی، متصل به آن واقع شده است. جامع مزبور از آبنیه مرحومه گوهرشاد آغا، دختر قرایوسف، زوجة شاهرخ شاه و مادر بایسنغر است که به معماری قوام الدين طيان شیرازی، مهندس دربار شاهرخ، در سال ۸۲۱ هجری قمری عمارتش تمام شده است. این معنی در دو پایه طرفین ایوان مقصوره جامع مذکور نزدیک به مناره ها، بالاتر از از اره با کاشی معرق ممتاز نوشته شده است. در پایه غربی ثبت است: «اتفق تحريرها في اوائل شهر الله المبارک رجب المرجب سنة احدی و عشرین و ثمانمائه». تور مشهد و در پایه شرقی: «عمل العبد المحتاج لعناية الملك الرحمن قوام الدين بن زين الدين الشيرازی الطيان» مرقوم است. جامع مزبور در چهار طرف با آجر، در کمال استحکام، با بهترین اسلوب آبنیه شرقی بنا شده، چنان که پس از گذشتن پانصد و کسری سال از تاریخ ساختن آن مورد توجه عموم مسلمین و جالب نظر کلیه سیاحان عالم است. داخل مسجد با نفیس و ممتاز ترین کاشی معرق، با زیبایی بی نظیری مزین شده و در نفاست و ظرافت با چینی های قدیمی برابری می کند.

آشنایی با مسجد جامع گوهرشاد

مساحت فضای مسجد ۲۶۰۰ گز و طول آن مختصری رو به جنوب قرار داده شده است. مهندس ماهر این بنا را قسمی طراحی کرده که در کلیه اوقات روحانیتی که لازمه یک معبد مهم است در آن معاینه و مشاهده می گردد و بیننده را مجذوب نموده، چنان که مدتی در کیفیت و عظمت بنا متحير و مبهوت می سازد. جامع مزبور در چهار طرف دارای ساختمان و چهار ایوان مرتفع است، که مهمترین آنها ایوان جنوبی معروف به ایوان مقصوره است. دیگر ایوان غربی موسوم به ایران آب، و شرقی مشهور به ایوان حاج حسن، و شمالی به نام ایوان دارالسیاده است. فاصله بین ایوانها، شبستان هایی ست بزرگ و کوچک، و در غرب ایوان مقصوره شبستانیست به نام شبستان حاج سید عباس، در شرقی ایوان شبستان دیگریست به نام شبستان شیخ. در سمت جنوب ایوان آب شبستان نجارهاست. و در شمال آن هم شبستان امام جمعه، در جهت غربی ایران دارالسیاده شبستان چولائی واقع شده، و در شرقی ایوان مزبور شبستان گرم و شبستان حاج آقا حسین هم در قبله ایوان غربی جامع است. تور مشهد

آشنایی با مسجد جامع گوهرشاد

فوق ایوان مقصوره گنبد بزرگی با کاشی فیروزه ای به ارتفاع چهل و سه گز (از سطح جامع) ساختمان شده و در جنبین ایوان دومناره است به بلندی چهل و دو گز. کاشی های تعمیری تمام خشتی و غیر معرق است و از جهت رنگ تفاوت فاحشی با آنچه از سابق باقی مانده دارد.

برای خرید بلیط تور مشهد به وبسایت آژانس چهارفصل CHAHARFASL . NET مراجعه نمایید. 

آشنایی با مسجد جامع گوهرشاد

مسجد جامع گوهرشاد مشهد دارای شش درب ورودی است دو درب آن در ضلع غربی به بازار بزرگ مفتوح می شود، اولی معروف به در کتابفروشان که از ابواب قديمه است. خارج در مرقوم کتیبه قدیمی با کاشی معرق دارد، مشتمل به صلوات بر ائمه معصومین عليهم السلام. دومی درب موسوم به در عطاران است که بعد از بنای مسجد، به بازار بزرگ احداث نموده اند. یک درب دیگر در ضلع جنوبی قرار دارد و مشهور به در قبله است که مسافت مختصری تا خیابان فلكه جنوبی دارد. دو درب در ضلع شرقی است، یکی موسوم به درب کاظم خانی که جدیدالاحداث است و بالأخره منتهی به قسمتی از فلکه جنوبی می گردد. و دیگر درب معروف به درب پایین پا است که وارد فضای پایین پا شده و از آنجا به صحن جدید و مدرسه سعدالدین می رود. ششمین درب مشهور به درب دار الساده است که رابط بين عمارات جامع گوهرشاد و ابنیه آستان قدس می باشد. این در از مسجد به دارالسیاده مفتوح می شود.

http://www.1pezeshk.com/archives/2019/03/chaharfasl.html

 آشنایی با مسجد جامع گوهرشاد

 

تور مشهد

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: آشنایی با مسجد جامع گوهرشاد,قیمت ارزان تور مشهد,آفر تور مشهد,بهترین تورهای مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

رستوران کابان کیش

معرفی رستوران : رستوران کابان یکی از رستوران های خوب جزیره کیشتور کیش هتل ترنج مرداد 98  است که البته خیلی معروف نیست. این رستوران با سرمایه شرکت آرمه تکنیک و طراحی مهندس یوسفی ساخته شد. رستوران در زمینی به مساحت 797 متر مربع قرار گرفته است. فضای داخلی رستوران بسیار زیبا و دل نشین است و محیطی بسیار خوب برای صرف غذا می باشد. در این رستوران هر شب برنامه موسیقی زنده اجرا می شود که طرفداران زیادی در میان مسافران تور کیش دارد. در تراس هتل نیز می توانید غذای خود را در محیطی روباز صرف نمایید.

رستوران کابان کیش

منو رستوران : در این منو غذاهای ایرانی شامل انواع کباب ها با گوشت قرمز و سفید و کباب ماهی، غذاهای فرنگی مانند استیک، غذاهای ایتالیایی مانند اسپاگتی و پاستا،‌ پیتزا و انواع پیش غذاها مانند سوپ و بورانی وجود دارد. قیمت ها در این منو تقریبا معقول است و غذاها با کیفیت بالایی سرو می شوند.

پیشنهاد ما : کیفیت غذاهای این رستوران بسیار بالا است و جالب است که بدانید برای موسیقی زنده از شما ورودی جداگانه دریافت نمی شود. می توانید پس از خرید کردن در بلوار مروارید و مرکز خرید بساک برای صرف شام یا ناهار به این رستوران مراجعه نمایید

رستوران کابان کیش

ساعت کاری رستوران : ساعت کاری این رستوران از ظهر تا بعد از ظهر برای ناهار و از بعد از ظهر تا شب برای شام است.

موقعیت مکانی رستوران : فاز دو شهرک صدف، ساختمان بساک، طبقه بالایی


رستوران انرژی کیش

معرفی رستوران : رستوران انرژی یکی از رستوران های پرطرفدار جزیره کیش است که در نزدیکی اسکله تفریحی قدیمی کیش و در مجاورت دریا قرار گرفته است. در این رستوران معروف دو فضای نشستن وجود دارد که یکی از آن ها فضای نشستن روباز و دیگری فضای سرپوشیده است که در فضای روباز این رستوران تخت های سنتی برای نشستن وجود دارد و در فضای سرپوشیده موسیقی زنده اجرا می شود. گاهی اوقات هم می توانید از برنامه استندآپ کمدی و شوهای طنز در این رستوران لذت ببرید. کیفیت غذاهای این رستوران بسیار بالا است و قیمت آن ها نیز مناسب می باشد. این رستوران ظرفیت 500 نفر همزمان را دارد که کارکنان خبره آن به خوبی قیمت تور کیش هتل ترنج به همه ی مهمانان تور کیش سرویس دهی می کنند.

رستوران انرژی کیش

منو رستوران: منوی این رستوران شامل انواع غذاهای دریایی و سنتی است. غذاهایی مانند کباب کوبیده، کباب برگ، چلو ماهیچه، کباب سلطانی،‌ جوجه کباب، شیشلیک، استیک، استیک ماهی، شاه میگو، بشقاب دریایی و ... در این منو وجود دارند.

پیشنهاد ما: این رستوران به عنوان اولین کنسرت رستوران در کیش فعالیت خود را آغاز کرده است. اگر شما مسافران تور کیشعلاقه مند به شنیدن موسیقی شاد زنده به همراه غذای خود هستید پیشنهاد ما به شما رستوران انرژی است.

رستوران انرژی کیش

ساعت کاری رستوران : تایم موسیقی زنده این رستوران از 13 الی 15 برای ناهار و از 22 الی 1 بامداد برای شام است.

موقعیت مکانی رستوران : کیش، نوار ساحلی، اسکله تفریحی قدیم، بعد از نوار ساحلی


رستوران باران کیش

معرفی رستوران : رستوران باران یکی از رستوران های خوب جزیره کیش است که در نزدیکی ساحل دریا قرار گرفته است. محیط زیبای این رستوران متناسب هر سلیقه ای هست زیرا در آن هم میز و صندلی های مدرن قرار داده شده است و هم تخت های زیبای سنتی. مدیریت رستوران باران بر عهده آقای فرزام معدنی است و با این که مدت زیادی از افتتاح این رستوران نمی گذرد اما توانسته است به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کند. در این رستوران استعمال دخانیات ممنوع است و اگر دست به این کار بزنید با شما برخورد جدی خواهد شد. در بام رستوران باران چایخانه سنتی وجود دارد که استفاده از آن را به شما توصیه می کنیم. ظرفیت این رستوران 55 نفر است و امکان رزرو میز مراسم برای شما مهمانان گرامی تور کیش وجود دارد.

رستوران باران کیش

منو رستوران: منوی رستوران باران شامل غذاهای ایرانی است که بیشتر کباب ها و غذاهای دریایی ایرانی هستند که با برنج ایرانی و با کیفیت بالا برای شما سرو می شوند قیمت این منو نیز بسیار مناسب است.

پیشنهاد ما: رستوران باران محیط بسیار زیبایی دارد و اگر بهداشت محیط برای شما اهمیت زیادی دارد می توانید بدون تردید باران را انتخاب نمایید.

رستوران باران کیش

ساعت کاری رستوران : 12 ظهر الی 23 شب برای ناهار و شام

موقعیت مکانی رستوران : این رستوران پشت بازار زیتون جزیره کیش قرار گرفته است.

رستوران باران کیش


فودکورت دامون کیش

معرفی رستوران : فودکورت دامون در طبقه دوم مرکز خرید معروف دامون کیش قرار گرفته است. این فود کورت در محوطه ای به مساحت 2500 متر مربع قرار گرفته است و دارای 12 غرفه یا رستوران مختلف می باشد. بوفه صبحانه این فودکورت در میان مسافران بسیار محبوب است که تنوع و کیفیت بسیار بالایی دارد. یکی از نکات خاص این فودکورت که در دیگر فودکورت های مشابه آن وجود ندارد وجود یک تراس بزرگ 900 متری با میز و صندلی و فضای سبز زیبا است که با نشستن در آن می توانید هنگام صرف غذا از هوای آزاد و هم چنین منظره زیبای دریا و جزیره کیش نیز لذت ببرید.

فودکورت دامون کیش

منو رستوران : در این فودکورت،  رستوران های هندی، مکزیکی، سنتی ایرانی، غذای سلامت، فست فود و غذاهای چینی وجود دارند که غذاهای چینی در غرفه خود در مقابل چشمان شما مسافران تور کیش طبخ می شوند.

پیشنهاد ما : در این فودکورت می توانید طعم غذاهای جدید مانند هندی و چینی را بچشید و از خوردن یک غذای خوش طعم بعد از یک خرید حسابی لذت ببرید.

فودکورت دامون کیش

ساعت کاری رستوران : 12 تا 18 - 14 تا 23:30

موقعیت مکانی رستوران :  خیابان وصال - مرکز خرید دامون - طبقه دوم

فودکورت دامون کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: رستوران های کیش,بهترین رستوران های کیش,رستوران های لوکس کیش,رستوران های معروف کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

شرح الحاقات مسجد جامع گوهرشاد مشهد

شرح الحاقات مسجد جامع گوهرشاد مشهد

پس از ساختمان  مسجد جامع گوهرشاد، تا زمان حاضر، اضافه بر تعمیراتی که به واسطه مرور زمان در جامع مزبور مورد لزوم واقع شده، مصادف با دو واقعه اسفناک گردیده که به آبنیه جامع صدمه زیادی وارد آمده است: یکی زلزله در زمان شاه سلیمان صفوی است، که قبلا کیفیت آن و تعمیراتی را که ایجاب نموده مختصرة متعرض گردید؛ دیگری بمباردمان تزار در سال ۱۳۳۰ [۱۲۹۰خ] است که سبب خسارات و خرابی طاقت فرسا گردیده، از جمله: گلوله توپ سردرهای جامع و گنبد مقصوره را سوراخ کرده است. در آن موقع معماران مشهد مرمت خرابی وارده بر عمارات جامع را در حدود دویست هزار تومان بازدید نموده اند. تور مشهد

شرح الحاقات مسجد جامع گوهرشاد مشهد

الحاقات مهمه اخیر جامع گوهرشاد پس از واقعه مزبور، به وسیله حضرت آقا میرزا طاهر طاهری، متولی محترم جامع گوهرشاد شروع می گردد، که با عواید جامع مرقوم تدریجا به شرح ذیل اصلاحات و تعمیرات مفصل به عمل آمده است :

- سقف ایوان دارالسیاده به کلی خراب و مجددا با کاشی کاری آن در سال ۱۳۳۱ ه ق تجدید بنا شده است.

- کاشی ایوان مقصوره تجدید شده، با حلقه کمربندی از آهن، در زیر کاشی روی ساختمان آجری، با اتصالات آهنی جهت جلوگیری از انشقاقی که در اثر گلوله های توپ بر گنبدوارد شده بود در آن به کار برده، در سال ۱۳۳۹ هجری. تور مشهد

- سقف ایوان طرف پایین پا را برداشته و ثانیا ساخته اند، کاشی روکار ایوان تماما عوض شده و کتیبه اش به خط آقا میرزا طاهر رضوی در مدت دو سال (۱۳۹۱ تا ۱۳۶۳) تجدید گردیده است.

- کتیبه زرد سردر ایوان دارالسیاده در سال ۱۳۶۳ تجدید شده است.

شرح الحاقات مسجد جامع گوهرشاد مشهد

- سقف ایوان آب خراب بوده، بعلاوه کاشی سقف و چند کتیبه فوق غرفات تحتانی ایوان مزبور طی سالهای ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۵ تجدید گردیده است.

- قسمتی از دیوار جامع، واقع در جلو شبستان گرم و دارالخدام، تا قریب به زمین برچیده شده و ثانیا ساختمان گردیده، کاشی آن مجددا به ترتیب معرق ساخته می شود. در حال حاضر قسمتی از کاشی آن باقی است که مشغول تعمیر می باشند. تور مشهد

- درب شبستان جامع را که سابقا أرسیهای کهنه و ندرس بوده، با بهترین نوع چوب جنگل مازندران و شیشه های نیم سنگ، در سال ۱۳۵۲ ساخته اند.

باید دانست که بعد از زمان صفویه صنعت کاشی سازی معرق در مشهد متروک و از بین رفته بود. اخیرا در تعمیرات مسجد مرقوم، استادان کاشی پز صنعت مزبور را تجدید نموده اند.

شرح الحاقات مسجد جامع گوهرشاد مشهد

می توان گفت تعمیرات بعد از بمباردمان در جامع مزبور مجدد صنعت کاشی بوده، و الساعه در دائرة تعمیرات معبد مرقوم استادان ماهری معرق سازی مانند سابق را با کمال زیبایی عهده دار می باشند. غیر از تعمیرات مفصل مشروحی که قبلا ذکر نموده؛ کلیه اطراف جامع، نواقصی که در کتیبه و پایه و سنگ و ازاره و غیره داشته، تعمیر شده و فعلا بیست و سه سال است. تعمیرات جامع تعطیل نشده و دائما مشغول اصلاحات می باشند.

این بود شرح کلیه کتیبه ها و عمارات مرقومه در اطراف جامع گوهرشاد، و الحاقاتی که سابقا به وسيله اشخاص مختلف در این معبد بزرگ انجام یافته است.

https://www.delgarm.com/agahi-news/175437-%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%A9%DB%8C%D8%B4-%D9%88-%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF-%D8%AA%D8%B9%D8%B7%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

کافی شاپ امیر شکلات کیش

معرفی:کافی شاپ امیر شکلات یکی از کافی شاپ های معروف جزیره زیبای کیش میباشد که دارای بیش از 50 شعبه در ایران میباشد و بین مردم و همچنین گردشگران تور کیش طرفدار های زیادی دارد.این کافی شاپ در سال 1383 تاسیس شده است.اگر تور کیش هتل ترنج تیر 98 به کافی شاپ امیر شکلات می روید پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده قهوه‌ی فیلیکوری ایتالیایی منحصر به فرد آن را امتحان کنید مطمئن باشید پشیمون نخواهید شد.این کافی شاپ با فضای دنج و شیک یک مکان مناسب برای برگزاری جشن تولد و انواع جشن میباشد.این کافی شاپ منحصربه فرد دارای پرسنل های خوش برخورد نیز میباشد.نوشیدن یک نوشیدنی خنک و خوشمزه آن هم در گرمای تابستان بسیار لذت بخش میباشد.ظرفیت این کافه 34 نفره میباشد.

کافی شاپ امیر شکلات کیش

منو کافی شاپ:کافی شاپ امیر شکلات دارای منوی از آب میوه های فصل، انواع کیک و دسر، انواع نوتلا، انواع نوشیدنی های گرم، انواع نوشیدنی سرد، انواع میلک شیک، انواع گلاسه و بستنی،‌ انواع کریسپی شیک میباشد.مسافران و گردشگران عزیز میتوانند از روی منو سفارش دهند و نوش جان کنند.

ساعت کاری:کافه امیر شکلات هر روزه از ساعت 8:30 صبح تا 11 باز میباشد از مسافران و کیشوندان پذیرایی میکند.

کافی شاپ امیر شکلات کیش

پیشنهاد ما:این کافی شاپ با فضای شیکی که دارد هر روزه بازدیدکنندگان تور کیش هتل ترنج تابستان 98 زیادی را به خود جلب میکند.شما نیز برای گذراندن لحظات خوب و به یادماندنی میتوانید این کافی شاپ را انتخاب کنید.

موقعیت مکانی:ایران-هرمزگان-کیش-شهرک صدف- رو به روی مسجد امام حسن- مرکز خرید گلستان- غرفه 7

کافی شاپ امیر شکلات کیش


کافه میتا کیش

معرفی:کافه میتا یکی از بهترین کافه های جزیره کیش میباشد.کافه میتا در سال 1385 توسط شرکت میتاکیش تاسیس شده است.این کافی شاپ دارای ظرفیت 24 نفره میباشد.این کافه دارای موقعیت مکانی خوب میباشد.پرسنل کافه میتا کیش متشکل از هشت نفر به مدیریت همایون و حمید ابولحسنی می باشند و با روی خوش از مسافران تور کیش پذیرایی میکنند.سطح قیمت های کافه متوسط بوده و دارای کیفیت و مطلوبی می باشد.تمامی فعالیت های کافه میتا کیش، زیر نظر شرکت موسس آن میتا کیش بوده و این شرکت به صورت مستقیم بر روی تمامی فعالیت ها و سرویس خدمات دهی کافه نظارت انجام می دهد.این کافه به علت داشتن فضای شیک مکان مناسبی برای برگزاری جشن ها و تولد میباشد.

کافه میتا کیش

منو کافه رستوران:کافه رستوران میتا دارای منوی از انواع نوشیدنی های گرم و سرد، انواع کیک، سادویچ های گرم و سرد، انواع پیتزا، انواع میلک شیک ها، انواع بستنی ها، انواع گلاسه ها، انواع غذا های صبحانه میباشد.مسافران تور کیش میتوانند از روی منو سفارش دهند و نوش جان کنند.

ساعت کاری:کافه میتا هر روزه از ساعت 10 صبح تا 11 شب میباشد.

کافه میتا کیش

موقعیت مکانی:جزیره کیش،بازار پردیس 2-جنب بوسینی

پیشنهاد ما:مسافران و گردشگران تور کیش که به این جزیره سفر میکنند میتوانند در فضای شیک و تمیز این کافه این امکان را به مسافران میدهد تا برای ریلکس کردن و داشتن لحظاتی شاد به این کافه بروند و لذت ببرند.


رستوران پوریا کیش

معرفی:رستوران پوریا یکی از رستوران های معروف جزیره زیبای کیش میباشد.این رستوران با حرفه ای ترین و ماهر ترین آشپز ها و سر آشپز ها بهترین غذا ها را برای  مسافران و کیشوندان عزیز تور کیش آماده و سرو میکنند.رستوران پوریا با ظرفیت 200 نفره احتیاجی به رزرو از قبل را ندارد.این رستوران طراحی و دکوراسیون سنتی دارد که  در بین مسافران تور کیش طرفدار بسیاری دارد.دیزی یکی از بهترین غذا های این رستوران میباشد که مسافرین و کیشوندان های عزیز میتوانند در طول اقامت خود در این  جزیره زیبا و تاریخی برای صرف غذا حتما به این رستوران سر بزنند.رستوران پوریا فضای خانوادگی را ایجاد کرده است و در شب ها موسیقی زنده نیز دارد تا مسافرین عزیز  همراه با صرف غذا از لحظات خود نیز لذت ببرند. 

رستوران پوریا کیش

منو رستوران:رستوران پوریا دارای منو غذایی انواع کباب ها، غذا های دریایی، غذاهای سنتی و سالاد میباشد.مسافران تور کیش میتوانند از روی منو رستوران غذای مورد  علاقه خود را سفارش دهند و نوش جان کنند.تمام غذا ها با بهترین کیفیت مواد غذایی آماده شده اند.

ساعت کاری:رستوران پوریا از صبح تا بعد از ظهر و از بعد از ظهر تا شب آماده پذیرایی از مسافران و کیشوندان عزیز میباشد. 

رستوران پوریا کیش

موقعیت مکانی:کیش- هتل آرمیس- طبقه همکف

پیشنهاد ما:این رستوران با بهترین خدمت رسانی به مسافران تور کیش و یرو بهترین غذا ها تا به امروز مورد علاقه مسافران تور کیش قرار گرفته است. 

رستوران پوریا کیش


رستوران فراتی کیش

معرفی رستوران : کافه رستوران فراتی یکی از رستوران های تقریبا جدید جزیره کیش است که محیط بسیار جالب و جوان پسندی دارد . در جای جای این رستوران سعی شده تا از گیاهان و گل های زیبا استفاده شود. دکور رستوران بسیار زیبا است و محیطی بسیار دوستانه را برای شما مسافران تور کیش ایجاد کرده است. در بام این رستوران نیز میز و صندلی های بسیار زیبایی وجود دارد که شما مهمانان گرامی می توانید همزمان با تماشای منظره زیبای دریا می توانید غذای خود را نیز صرف کنید.

رستوران فراتی کیش 

منو رستوران : منوی این رستوران شامل دو قسمت کافی شاپ و رستوران است. درقسمت منوی رستوران انواع برگرها، پیش غذا، پلوها، غذاهای دریایی، کباب ها،‌ پیتزاها و صبحانه وجود دارد. در قسمت منوی کافی شاپ انواع نوشیدنی های گرم، کیک، بستنی ها، آبمیوه های طبیعی، دمنوش و شیک ها وجود دارد. 

پیشنهاد ما : این کافه رستوران مکان بسیار مناسبی برای صرف غذا و نوشیدنی است که در شبانه روز و هر زمانی که خواستید می توانید به آن مراجعه کنید. 

رستوران فراتی کیش

ساعت کاری رستوران : این رستوران به صورت 24 ساعته و شبانه روزی آماده خدمت رسانی به شما مسافران گرامی است. 

موقعیت مکانی رستوران : جزیره کیش،‌ پارک ساحلی مرجان، جنب برج های دوقلو، کافه رستوران فراتی کیش

رستوران فراتی کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: رستوران های کیش,بهترین رستوران های کیش,رستوران های ارزان کیش,رستوران های معروف کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

شرح موقوفات مسجد جامع گوهرشاد

شرح موقوفات مسجد جامع گوهرشاد

عبارت از دو قسمت است: اول موقوفاتی که زمان بنای جامع، مرحومه گوهرشاد آغا به موجب وقف نامه مورخ سال ۸۲۹ هجری وقف بر مسجد جامع گوهرشاد مرقوم کرده است (متأسفانه موقوفات مهم مسجد گوهرشاد که در بلوک خرجرد جام واقع بوده از بین رفته)، لذا موقوفات اولیه جامع تحت دو عنوان ذکر خواهد شد: موقوفات متصرفي، و موقوفات غير متصرفی. موقوفات گوهر شادی متصرفی جامع به قرار ذیل است: تور مشهد

شرح موقوفات مسجد جامع گوهرشاد

- دکاکین بازار بزرگ و دکاکین پایین پا، متصل به جامع گوهرشاد.

- شش دانگ دو مزرعه سرده و سعد آباد، واقع در خارج دروازه بالاخیابان و خارج دروازه سراب مشهد.

- سه خمس مزرعه خانقاه، واقع در بلوک تبادکان، در سه فرسخی مشهد مقدس

- نصف مزرعه فیانی واقع در بلوک شاندیز، در سه فرسخی شهر مشهد مقدس

- شش دانگ مزرعه مرغانان واقع در بلوک تبادکان، در دو فرسخی مشهد مقدس. تور مشهد

- شش دانگ دیمچه زار قوزغان واقع در بلوک تبادکان، در چهار فرسخی مشهد مقدس.

- سه دانگ و نیم مزرعه قوزغان واقع در بلوک تبادکان، در چهار فرسخی مشهد مقدس.

- دو خمس مزرعه آبکوه و بند گلستان، واقع در دو فرسخی مشهد مقدس

شرح موقوفات مسجد جامع گوهرشاد

موقوفات گوهر شادی که در تصرف نیست:

- یک در دکان به موضع مارق به دروازه، محدود به حدود معينه.

- یک در حمام آباد به موضع محله حاسنو در برابر لنگر درویشان، با سه در دکان در پیش حمام مذکور.

- قنوات جاری و بند قرية نوده معروف به کاریز ده، با طواحين و دکاکین، واقع در بلوک خرجرد جام.

- قريه سعدآباد با باغات و اراضی، واقع در جام.

- دیمچه زار سرخی شهرة، به ولایت مذکوره.

- قريه صاغو به ولایت جام و بلوک خرجرد تور مشهد

موقوفاتی که اشخاص دیگر وقف بر جامع قرار داده اند: آنها نیز دو قسمت است : اول موقوفاتی که واقفین آن معلوم است. دوم موقوفات متصرفی مسجد که وقف نامه آنها در عهود گذشته مفقود شده و در حال حاضر در دسترس ما نیست.

شرح موقوفات مسجد جامع گوهرشاد

موقوفاتی که وقف نامه آنها موجود است، به قرار ذیل می باشد:

- تیمچه نجف قلی خان، واقع در پایین پای مبارک، موقوفه نجف قلی خان بیگلربیگی مشهد، که در سال ۱۱۰۹ این تیمچه را در اراضی پایین پا ساخته و وقف قرار داده است.

- باغات واقع در قریه از غد، که سید میرزا و میر محمد ابول در سال ۱۱۹۹ وقف کرده اند.

- باغات واقع در ابرده علیا و سرخانديز، شش فرسخی مشهد، موقوفه امی خانم در سال ۱۲۶۲.

- سه ربع گوندوک و تمام مزرعه سیاسک در دو فرسخی مشهد. - دو باب دکان واقعه در مشهد، آقا عبدالکریم ناظر در سال ۱۳۰۰ وقف کرده است.

- یک سهم از چهارده سهم بوژ مهران نیشابور، که عده کثیری از رعایای بوژ مهران محل مذكور را در سال ۱۱۱۱ وقف قرار داده اند. بوژ مهران در دو فرسخی نیشابور واقع شده است.

- ربع دیش دیش، شش فرسخی نیشابور، و یک سهم از دوازده سهم مزرعه خوش خان، و سه سهم از چهارده سهم مزرعه دشت، واقعتان در یک فرسخی نیشابور، موقوفه محمد ابراهیم بیکا مختاری بیات در سال ۱۱۹۹.

- دو رشته قنات آبده و خاین بازی واقع در اسحق آباد، در چهار فرسخی نیشابور، موقوفه حاج محمدرضا تاجر اردستانی به سال ۱۱۱۹.

http://tabnakbato.ir/fa/news/139361/%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%A9%DB%8C%D8%B4-%D9%88-%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF-%D9%BE%D8%B1%D8%B7%D8%B1%D9%81%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B9%D8%B7%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2

شرح موقوفات مسجد جامع گوهرشاد

موقوفات متصرفی جامع گوهرشاد که وقف نامه آنها در دسترس نیست:

- پنج صحرا از هشت صحرا قریه کاهو، با اراضی محوطجات، واقع در هشت فرسخی مشهد.

- شش دانگ مزرعه شاه آباد و متعلقات آن، با ربع کلاته قنبر علی و خمس کلاته ملارحیم و عشر کلاته على، واقع در هشت فرسخی مشهد.

- ثلث مزرعه حصار افغان، واقع در دو فرسخی مشهد.

- نصف تيمچه کرباس فروشان، واقع در بست خیابان سفلی مشهد مقدس

موقوفات گوهرشادی متصرفی جامع به قرار ذیل است:

- دکاکین بازار بزرگ و دکاکین پایین پا، متصل به جامع گوهرشاد.

- شش دانگ دو مزرعه.

- سه سهم و نیم از مدار بیست و چهار سهم مزرعه دستجرد، واقع در خارج دروازه عیدگاه مشهد مقدس

- سه باب دكان و اراضی دکاکین، و تیمچه، واقع در کوچه سیاه آب مشهد.

مصارف جامع گوهرشاد:

عبارت است از مصارف روشنائی و تعمیر و بوریا و حقوق مستخدمین مسجد، ولی پس از وضع مخارج املاک و مالیات و عوارض.

مستخدمين جامع گوهرشاد جمعة يكصد و هشتاد و هفت نفر هستند، که عده شبانه روزی مشغول خدمت بوده و بقیه هر پنج روزی یک شبانه روز انجام وظیفه می نمایند. حقوق قسمتی سالیانه و بقیه ماهیانه است.

 شرح موقوفات مسجد جامع گوهرشاد

 

 
 

 

تور مشهد

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: شرح موقوفات مسجد جامع گوهرشاد,نرخ تور مشهد,قیمت مناسب تور مشهد,تور مشهد ویژه تعطیلات ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

مرکز خرید پانیذ کیش

معرفی:مرکز خرید پانیذ کیش جزو بهترین مراکز خرید جزیره کیش است.این مرکز خرید در دو طبقه و در سال 1378 ساخته شده است. مساحت این مجموعه زیبا، حدود 10000 متر مربع و زیر بنای آن 9600 متر مربع است.از دیگر ویژگی‌های این مرکز خرید می‌توان به نمای شیشه‌ای و فضاسازی قسمت ورودی آن اشاره کرد. علاوه بر این پارکینگ مجموعه در قسمت فضای سبز مجموعه قرار دارد. بیرون از این مجموعه، تاکسی‌ها و آژانس‌هایی جهت رفاه حال مسافران و گردشگران تور کیش که به خرید در این مجموعه آمده‌اند، وجود دارد.هر شب و در ساعت 22، جشن کوچکی در این بازار برگزار می‌شود که علاوه بر موسیقی زنده و اهداء جوایز، قرعه کشی نیز برگزار می‌شود.مسافران تور کیش میتوانند در این مرکز خرید از فروشگاه های پوشاک، کیف، کفش، لوازم صوتی و تصویری، آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، ساعت، عینک، بدلیجات، لوازم خانگی، موبایل، لوازم آشپزخانه دیدن کنند و وسایل مورد نظر خود را خریداری کنند.این مرکز خرید دارای رستوران نیز میباشد تا مسافران تور کیش در زمان خرید احساس گرسنگی کردند بتوانند از غذا های رستوران نوش جان کنند.مرکز خرید پانیذ دارای بخش ها مختلفی از جمله تفریحات و سرگرمی (سالن ورزشی کوچک، سرزمین عجایب، دیدنی‌هایی مثل آکواریوم)، بخش خدماتی (مالی و بانکی، مخابراتی و اینترنتی، مراقبت از کودک، اطلاعات، محل استراحت، سرویس بهداشتی، پارکینگ) میباشد.

مرکز خرید پانیذ کیش


بازار فجر کیش

از بازار های خوب و پرطرفدار جزیره کیش می توان به بازار فجر اشاره نمود که مقابل در ورودی مرکز خرید پردیس 1 قرار گرفته است. این بازار از نظر وسعت بسیار کوچک می باشد اما می توان اجناس مختلفی همچون پوشاک، کیف و کفش، اکسسوری، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم تزئینی و ... را با قیمتی ارزان و کیفیتی مناسب خریداری کرد. در این بازار می توان اجناس را 5 تا 10 هزار تومان یافت. مسافرین عزیز تور کیش می توانند خریدی خوب داشته باشند و دست پر از بازار فجر بیرون بیایند.

 

 

بازار فجر کیش


مرکز خرید مرجان کیش

از مراکز خرید پر طرفدار جزیره کیش که بسیار میان گردشگران طرفدار دارد، مرکز خرید مرجان میباشد که در نزدیکی پارک ساحلی مرجان واقع شده و مسافرین عزیز می توانند پس از تفریح خود به این بازار بیایند و خریدهای خود را انجام دهند. در نزدیکی این بازار هتل مارینا، هتل سباویز، هتل کوثر و  پارک دلفین ها وجود دارد. در این مجموعه اجناسی همچون پوشاک، کیف و کفش، لوازم برقی و خانگی، ساعت، عینک، اکسسوری، اسباب بازی و ... موجود می باشد. از امکانات بازار مرجان نیز می توان به آکواریومی زیبا، رستوران و کافی شاپ و پارکینگ نام برد.

مسافرین عزیز تور کیش می توانند خریدی ارزان و با کیفیت در مرکز خرید مرجان داشته باشند.

 

مرکز خرید مرجان کیش

 

مرکز خرید مرجان کیش


مرکز خرید صدف کیش

مجتمع مسکونی صدف که از معروف ترین مجتمع های مسکونی جزیره کیش می باشد دارای مرکز خریدی مجهز و با امکانات به نام صدف می باشد که در سال 86 به منظور برطرف نمودن مایحتاج کیشوندان احداث گردید. امروزه مسافرین عزیز تور کیش تور کیش هتل ترنج تابستان 98 می توانند به این مرکز خرید بیایند و تمامی مایحتاج خود را مانند پوشاک، کیف و کفش، لوازم برقی و خانگی، موبایل، مواد غذایی، قنادی، رستوران و کافه، آژانس هواپیمایی و خدمات تور، ابزار آلات و ... تهیه نمایند.

 

 

مرکز خرید صدف کیش

 

مرکز خرید صدف کیش

 

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: مراکز خرید کیش,بهترین مراکز خرید کیش,مراکز خرید ارزان کیش,معرفی مراکز خرید کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

شرح جزئیات مسجد جامع گوهرشاد

شرح جزئیات مسجد جامع گوهرشاد

تولیت جامع گوهرشاد:

عین عبارت وقف نامه راجع به تعیین تولیت نقل می شود: «و شرط کرد که متولی بقاع متبرکه و اوقاف مذکوره، اولاد اولاد حضرت مشار اليها، بطنا بعد بطن و قرنا بعد قرن باشد. و نعوذ بالله که نسل حضرت واقفه مشار اليها منقطع گردد، اولاد اولاد عالی جناب شریعت پناه تقوی شعار فضائل دستگاه، افتخار الاكابر و النجباء، مولانا علاءالدوله و الفضيلة و الدنيا و الدين، على حميد العلوي المشهد الرضوی متولی اوقاف بقاع مذکوره باشد، به دستور اولاد حضرت واقفه خیره مشار اليها. و اگر نسل عالی جناب مشار اليه نیز منقطع گردد، ذكورا و اناثا یکی از صلحاء سادات عظام مشهد مقدس الرضوی متولی باشد؛ به دستور اولاد عالی جناب مشارالیه» تور مشهد

تولیت جامع گوهرشاد، مستقل و موروثی، سال هاست اسلاف محترم متولی فعلی طبق شق اخير شرط وقف نامه گوهرشاد عهده دار امور تولیت اوقاف مذکوره بوده اند.

شرح جزئیات مسجد جامع گوهرشاد

تشکیلات جامع گوهرشاد:

دارای چهار نفر عضو دفتری جهت ضبط و ربط و حفظ رقبات، یک نفر خطیب، یک نفر صدر الحفاظ، دوازده نفر حافظ، یک نفر خادم حفاظ است. که همه روزه در محل دارالحفاظ جامع جهت واقفه موقوفه، گوهرشاد آغا، تلاوت قرآن می نمایند؛ به اضافه یکصد و بیست نفر خادم که از قرار روزی ۲۶ نفر در پنج کشیک موظف به خدمات موجود در جامع می باشند، ده نفر مؤن که در کشیکی دو نفر برای مناجات در آسحار و اذان اوقات سه گانه موظف هستند، ده نفر کفشدار جهت نگهداری کفش اشخاص که در عمارات جامع مشرف می شوند، پنج نفر دربان ابواب جامع که به طور دائم مشغول انجام وظیفه اند، چهار نفر چراغچی، یک نفر طباخ، یک نفر ایاغچی، و هشت نفر دیگر معمار و مقنی باشی و انباردار و تحصیل دار و غیره، که در خدمت جامع مرقوم می باشند. خدام و کفشداران جامع علاوه بر دریافت حقوق سالیانه، در روز و شب کشیک صرف شام و ناهار می نمایند.

http://iusnews.ir/fa/news-details/305474/

شرح جزئیات مسجد جامع گوهرشاد

آب جامع گوهرشاد

قنات آب مسجد موقوفه مهدی قلی خان، تولیتش با اولاد واقف، نظارت آن با استان قدس و عوایدش وقف بر مصارف آستانه است. طبق شروط وقف نامه می بایستی دائما شش زوج از آب قنات برای استفاده عموم از مسجد جامع گوهرشاد عبور نماید. سالها این وضعیت مجری بوده، رفته رفته به واسطه آباد شدن ناحیه سراب مشهد تصرفات در آب قنات بیشتر شد و آب متغیر و آلوده به جامع می آمد، تدریج به علت سابق الذكر جریان آب قطع گردید. مرحوم شاهزاده سلطان حسین میرزا نیرالدوله، ایالت خراسان، برای ترفيه حال عموم و صدقه جاریه، در سال ۱۳۳۳ (قمری) با سرمایه شخصی خود منبعی در خارج دروازه سراب، در اراضی سعدآباد، روی قنات مسجد ساخته، به وسیله تلمبه موازی شش زوج آب را داخل منبع نموده و با لوله آهنی آب را تا جامع گوهرشاد آورده، با چهار فواره در چهار حوض اطراف مسجد جریان دارد. متأسفانه از لوله مختص جامع گوهرشاد بعدا شعبات زیادی به منازل و حمام ها و کاروانسراها لوله کشیده شده، و زیاده طلبی متصدیان آب لوله سبب شده که با مساعی مرحوم نیرالدوله و مخارج فوق العاده که مرحوم مزبور متحمل گردیده، غالب اوقات آب لوله به جامع گوهرشاد نرسیده و منقطع است. تور مشهد

شرح جزئیات مسجد جامع گوهرشاد


جهت رزرو بلیط مشهد به سایت چهارفصل به نشانی CHAHARFASL . NET مراجعه کنید. 

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: شرح جزئیات مسجد جامع گوهرشاد,بهترین تورهای مشهد,نرخ ویژه تور مشهد,آفر تور مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

مرکز خرید پدیده کیش

معرفی:مرکز خرید پدیده یکی از مراکز خرید خوب جزیره کیش میباشد.مرکز خرید پدیده کیش در زمینی به مساحت 11000 متر مربع بنا گشته و در مدت نسبتا کوتاه 110 روزساخته شد که در نوع خود حیرت انگیز است.مسافران و گردشگران تور کیش میتوانند در این مرکز خرید تمام خرید های خود را انجام دهند.مرکز خرید پدیده این بازار علاوه بر معماری زیبایی که دارد دارای قسمت های مختلفی از قبیل غرفه های فروش مختلف، اجرای زنده برنامه های موسیقی شاد، اهدای جوایز و قرعه کشی، کافی شاپ، فود کورت و رستوران می باشد.مرکز خرید پدیده دارای غرفه های شامل وازم خانگی، وسایل آشپزخانه، سیسمونی، عطر، وسایل تور کیش هتل ترنج شهریور 98 تزیینی و دکوری، لوازم آرایشی و بهداشتی، صوتی و تصویری، کیف و کفش، مواد غذایی و دارویی و مکمل های دارویی، پوشاک و دیگر اجناس میباشد.وجود فودکورت در این مرکز خرید نیز باعث شده است تا کیشوندان و مسافران تور کیش در طول خرید کردن اگر احساس خستگی و گرسنگی کردند با خوردن غذا های لذیذ و خوشمزه خستگی را از تن خود دور کنند.قیمت و کیفیت اجناس این مرکز خرید بسیار خوب میباشد تا مسافران و گردشگران تور کیش با خیال راحت خرید های خود را انجام دهند.از دیگر امکاناتی که این مرکز خرید در اختیار مسافران تور کیش قرار میدهند میتوان به بولینگ، گلف و سینما اشاره کرد.

مرکز خرید پدیده کیش

ساعت کاری:مرکز خرید پدیده از ساعت 9:30 تا 22:30 آماده پذیرایی از مسافران تور کیش میباشند.

موقعیت مکانی:ایران-جزیزه کیش-ابتدای جاده جهان-در مقابل رستوران پدیده شاندیز

مرکز خرید پدیده کیش


مراکز خرید گلستان کیش

معرفی:مرکز خرید گلستان یکی از مراکز خرید خوب کیش میباشد که در زمینی به مساحت 2586 متر مربع ساخته شده است.این مرکز خرید در سال 1357 بهره برداری شده است.مرکز خرید گلستان دارای 65 غرفه فعال میباشد.در این مرکز برندهای معتبر دنیا در فضایی وسیع و سرسبز که اکو، جی اف، چنل، کت، بلگاری، بوگاتی، دی اند جی، کارتیه از جمله برندهایی هستند که فروشگاه های این مجموعه را پر کرده‌اند.در این مراکز کارت‌های قرعه کشی بسیاری در بین افرادی که خرید می‌کنند، توزیع می‌شود که جایزه‌های بسیار گرانقیمتی را برای مشتریان تدارک دیده‌اند که متناسب با ویژه برنامه‌های خود مراسم قرعه کشی انجام شده که لذت و هیجان بازدید را چندین برابر می‌کند.وجود رستوران و کافی شاپ در این مرکز خرید باعث شده تا مسافران و گردشگران عزیز برای رفع خستگی به آنجا رفته و بهترین غذا ها را نوش جان کنند.این مرکز خرید کیش دارایتور کیش هتل ترنج مرداد 98 کافی‌شاپ، قنادی، خدمات آرایشی‌ و ‌بهداشتی، میوه و تره‌بار است تا مسافران تور کیش بتوانند تمام خرید های خود را انجام دهند.مرکز خرید گلستان دارای اجناسی با کیفیت و قیمت مناسب میباشد تا کسانی که به این مرکز خرید میروند دست خالی بیرون نروند.

مراکز خرید گلستان کیش


مرکز خرید میکا کیش

معرفی:مرکز خرید میکا یکی از مراکز خرید بزرگ و معروفکیش میباشد و در زمینی به مساحت 190000 متر مربع ساخته شده است.مرکز خرید میکا 7 طبقه میباشد که این 7 طبقه شاما 2 طبقه پارکینگ و 5 طبقه تجاری میباشد.تمام اجناس این مرکز خرید کیفیت بسیار خوبی دارند و کیشوندان و گردشگران تور کیش میتوانند براحتی خرید های خود را انجام دهند.در واقع میکا مال کیش با امکانات تفریحی و رفاهی خوبی که دارد تا کسانی که به این مرکز خرید می آیند احساس خستگی نکنند و بتوانند از لحظات خود لذت ببرند.خوب است بدانید که حدود 800 غرفه و مغازه در 5 طبقه تجاری این مرکز خرید وجود دارد که اقلام گوناگونی را برای فروش عرضه می کنند. مجتمع سینمایی میکا مال کیش مجهز بوده و فیلم های سینمایی جدید را می توانید در سالن های مدرن آن در کنار خانوده ببینید.در جلوی درب  ورودی و اطراف مرکز خرید میکا مال کیش چمنزارها و درختان زیبایی وجود دارد که زیبایی های آن را دوچندان کرده و جلوه ی زیبایی به آن بخشیده است. این سازه عظیم همچون نگینی در شهر خودنمایی می کند. قرارگیری این برج در کنار خلیج نیلگون فارس، چشم انداز خوش منظری را ایجاد کرده.وجود رستوران و کافه های متعدد نیز این امکان را به مسافران میدهد تا اگر احساس گرسنگی کردند با خوردن غذا های لذیذ ایرانی تور کیش هتل ترنج تیر 98 و بین المللی خستگی را از تن خود دور کنند.از دیگر امکاناتی که این مرکز خرید دارا میباشد میتوان به تله‌کابین، تونل باد، سالن اسکی رو یخ، بزرگ ترین آکواریوم خاورمیانه، شبیه سازی جنگل بارانی، مغازه هایی با انواع لباس، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، وسایل ورزشی، لوازم خانگیسالن پاتیناژ، مجتمع سینمایی، گلف مجازی، سرزمین عجایب، شهر بازی کودکان، دنیای اکتشاف و کارتینگ، رستوران و کافی شاپ، خدمات ماساژ و اسپای، باشگاه بدن سازی اشاره کرد که کیشوندان و گردشگران عزیز میتوانند در طول خرید های خود نیز از این امکانات استفاده کنند.

مرکز خرید میکا کیش


کارینا مال کیش

معرفی:کارینا مال یکی از بهترین مراکز خرید کیش میباشد.این مرکز خرید در موقعیت مکانی خوبی قرار گرفته است و مساحت آن 19500 میباشد.مرکز خرید کارینا دارای 2 عدد پله برقی و همچنین 4 آسانسور وجود دارد.2 تا از آسانسور ها شیشه ای هستند که  نمای ویژه ای به این مرکز خرید بخشیده است.این مرکز خرید دارای برند های معروف و مشهور میباشد و مسافران و گردشگران تور کیش میتوانند تمام خرید های خود را براحتی در این مرکز خرید انجام دهند.وجود رستوران و کافی شاپ در این پاساژ این امکان را به گردشگران تور کیش میدهد تا اگر احساس گرسنگی کردند به رستوران رفته و از بهترین غذا ها نوش جان کنند و خستگی را از تن دور کنند.کیفیت اجناس این مرکز خرید بسیار عالی میباشد و هزینه و قیمت آن مناسب میباشد.از دیگر امکانات این مرکز خرید میتوان به سرویس بهداشتی، نمازخانه، فودکورت، هایپر مارکت، آسانشور، نگهداری از کودک، بازی و سرگرمی، آرایشگاه مردانه، پله برقی،رستوران، خودپرداز، صندلی استراحت، پارکینگ، کافی شاپ، بانک، سوپر مارکت میتوان اشاره کرد.

کارینا مال کیش

موقعیت جغرافیایی:کیش، بلوار خاتم الانبیاء (ص)، مقابل حسینیه محبین الحسین(ع)

کارینا مال کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: مراکز خرید کیش,بهترین مراکز خرید کیش,مراکز خرید لوکس کیش,بهترین مراکز خرید کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()